aanvallende parkiet

Gestart door nico, maart 22, 2006, 19:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nico

help   help  
mijn parkiet bijt mij!
hij is de laatste tijd bezig met zijn belletje dat aan zijn schommetje hangt en ik heb dat eraf gedaan en uit de kooi gehaald en hij komt gek!
als ik dan de kooi opendoen dan vliegt hij eruit en gaat naar zijn belletje!
maar ik verschiet dan altijd en ik laat het vallen op de grond
en mijn parkiet vliegt dan naar beneden en gaat naar zijn belletje
en hij speelt er mee en hij doet alsof hij moet overgeven en hij heeft dan zaadjes aan dat belletje.
maar als ik probeer mijn hand naar de bel of mijn parkiet ga dan komt hij gewandelt naar mij en steekt zijn vleren uit (die van zijn staart onder zijn vleugels) en dan gaat hij vlug terug naar zijn belletje
help mij ik heb hulp nodig

Safrena

Hey  nico

Je parkietje is in broedperiode en wil dus zijn belletje beschermen(ziet dit als een partner)
dat ie met open vleugels komt aanlopen is om je te imponeren en je te vertellen afblijven dat is van mij.

Je kan het belletje gewoon een tijdje wegdoen of ...
iedere keer als hij dat doet zijn gedrag negeren en je parkietje even in de kooi doen
Als je parkietje dan rustig is en hij doet dat niet dan beloon je hem met lieve woordjes of iets lekkers gezond ;)

vele groetjes

nico

hallo ik heb nog een vraag
mijn pistache is weer normaal ik heb dat belletje verstopt dus daar heb ik geen last meer van thx
maar als ik pistache uit de kooi haal dan loop ik een beetje rond en hij zit op mijn schouder dan vlugt hij weg terug op zijn kooi
en ik steek hem er dan weer in en dan begint hij zo treurig te stielpen
:s
wat is er mis? en soms schreeuwt hij dan


Parkieten-Freak

Wellicht wil Pistache toch gewoon uit de kooi. Parkieten vinden het heel fijn om af en toe lekker de vleugels te strekken en aandacht te krijgen.
Misschien moet je hem toch gewoon aan blijven halen, ook al vliegt hij een keer weg. ;)


nico

ik heb nog een vraagje:)
als pistache op mijn schouder zit en al een tijdje erop zit dan lig  ik mijn vinger  op mijn schouder waar pistache zit en hij bijt ernaar:s
wat moet ik hier aan doen en wat wil dat zeggen?

Sonja

Hoi Nico,

Het zou kunnen dat Pistache probeert te baltsen met je vinger, net zoals parkietjes dat ook wel met een favoriet speeltje kunnen doen.
Dat is niet erg, en je hoeft daar niets aan te doen.

Het kan ook betekenen dat hij denkt dat je hem van je schouder af wil halen, terwijl hij daar (nog) geen zin in heeft.

Groetjes, Sonja.






nico

hoi
ik heb vandaag nu al bijna heel de dag mijn parkiet op mijn schouder
:)
maar hij wil niet meer in zijn kooi en als ik hem in zijn kooi steek en 2 min later staat ze aan haar deurtje om naar buiten te gaan wel schattig vind ik :P

aykoet

je kunt een boompje maken of een speeltuintje en verbinden met een stok als tie niet kan vliegen als hij/zij kortgewiekt is kan tie er over heen lopen en kan hij/zij op de speeltuintje spelen en savond in de kooi doe ik ook en op me schouders zitten vindt hij niet fijn.

nico

ik heb een probleem
als ik met pistache rondloop op mijn schouder dan willen mijn hondjes hem pakken :(
maar gelukkig kunnen ze er niet aan
maar wat moet ik doen?
kunnen ze bevriend worden?

Parkieten-Freak

Nee, je honden kunnen NIET bevriend worden met Pistache!
Hou de vogels ver weg van de honden! Zorg ook dat Pistache niet per ongeluk op de hond vliegt, want je hebt grote kans dat de hond naar de vogel hapt met alle gevolgen van dien :excl:


nico

hoi
mijn pistache wil niet meer in zijn kooi :( en niet meer op mijn vinger als hij op mijn schouder zit
en als hij op mijn schouder zit en dan zich een beetje verveelt dan vliegt hij op zijn kooi maar wilt er niet in   :blink:

Parkieten-Freak

#11
Lieve Nico,
Voordat je van alles gaat vragen/ opschrijven moet je jezelf het volgende even afvragen:
CiteerIs mijn vraag al niet eerder gesteld, heb ik de zoekfunctie gebruikt?
Heeft mijn vraag enige toegevoegde waarde voor het welzijn van mijn parkiet?
Heb ik over de formulering van mijn vraag nagedacht zodat iedereen mijn vraag begrijpt?
Heeft mijn vraag wel met parkieten te maken?
Zit ik wel in het goede (sub)forum?
De volgende keer ga ik berichtjes die niet interessant zijn, of antwoorden die geen toegevoegde waarde hebben verwijderen. :excl: