Jonge Vogeltjes

Gestart door Erwin en Suus, maart 18, 2006, 10:19:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin en Suus

Hallo,

Ik ben vandaag op het forum gekomen en het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit.

Nou heb ik een vraagje.( wie eigenlijk niet) hihi

Gister heb ik 2 jonge parkietjes gekregen die ik nog 2x per dag met de hand moet voeren.
Opzich geen probleem ik heb de tijd ervoor.

Nou mijn vraag,
Hoeveel ml per dag moeten ze minimaal binnen krijgen?
Ze maken er best een zootje van, gooien het meeste weer terug naar buiten als ze wat binnen hebben.
dus heel hun borstjes zitten onder het voer. doe ik het dan wel goed?

Hoop dat er iemand is die op deze vragen een andwoord weet.

Groetjes Suus

Safrena

Hey Erwin en Suus

Welkom op het forum

Kleine parkietjes met de hand groot brengen is niet gemakkelijk daarom raaden we hier ook aan om het niet te doen tenzij het echt niet anders kan

Door het parkietje met de hand te voeden heeft het ook een tekorten die het anders van de ouders mee krijgt.

Echter zal ik je een link meegegven waar je bij hand opfok een hele goede uitleg krijgt ;)
Verder kun je ook even kijken bij de zoekfunctie daar zul je ook meer over terug vinden ;)

http://www.neophema.nl/

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Vele groetjes

smartie

Hoi Erwin en Suus,

ik heb zelf door omstandigheden mijn parkietje ook met 3 a 3,5 week meegekregen. Maar ze moest niks van de voeding hebben. Met heel veel tijd en moeite kreeg ik er na een uur 3 ml in (en dat 3x per dag). Ik zorgde dat de pap de juiste temperatuur had, dat ik Pino goed tussen duim en wijsvinger vasthad. Maar nog blijft het lastig. Ze houden er helemaal niet van om vastgepakt te worden en ik ben dan ook meerdere malen keihard gebeten. Ziet er zo lief uit, maar onschuldig? Ho maar!

Ze raden hier niet voor niks aan om niet zomaar aan handopfok te beginnen. Dit omdat parkieten lastige eters zijn over het algemeen en dat mensen zonder ervaring vaak niks binnen krijgen. Ze denken van te voren niet dat zo'n schattig parkietje zo kan tegenstribbelen. Met kopje schudden, snavel niet open doen, niet slikken, bijten, trappelen met de pootjes.... I've been there!

Ik zou er nog wel 2x over nadenken om het nog een keer te doen. Maar als ik er de tijd voor zou hebben en er wordt me weer een geval apart geboden die door omstandigheden niet meer door de ouders gevoerd zou worden of iets dergelijks dan zou ik denk ik toch weer overstag gaan!

Ik hoop dat jullie de site van handopfok goed lezen en mocht het echt niet gaan jullie de vogels terug brengen naar de kweker om ze pas op te halen als ze zelfstandig eten!