Nieuwe Kooi

Gestart door aykoet, maart 22, 2006, 12:16:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

hallo mijn parkiet bijt altijd in de kooi als ik te dicht bij hem kom omdat hij weet dat hij niet uit zijn kooi wilt. En de kooi is best wel klein voor een parkiet, en ik wil een neiuwe aanschaffen een veel grotere . en als ik hem in die kooi zet.

gaat hij dan doen net als in de begin toen ik hem had aangeschafd dat hij moet wennen aan de kooi. dat zou ik graag willen weten , want ik was tog van plan om een andere kooi te halen maar als ik die andere kooi haal en in die kooi hem probeert opnieuw tam te maken in die kooi.

want op der speeltuintje bijt hij me helemaal niet alleen in de kooi als ik te dicht bij kom. en bij de speeltuintje niet.

zou het dan ook misschien goed zijn. als ik een neiuwe aan schaf en daar weer probeert om hem hand tam te maken.

want ik zelf denk dat hij dan in die kooi niet thuis gaat voelen en op neiuw in een hoekje gaat zitten en dat ik dan hem echt goed handtam kan maken in de kooi.


zou dat echt gaan werken ?

Sonja

#1
Hoi Aykoet,

Ik denk dat je parkietje in de kooi, als je te dichtbij hem komt, wel probeert te bijten, omdat hij dan niet weg kan vliegen, als hij zou willen.
Hij voelt zich dan waarschijnlijk ietsje meer bedreigd dan op de speeltuin, waar hij zo weg zou kunnen vliegen, als hij wil.

Misschien heb je hem weleens op je hand geprobeerd de kooi uit te halen, terwijl hij liever binnen bleef? Dat kan ook een reden zijn van zijn gedrag.

Een grote kooi is natuurlijk altijd goed, en leuk voor je parkietje.
Natuurlijk zal hij eventjes moeten wennen aan zijn nieuwe huisje, maar als je hem die tijd geeft, en er bovendien wat vertrouwde, geliefde speeltjes in ophangt en een lekker stukje trosgierst (of iets anders wat hij graag lust), zal hij zich snel genoeg thuis gaan voelen, zeker als je geruststellend tegen hem praat. ;)

Maar of hij dan hetzelfde gedrag als nu gaat vertonen, weet ik niet. Het heeft niet zoveel met de kooi te maken, naar mijn idee.
Tam maken doe je met heel veel liefde en geduld, en als je je daarbij ook nog zoveel mogelijk probeert in te leven in je vogeltje, komt het wel goed. ;)

Groetjes, Sonja.

aykoet

ja dat geloof ik wel maar altijd een grote kooi is beter en ik denk, toen ik hem er wouw uit halen had hij het denk niet naar zin en als dicht bij hem komt bijt hij me.

maar wat je zegt klopt wel met veel geduld gelijk lukt het niet om het afteleren.


gr aykoet