Jonkie!

Gestart door Tjipie lover, maart 19, 2006, 22:10:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjipie lover

Hey iedereen.
Ik ben gister niet thuis geweest, kwam vandaag thuis dus heb ik even bij Kimi gekeken- alweer een aantal donsveren kwijt.
Jaja tis een schatje.
Ze was echt aan het krijsen net, precies haar moeder maar toch herken ik toch wel dat hij/zei het is.
Heb Kimi even over de veertjes geaaid, vondt ze wel goed.
Ga haar binnenkort ook even vasthouden!!!
Groeten Ank.

Parkieten-Freak

Ah leuk Ank! Fijn dat het allemaal zo goed gaat! ;D


Tjipie lover

Hey iedereen.
Ik heb laatst Kimi even in mijn hand gehad.
Ook op mijn trui en de kleine snapt het principe van klimmen ook al.
Het is groen met geel, t is nog niet helemaal duidelijk.
Probeert nu in het nestkastje om eruit te komen, en klappert wat met de vleugels.
Heb het nestkastje wat naar beneden geplaatst i.v.m de hoogte- straks breekt het een pootje ofzo.
Niet de bedoeling dus!!
Groeten Ank.

Annika

wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Is Kimi nou het enige jong? Ben al heel benieuwd naar foto's, komt er wat in de galerij???
Ik denk trouwens niet dat je bang hoeft te zijn, zodra ze uit het blok komen moeten ze dat goed kunnen, zo gaat het in de natuur ook. Tuurlijk kunnen ze wel eens vallen, maar het klapperen met de vleugels in het blok is al een goede training voor het vliegen van straks.
Veel plezier met het jong!

Groetjes Annika

Tjipie lover

Haha jaja.
Ik heb nu tijdelijk mijn andere koppel apart zitten i.v.m dat Lucky het nestkastje in wou en dat Bliksem haar niet wegjaagde.
Nou uh t was heel leuk net want Kimi kwam even door de opening van het nestkastje kijken.
K heb t beestje vandaag nog even in mijn hand gehad en een stukje trosgierst voor de snavel gehouden, ze pikte er wel wat van af!!
Ik heb ook wat nieuwe dingen voor ze gekocht vandaag en de kooi wat anders ingericht.
Groeten Ank.
Ik houdt jullie op de hoogte. :D
Ps: Ja Kimi is het enige jonkie.

Tjipie lover

Hey iedereen.
Nou Kimi is uitgevlogen, tis n grapjas want ze probeert veel dingen op een verkeerde manier.
Ze is vrolijk aan het spelen!!!
Maareh haar mammie zit alweer in het kastje, kan ik die al verwijderen of moet ik hem nog laten staan zodat kimi daar kan gaan slapen??
Enneh wanneer kan ik Kimi erbij weg halen?
Ik heb namelijk Lucky en Spetter tijdelijk apart zitten i.v.m dat Lucky erg vel is en ik Kimi niet kwijt wil.
Maareh Lucky en Spetter moeten wel weer bij Donder en Bliksem in kunnen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten Ank.

Safrena

Hey Tjipie lover

Wat leuk dat kimi al uit het nestkastje komt vliegen ;D

Hoe oud is kimi nu???

Vanaf dat ze zelfstandig kan eten en een zes à zeven weken is mag het nestkastje weggehaald worden
Daarvoor kun je het beter nog even laten hangen omdat ze snachts toch nog het kastje ingaan om te slapen

vele groetjes

Tjipie lover

Haha zit kleine Kimi op dit late uurtje van de avond nog tussen pap en mam op de stok.
Met kop tussen de veertjes, dus aan het slapen!!
Ze is nu 4 weken en 2 dagen oud.
Wel een vel ding, al in vingers proberen te pikken enzo!
Ze vliegt ook al behoorlijk goed.
Oeps ja k weet nog niet wat het is hoor, dat zie ik later wel.
Het is toch een net iets andere kleurslag als haar paps.
Groeten Ank.

Tjipie lover

Had Kimi vandaag gepakt, vliegt ze ineens weg-zo naar boven.
Ja heb Kimi meegenomen naar mijn slaapkamer.
Nou toen later weer in de voliere terug gezet, maar toen zette Bliksem haar pootje tegen Kimi aan en pikte.
Dus Kimi maar weer even meegenomen en toen na een klein poosje ook Lucky en Spetter los gelaten.
Ging goed dus heb ze met zijn allen terug gezet in de voliere.
Beestje eet ook al zaadjes!
Kan ik hier ook ergens een foto zetten zonder dat die al ergens op internet staat??
Vrolijk pasen van Ank en alle pieten.