Weer Opnieuw Beginnen

Gestart door Chicowen, maart 20, 2006, 14:03:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej iedereen.
Ik had even een vraagje. Chico is nu ruim 2 weken bij ons in huis. Hij/zij was al vrij snel aan onze handen gewend, en ging vorige week voor t eerst gelijk op onze vinger zitten als we de kooi inkwamen. Jeeh dachten wij, dus hadden we besloten om Chico lekker vrij rond te laten vliegen. De eerste paar keer vond ie t doodeng om buiten de kooi te komen, maar afgelopen vrijdag en zaterdag was ie al heel wat beter gewend en vrolijk door de kamer aan het vliegen. Hij klom toen zelfs zelf in en uit de kooi.
Sinds vandaag doet Chico vreemd. Zodra we de hand in zijn kooi steken loopt ie snel naar de andere kant van het stokje of draait ie zich demonstratief om met zijn rug naar je hand toe. We mogen wel redelijk dicht in de buurt komen, ik mag em wel aaien, maar dan zit ie wel eng op zijn stokje en hij wil absoluut niet op je vinger zitten! Zodra er ook maar iets gebeurd vliegt ie op en vliegt ie heel gestressed door zijn kooi.
Trosgierst eet ie wel uit je hand, maar zodra die dan weg is, heeft ie ook geen interesse meer.
Vandaar dat wij besloten hadden dat hij dan vandaag niet los mag, totdat ie wel weer netjes op onze vinger gaat zitten.
We zijn dus nu maar weer opnieuw met de trainingen begonnen om hem aan onze hand te laten wennen.
Mijn vraag is daarom: Hebben we em te snel uit zijn kooi gelaten? Hij ging al wel netjes op onze vinger zitten. Of is er een andere verklaring voor dit gedrag van Chico wat ie opeens sinds vandaag heeft.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

Hoi Chicowen,

Tam maken gaat met vallen en opstaan, om het zo maar even te noemen.
Het kan daarom ook best dat Chico eventjes een beetje een kleine terugval heeft gehad.
En je hebt hem pas 2 weekjes, dus dat is nog niet zo heel lang.
Misschien is het inderdaad beter om hem nog eventjes in de kooi te laten, totdat hij weer wat meer vertrouwen heeft in je hand, en er zonder aarzelen op komt zitten. (ook zonder trosgierst)
Dan is het straks makkelijker om hem weer op je hand in de kooi terug te zetten. ;)

Heb geduld, en blijf rustig dooroefenen, meerdere malen per dag.
Praat op een geruststellende toon tegen Chico, zo stel je hem wat meer op zijn gemak.
Dan komt het helemaal goed, hoor. ;)

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Hej Sonja,
dank je voor je snelle reactie. Ik had zelf ook al het idee dat we gewoon weer goed in de kooi moesten trainen, vandaar ook dat we Chico er vandaag niet uit hebben gelaten.
Toch was ik benieuwd wat jullie ervan vonden, vandaar.
We gaan nu gewoon weer netjes in de kooi trainen totdat Chico gelijk weer op onze vinger komt zitten zonder trosgierst.
Trosgierst werkt trouwens ook niet altijd, want volgens mij vind hij zijn gewone zaadjes lekkerder dan t trosgierst. In ieder geval als we trosgierst in zijn klemmetje naast zijn etensbakje hebben, dan eet ie eerst een hele hoop zaadjes en neemt dan achteraf een paar hapjes trosgierst, hehe.
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!
Groetjes Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.