Parkietenspeeltuintje

Gestart door aykoet, maart 16, 2006, 19:38:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

hallo ik ben aykoet en heb een parkietje van rond de 4 maanden oud ongeveer en ik wil een boompje maken een speeltuintje met huit weet u misschien een link waar er helemaal is uit gelegd staat.
en dat ik het kan maken want dat zouw het beste zijn ik heb veel winkels gevraagt maar nergens zijn ze te koop en via internet bestellen heb ik geen zin, dus weet iemand een link met eentjuh te maken geef a.u.b die link want een speeltuintje is tog veel leuker dan maar in de kooi !!!

Carla

#1
Op deze site gevraagde link vindt je veel voorbeeldjes met duidelijke foto's. Het maken van zo'n speeltuintje hangt af van je eigen verbeelding. :)  Veel plezier met het maken

aykoet

maar ik bedeol met uitleg hoe het percies moet aan toe gaat als jullie het weten want bij deze afbeeldingen kan je niet percies zo een maken. want heeft geen stabeliteit en welke hout jemoet gebruiken weten jullie een link ?

bo22

ik heb vorig weekend een klimrek gemaakt, ik heb eerst een klein klimrekje gekocht om van daar uit zelf wat groters te bouwen.

ik heb bij de gamma hout gekocht je krijgt daar van die lange ronde stokken in verschillende diktes, ik heb een hele dikke genomen en deze op een stevige plank vastgeboord, als je daarna met een kleine boor door en door gaatjes erdoorheen boort kun je daar dunnere stokjes doorheen duwen,
deze leunen bij mij op oa het bestaande klimrek en de kooi het staat bij de foto albums van japie en polly!   :P  :P

hopelijk heb je hier wat aan anders vraag maar raak!

:rolleyes:

smartie

Ook ik wil in de toekomst een parkietenboom/speelplaats maken. Het hout heb ik bij de Gamma al gezien en heb gelukkig een handige pa. Alleen het sisal touw waar jullie het over hebben kan ik nergens vinden. Wie weet waar dat verkocht wordt?

esther

CiteerOok ik wil in de toekomst een parkietenboom/speelplaats maken. Het hout heb ik bij de Gamma al gezien en heb gelukkig een handige pa. Alleen het sisal touw waar jullie het over hebben kan ik nergens vinden. Wie weet waar dat verkocht wordt?
[snapback]23883[/snapback]

Sisaltouw heb je ook bij de bouwmarkt/doehetzelf zaak in verschillende maten.
Het dunne sisaltouw heb ik zelf bij de Action gekocht, en het dikkere sisaltouw heb ik bij Karwei gekocht.

Groetjes Esther

smartie

Dank je wel Esther!

Ik heb er gister wel naar gezocht, maar kon nergens sisaltouw vinden. Ik zal toch nog maar eens beter zoeken. Het is toch wit touw en bestaat in verschillende diktes? Als er maar sisal op staat, dan is het veilig toch?


Caradow

ls je bij Gamma bent, hebben ze het op de rol en kun je net zoveel meters kopen als je wilt. Het ligt ook in kant ne klare rollen.

Er zijn volgens mij 2 soorten sisal, namelijk ook een geimpregneerde versie, deze moet je NIET hebben. Gewoon de naturel en dat werkt prima.

esther

Ja inderdaad, en meestal staat er gewoon bij/of op de verpakking dat het om sisaltouw gaat.
Groetjes Esther

aykoet

ik heb al een speeltuintje gemaak ook erg groot voor 1 grasparkiet veel groter dan zijn kooi. en heb zelf ook een brugje gemaakt van hout.

die heb ik bij de gamma gehaald ronde stokkjes en dan 8 breedt gezaagt en aan elke kant gat geboort voor een touw en toen er door heen gehaald. En daarna rietjes geknipt van 2 cm in allerei kleurtjes en tussen elke stokje 3 verschillende kleurtjes en hij is er erg tevreden en is erg blij.

maar er moeten ook noch echte speelgoed komen maar zow speelt hij er ook op.

ene keer op de schommetje dat ik heb gemaakt en wat erg leuk zijn voor parkieten zijn zietjes stukjes zietjes knippen en om touw  heen doen ze zijn er dol blij om hier een voorbeeld :

rietjes = http://img92.imageshack.us/my.php?image=phto05168xg.jpg

de parkietenboompje = http://img369.imageshack.us/my.php?image=phto05117wd.jpg

de parkieten boompje had ik in 2 dagen gemaakt met wat eigen ontwerp iets bedacht en is mooi geworden alleen noch speel goed maar komt noch wel.

birdy_girl

een beetje ''off-topic'', maar ik wou dat wij ook een mooi speeltuintje voor onze pietepiet konden maken. we hebben vroeger heel wat speelgoed voor hem gekocht, maar hij is alleen geinteresseerd in spiegeltjes. dus hangt zijn hele kooi vol met spiegeltjes ;).