Mijn Parkietjes Ziek?

Gestart door -=buurvrouw=-, maart 15, 2006, 20:38:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-=buurvrouw=-

Ik heb in totaal 4 grasparkieten.. sinds een tijdje geleden is 1 van m ijn parkietjes sterk vermagerd ook heeft hij last van erg grote rode kale plekken onder zijn veren.
Zo'n plek heeft hij ongeveer 1,5 jaar geleden toen we hem kregen ook gehad maar is uit eindelijk verdwenen.
In het begin hadden we maar 2 parkieten en sinds een half jaartje hebben we er 2 bij sinds dien is hij eigenlijk erg vermagerd en stil geworden hij komt weinig uit zijn kooi en als hij eruit komt heeft hij duidelijk moeite met vliegen af en toe crasht hij op de bank,grond of iets anders omdat hij gewoon niet volhoud om een rondje met de anderen te vliegen..dit is iets wat hij eerder heel goed kon.
Het is eigenlijk maar een hoopje elende als je hem ziet en het is nog wel mijn lievelings beestje.... ik heb hem laatst al een keer een anti-parasieten kuur geven en ik kan eigenlijk niet zo goed op internet vinden wat hij nou kan hebben...(hij heeft nog wel steeds een maatje en speelt af en toe wel zit wel meer te slapen..)


Tot onze schrik keken we vandaag naar onze aan winst van een maandje of 9 eenhele mooie forse vogel ontiegelijk fit en fanatiek....Veel aan het spelen rond vliegen en alles proberen te slopen....nu viel mij op dat zijn neus vleugels een beetje bruin/rood worden en ook bij een van zijn oogjes is dat ringetje die kleur....hij is nog wel fanatiek maar ik ben bang dat die andere misschien een ziekte heeft waar hij nu ook last van heeft.

Wie o wie kan mij helpen..

Groetjes Saskia

Parkieten-Freak

#1
Hallo Saskia,
ik zou om te beginnen met je lievelingsvogeltje naar de dierenarts gaan.
Kale plekken, niet goed kunnen vliegen en veel slapen kunnen duiden op tekorten in de voeding en/of ziekte. Wat precies de oorzaak is, zal de dierenarts je hopelijk kunnen vertellen.
Als je dan toch naar de dierenarts gaat, kun je het nieuwe vogeltje meenemen en er meteen even naar laten kijken.
Als je geen (vogel)dierenarts weet, dan kan ik het aan Anita (forumbeheerder) vragen. Anita woont ook in Apeldoorn en weet zeker waar je het beste naatoe kunt gaan. ;)
Succes!