Te Jong Grasparkietje ?

Gestart door ricky\lola, maart 12, 2006, 15:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricky\lola

ik heb een jong grasparkietje bij een particulier gekocht die zeiden dat het parkietje zo,n 5 a 6 weken was maar nu blijkt achteraf dat het beestje denken wij maar 3 a 4 weken oud is. hij eet nog geen zaadjes we geven hem wel eigeel dat gaat er wel een klein beetje in maar wie weet wat we nog meer kunnen doen ??

birdy

Hoi ,het parkietje had helemaal nog niet weggemogen bij zijn ouders,omdat de vader ze dan nog steeds voerd,het beste is om je parkietje weer terug naar de ouders te brengen,en hem dan ophalen als hij helemaal zelfstandig kan eten,groetjes Jolanda

Safrena

Hey ricky\lola

Als je parkietje nog zo jong is zou ik ook aanradden om te proberen het parkietje nog een paar weken opnieuw bij zijn ouders te doen

Mocht dit echt niet kunnen heb ik hier nog een link voor je om je parkietje te voeden. Kijk maar bij handopfok ;)

http://www.neophema.nl/

Vele groetjes

kaboutertjes

Hoi Ricky/Lola

Ons vogeltje at ook nog niet zelf en had ook geen mannetjes vogel die hem dat kon leren, wij zijn toen naar de dierenarts gegaan omdat we geen bijvoer konden vinden hier in de buurt. (het was een gespecialiceerde vogeldierenart.)
Dus als terug plaatsen bij de kweker niet gaat en het bijvoeren niet lukt is het misschien een idee om informatie te vragen bij een ervaren iemand die het voor kan doe.

groetjes van Sylvia, Nanoe en Dippie

smartie

Mijn parkiet was door omstandigheden ook pas 3 a 3,5 week toen ik haar ophaalde. Wel werd meteen geleerd hoe het papje Nutribird klaar te maken en hoe te voeren. Ik had genoeg gekocht om nog weken mee te kunnen voeren. Maar Pino was gelukkig al snel zelfstandig (heb maar 1 a 1,5 week hoeven te voeren). Dit is echter uniek, dus als er geen reden is dat je de vogel vroeg hebt meegekregen (veren plukken door ouders/broers/zussen, 1 parkiet die alleen gevoerd wordt of iets dergelijks) dan zou ik eerst kijken of de kleine nog even terug kan naar de ouders. Met de hand voeren is een mooie ervaring, maar zonder de benodigde ervaring is dit erg lastig. Want parkieten zijn lastige eters: erg kieskeurig, zo jong als ze zijn. Als je er niet mee bekend ben en je telkens gebeten wordt, het dier telkens hoofd wegdraait, gaat spartelen dan denk je wellicht dat ie geen honger heeft en laat je het erbij zitten, terwijl het dier toch echt nog 3 a 4 x per dag gevoerd moet worden. En reken erop dat je ongeveer 45 minuten per voeding bezig bent (langzame eters qua pap), dus erg tijdrovend. Ik denk niet dat ik er nog een keer aan zou beginnen. Tenzij een kweker een vogeltje overheeft dat niet meer gevoerd wordt door de ouders en niet in een ander nestje ondergebracht kan worden. En ik de tijd ervoor heb en de ruimte...

Laat je nog even weten wat je beslist?

ricky\lola

goed middag



sorry dat we noch niet hebben gereageerd we waren druk met het parkietje
maar het is helaas maandag overleden
maar bedankt voor de informatie

veel verdriet bij de kinderen


groetjes

gerda en kids

Chantalleke

Wat een verdrietig nieuws! :(

Heel veel sterkte hoor

Chantal

Annika

wat een vreselijk nieuws en logisch veel verdriet bij de kinderen. Heel veel sterkte!

En wat kan ik toch boos worden op kwekers die parkietjes veeeeeel te vroeg bij de ouders weghalen  :angry:

kaboutertjes

Heel veel sterkte met het verlies van het parkietje, ik weet uit ervaring met mijn eigen kinderen dat het heel veel verdriet kan doen bij hun. En dan maakt het niet uit hoe lang het beestje in huis is.
Dus bij deze ook veel sterkte voor de kinderen.

Groetjes van Sylvia, en een snaveltje van Nanoe en Dippie

Sonja

Hoi ricky\lola,

Wat ontzettend erg dat jullie je parkietje nu alweer hebben moeten verliezen. :(

Heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

ricky\lola

goedeavond

bedankt voor de reacties over de  parkiet.
ook namens de kids

we hebben vandaag een nieuw parkietje van mijn man gekregen uit de dieren winkel ze zeggen dat hij 7 weken is het is een popje
'maar de dieren winkel zegt dat ik de parkiet twee weken met rust laten
en dan pas met haar moet beginnen maar dat is toch niet goed je moet ze toch twee dagen en dan je hand in de kooi gaan doen met trosgrist
ik heb wel een stappeplan van de valkparkieten om tam te maken is dat ook goed voor de parkieten

groetjes gerda en kids

Carla

Het kan zeker geen kwaad om je parkiet langer dan twee dagen rustig te laten aanpassen in zijn nieuwe omgeving. Begin eerst rustig tegen de parkiet te praten dicht bij de kooi zodat hij geleidelijkaan aan je kan wennen. Vooral veel geduld en niets forseren. Tam maken gaat niet in één of twee weken.