Wie Kan Mij Helpen

Gestart door Bart en Monique, maart 13, 2006, 22:28:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart en Monique

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb 4 grasparkieten in een grote kooi zitten. 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
Nu is het zo dat we er 2 nestkastjes in hebben hangen en ja hoor, in no time werden de kastjes bekeken.
Een mannetje en vrouwtje vormen nu een koppeltje en hebben daadwerkelijk eitjes. ( ik had de hoop dat de andere twee ook een koppeltje zouden gaan vormen, maar ja zo werkt het schijnbaar niet altijd ).
Het punt is nu echter dat als er gepaard gaat worden de andere man vreselijk aan het vervelen is. Overvliegen en pikken en dat soort dingen. Van het andere vrouwtje hebben ze geen last en ze vindt het allemaal wel goed.
Ik heb er een andere kooi tegenover gezet in de hoop dat het "vervelende mannetje" een kijkje zou gaan nemen en ik hem dus even apart kon zetten tot ... Tja waneer.
Wonder boven wonder was hij dus nieuwsgierig en hij zit nu dus apart. Maar ja, Leuk vindt hij het niet.
Wat is hier nu wijsheid.

Is dit overigens normaal gedrag bij grasparkieten?

Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven.
Met vriendelijke groet ,
Monique

f2hlaheesakkers816@hetnet.nl

Safrena

#1
Hey Bart en Monique

Welkom op het forum

Het gebeurt zelden dat een mannetje begint te bijten en te pikken naar een broedend popje

Echter zou ik het koppeltje toch niet uit elkaar halen hoor. Als je het mannetje apart wil houden kun je beste zijn vrouwtje erbij zetten.
anders zou dit vrouwtje wel een keer problemen kunnen veroorzaken en het broedend popje lastig maken.

Veel succes

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ik heb het citaat even weggehaald Bart en Monique.