Planten

Gestart door Jippie, maart 15, 2006, 12:09:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jippie

Hoi allemaal!

Sinds afgelopen vrijdag vliegen er bij mij thuis weer twee parkietjes rond! Nu heb ik twee planten staan: de Calathea en een plant waar alleen Golden Mosaic op staat. Ik heb hier op het forum gezocht, maar kan niet vinden of ze giftig zijn (ze staan in ieder geval niet in de lijstjes die ik hier op het forum kan vinden). Uit voorzorg heb ik ze maar weggehaald, maar kan iemand me vertellen of ze giftig zijn?

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Ingrid

Hoi Ilse,

De calathea staat op deze duitstalige site als vermoedelijk niet giftig vermeld:
http://www.vetpharm.unizh.ch/reloader.htm?...tm?inhalt_c.htm

Die andere plant weet ik niet, die heb ik nog niet gevonden. Heel goed dat je ze uit voorzorg uit de kamer hebt gezet. Ik zeg altijd: niet weten is niet eten :), bij twjjfel dus nooit je vogeltjes laten knabbelen aan planten.

Groetjes, Ingrid

Jippie

Bedankt voor je snelle antwoord! Weet alleen niet zo goed wat ik met "vermutlich ungiftig" moet... Ik bedoel, het is dus niet zeker dat ie niet giftig is. Dan ga ik nog maar even bedenken of ik de plant terugzet, anders koop ik er wel één die ze wél mogen eten!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Ingrid

Hoi Ilse,

Vermoedelijk niet giftig betekent inderdaad dat het niet met zekerheid is te zeggen of de plant nu wel of niet giftig is. Je kunt dan beter kiezen voor een niet giftige plant, is mijn mening.
Misschien kun je een Ficus Benjamin aanschaffen?
Alhoewel een Ficus Benjamin op sommige sites wordt vermeld als giftig, zijn mijn vogeltjes er nooit ziek van geworden. ParkietenFreak meldde mij destijds dat haar vogeltje er ook 1 had gesloopt zonder ziek te zijn geworden en naar aanleding daarvan heb ik mijn vogeltjes er met een gerust hart aan laten knabbelen :).

Groetjes, Ingrid

Jippie

#4
Dat dacht ik dus al... Ik ga niet het risico nemen dat die plant tóch giftig blijkt te zijn. Vond em toch al niet zo mooi ;)! Heb ik nu een goede reden om em niet meer in de woonkamer neer te zetten (was een kadootje...)!

Ik ga gewoon lekker een andere plant kopen  :)! Heb hier op het forum gelezen dat ze ook verse kruiden mogen eten, anders zet ik die wel in een leuk potje, heb ik mijn plant en Toeter en Dafne hun sloop-/eet-/hangplek. Mogen ze dat zeker? Maakt het nog uit welke kruiden het zijn? Dan laat ik de planten die ik nu heb wel lekker in een andere kamer staan.

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!