Hij Luisterd Echt Niet.

Gestart door Robert, maart 25, 2006, 11:55:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert

Mischien wel een rare vraag hoor maar lynxi is zo eigewijs dat ik niet meer weet wat ik nu doen moet.
Ik heb alle tips tegen het bijten al geprobeerd ,aardbeving,blazen, nee zeggen, een hard geluid.Maar hij doet het nog steeds. Ook loopt ie te schreeuwen als een gek de hele dag door, terwijl zijn kooi gewoon open staat.
Daar wil ie ook niet meer uit als ik hem dan pak om te vladderen dan begint ie meteen te bijten en te schreeuwen.
Mijn vriendin durft hem niet eens vast te pakken,en dat is niet de bedoeling.Zijn kooi is mischien te vertrouwd voor hem.Als wij weg zijn is zijn deurtje ook open maar als we dan terug komen vinden wij nergens poepjes,dus hij gaat er gewoon niet uit.
Als je hem eindelijk te pakken hebt en je kriebelt hem op zijn hooftje dan vind ie dat heerlijk maar dat houd hij ook niet lang vol.
En als ie los vladdert dan doe ik tegewoordig het deurtje van zijn kooi dicht dan kan ie er niet gelijk in anders vliegt ie gelijk terug zijn kooi in.Hoe dit komt is een raatsel we hebben hem toen wij hem kregen rustig laten wennen en hebben niet achter hem aangejaagt.
Dus wij hopen eigenlijk op goede adviezen van jullie.
Dus help ons aub.Want toen wij hem kregen was ie hand tam en nu niets meer.


Annika

als ik het goed begrijp pakken jullie je parkietje in de hand ? Want dat is dus eigenlijk niet de bedoeling (al zal ik niet ontkennen dat het hier soms ook gebeurd, alleen als het echt moet!)

Vooral als een parkiet handtam is zou ie gewoon op je vinger moeten gaan zitten als je deze voor houdt. Bij sommigen moet je echt tegen het borstje drukken, anderen springen er vanaf een afstand al op.

Probeer het ook met wat trosgierst of iets anders lekkers (heel klein stukje jonge kaas ofzo)

En als ie naar je vinger bijt vooral niet terug trekken. Van schrik gebeurt het misschien wel de eerste keer, maar daarna vooral volhouden.

Misschien kun je ergens buiten de kooi een favoriet speeltje ophangen zoals een schommel/spiegeltje oid, zodat ie buiten de kooi komt kijken.

Ik moet verder zeggen dat hoe tam onze Joey eigenlijk ook is, hij zeer weinig geduld heeft en niet lang bij je komt zitten (bij mijn vriend soms wel iets langer, maar je moet hem wel bezig houden, maar mij lukt het helaas niet)
Hij houdt ook zeker niet van kroelen/aaien, heel jammer, maar dat is nou eenmaal zijn karakter.

Meer advies kan ik je eigenlijk niet geven, maar misschien anderen hier wel.  

Succes enne volhouden hoor!!!

Groetjes Annika