Wie Makkelijkst Tam Te Makn

Gestart door dumery, maart 11, 2006, 21:33:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dumery

is een parkiet makkelijiker tam te makn dan een valkparkiet

Xemio

Ik denk dat, als je er genoeg tijd insteekt, ze beiden tam te krijgen zijn.
Ik heb al tientalle foto's gezien waarbij valkparkieten op de schouder zaten van hun baasje... Dus volgens mij is het mogelijk, maar welke het makkelijkst tam wordt, dat weet ik niet.

smartie

Ik heb zelf nooit een valkparkiet gehad maar wel in mijn omgeving meegemaakt. Ik denk niet dat valkparkieten moeilijker tam zijn te maken als grasjes. Ze zijn alleen een slag groter en zien er dus wat indrukwekkender uit voor sommige mensen. Vooral als ze bang zijn gebeten te worden (wat een valkje met zijn grotere snavel dus nog wat harder kan) dan kan het wel lastiger zijn omdat een valkparkiet ook een slimme vogel is en dit snel doorheeft. Maar heb je deze angst niet dan is het volgens mij vrijwel hetzelfde om een valkje tam te maken in vergelijking met een grasje.

Safrena

#3
Hey dumery

Zelf heb ik ooit een valkparkiet gehad die super tam was en nu heb ik vier grasjes  ;)

Er zit vrijwel geen verschil op bij het tam maken. Veel oefen en geduld net al bij een grasje
Het ene valkje is makkelijker tam dan het andere valkje, dat ligt aan het karakter. Maar verschilt niet met een gasje.

Je mag gerust de tips die hier voor een grasje gegeven zijn om tam te krijgen ook toepassen bij een valkje

vele groetjes

corrina

CiteerHey dumery

Zelf heb ik ooit een valkparkiet gehad die super tam was en nu heb ik vier grasjes  ;)

Er zit vrijwel geen verschil op bij het tam maken. Veel oefen en geduld net al bij een grasje
Het ene valkje is makkelijker tam dan het andere valkje, dat ligt aan het karakter.

Je mag gerust de tips die hier voor een grasje gegeven zijn om tam te krijgen ook toepassen bij een valkje

vele groetjes
[snapback]23457[/snapback]


Ja hoor een valkparkiet is ook makkelijk tam te maken,zelf heb ik een witkopparelvalkparkiet,en die is heel tam.
Ze zit altijd bij me,loopt met me mee,als ik in de keuken ben komt ze even kijken,terwijl dat nie mag eigenlijk,want heb er geleerd niet de kamer uit te komen,maar stiekum kom ze dan toch kijken.
Als ik savonds de tafel ga dekken is zij de eerste die aan tafel zit hahaha :rolleyes: ,en dan eet ze gewoon mee.Ze weet dat ik savonds om 19.00 uur achter de pc gaat zitten dus  zit zij er al 5 minuten van te voren.
Ze is 8 jaar nu en heb er heel veel plezier van,en het tam maken werkt hetzelfde als met gewone parkieten.
Veel succes Corrina