Niet Meer Uit De Kooi Willen

Gestart door Chicowen, maart 11, 2006, 13:14:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej iedereen.

Even een vraagje. Gisteren is Chico voor het eerst buiten de kooi geweest. Vandaag wilden we hem weer uit de kooi halen, maar hij wil niet! Hij gaat wel netjes op onze vinger zitten, maar zodra we te dicht bij de uitgang in de buurt komen, vliegt ie er weer vanaf. Ook lokken met trosgierst werkt niet. We hebben nu het deurtje gewoon open staan en daarop n knijpertje met trosgierst geplaatst, in de hoop dat hij nieuwsgierig wordt en er toch uitkomt. Maar tot nu toe wil hij nog niet.
We wachten gewoon nu af, maar volgens mij vond hij het gister zo eng buiten de kooi dat ie er gewoon echt niet meer uit wil. Ik hoop dat dit nog wel veranderd :glare:
Weten jullie nog een mogelijkheid om hem buiten de kooi te lokken?

Alvast bedankt!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Cutie_lover

CiteerHej iedereen.

Even een vraagje. Gisteren is Chico voor het eerst buiten de kooi geweest. Vandaag wilden we hem weer uit de kooi halen, maar hij wil niet! Hij gaat wel netjes op onze vinger zitten, maar zodra we te dicht bij de uitgang in de buurt komen, vliegt ie er weer vanaf. Ook lokken met trosgierst werkt niet. We hebben nu het deurtje gewoon open staan en daarop n knijpertje met trosgierst geplaatst, in de hoop dat hij nieuwsgierig wordt en er toch uitkomt. Maar tot nu toe wil hij nog niet.
We wachten gewoon nu af, maar volgens mij vond hij het gister zo eng buiten de kooi dat ie er gewoon echt niet meer uit wil. Ik hoop dat dit nog wel veranderd :glare:
Weten jullie nog een mogelijkheid om hem buiten de kooi te lokken?

Alvast bedankt!
[snapback]23391[/snapback]

Datzelfde probleem had ik dus ook :huh: Ik heb hem gelokt met z'n spiegeltje, en op z'n kooi gezet zodat hij toch in z'n vertrouwde omgeving was... Misschien een tip ;)  Of is Chico niet zo dol op z'n spiegeltje?

Gr.

smartie

Ja, heel veel geduld!

Lief tegen Chico praten, stukje trosgierst aanbieden. Maar hij/zij zal toch echt zelf moeten willen. Met dwingen bereik je niks. Gaat het uit zijn huis zijn dan nog enger vinden. Dus laat Chico wel de vrije keus...

Succes!

Chicowen

Jah, dan wordt het inderdaad veel geduld hebben, zoals we al dachten.

Cutie_lover, wij hebben momenteel geen spiegeltjes in zijn kooi hangen (dat komt uiteindelijk wel hoor, als hij eenmaal goed tam is enzo). Wel hebben we natuurlijk andere speeltjes erin hangen hoor!!!!

Toch bedankt voor de tips!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chicowen

#4
Nou we hebben em net weer uit de kooi gekregen, na heel wat keer vandaag gewoon mijn hand in de kooi hebben gestoken waarbij hij alle keren erop ging zitten. Na dat al een aantal keer gedaan te hebben toch maar weer de hand heeeeeel rustig naar de uitgang bewogen en toen was ie er toch opeens uit. Na een tijdje is hij n btje rond gaan vliegen, dat ging al een stuk beter dan gister. Wel af en toe tegen het raam aan gevlogen (wel al afremmend) waarbij ie dan in de vitrage bleef hangen. Hij is niet echt hard ergens tegenaan gevlogen vandaag.
Wie weet wil hij straks nog een keer.

In ieder geval iedereen bedankt voor de tips!

Van mij mag deze topic gesloten worden (Chico is uiteindelijk toch uit zijn kooi gekomen  :D )

Bij deze *KLIK*
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.