Donkere Snavel

Gestart door Cale, maart 11, 2006, 10:25:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cale

Beste vogelliefhebbers,

Sinds een maand of 4 hebben wij onze Sjakie, Sjakie is een kruising tussen een engelse parkiet en een gewone parkiet (voor zover je ze gewoon kunt noemen :rolleyes: ). Toen wij Sjakie kochten was hij volgens de kweker 8 weken oud, hij zag er mooi balauw/paars uit en zijn snavel was ook in de zelfde kleur mee, meer blauw dan paars overigens.. Nou is het zo dat na een verloop van tijd onze zaak zijn neusje begon te verkleuren, het neusje is nu ondertussen heel erug donker geworden en je zou je haast gaan afvragen of het wel een man is en geen pop, om dit gelijk tegen te spreken kan ik duidelijk melden dat het een man is, zijn gedrag is zo uitsprekend dat ik daar voor 99% over uit ben (tocg enige twijfel)

Zo is het hoe het eruit ziet:
[attachmentid=666]

De reden dat ik dit post is omdat ik het gevoel heb dat Sjaak misschien iets van een ziekte heeft oid dus ik hoop dat of jullie mij gerust kunnen stellen of dat ik te weten krijg wat er met mijn sjaak is...!!

Al vast bedankt, Groetn Sjaak en Patrick

[verwijderd door de beheerder]

Annika

#1
voor zover ik het kan zien (jammer dat de foto van zijkant is en niet van voorkant neusdop) is het toch een vrouwtje ...

Cale

Hahaha dat meen je niet, ik zit zojuist een topic te lezen op het forum waar staat dat mannen en poppen elkaars gedrag kunnen vertonen, waarschijnlijk heb ik dan een heel mannelijke pop..

Hier nog een zojuist gemaakte foto:
[attachmentid=667]



[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Hoi Cale,

Sjakie lijkt mij overduidelijk een pop ;). Dat de neusdop donkerder wordt, heeft te maken met hormonen. Mijn Blizzard (pop) heeft van tijd tot tijd een heel erg donkere neusdop, terwijl die nu juist weer heel licht is, beige/wit.
Sjakie is een mooi parkietje overigens :).

Groetjes, Ingrid

Annika

inderdaad, jouw Sjakie  :lol:  lijkt mijn Vledder wel en dat is ook echt een pop, te zien aan de hoeveelheid eitjes die ze legt  :blink:  ;)

Cale

#5
@ ingrid: Mijn Sjakie (nu dus Sjaqelien :D ) heeft ook inderdaad dat het neusje de ene keer veel donkerder is dan de andere keer, momenteel dus erg donker maar kijk deze foto eens dit is een maand of 2 geleden en hier zie je goed hoe blauw/paars het was..



Jou Luna en Blizzard zijn ook erg mooie vogels, vooral luna is erg mooi, leuke website ook btw...


@ annika: Mijn Sjakie legt geen eitjes, gisteren wist ik nog niet eens dat het een pop was  :lol:  :lol:


Annika

het ziet eruit alsof het lichtblauw met lichter rond de neusgaatjes was? Dat kan dus wel kloppen met het feit dat je Sjakie nu Sjaqelien is  :lol: