Geel

Gestart door Gsus, maart 10, 2006, 18:12:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gsus

Bij mijn vogel is het rond het rechter oogje en oortje een beetje vochtig en geel van kleur, misschien omdat het vochtig is. Ik denk dat dit pas sinds een uur of twee is, omdat hij dit vanmiddag nog niet had. Is dit erg, omdat hij dit nog nooit eerder heeft gehad of is het vals alarm en maak ik mij onnodig druk. Hij is levendig eet en zingt ook nog steeds op muziek, zit ook nog gewoon met zijn ogen half dicht met zijn snavel te knarsen.

Misschien is het valsalarm maar ik wil het zeker weten.

Alvast bedankt.

*edit:het gaat om een zij(vrouwtje), ik heb geprobeerd een foto te maken met een webcam maar de belichting is niet goed, dus je ziet het niet en zei is niet fotochiniek :P *

Meltjuh

Hey Gsus,

Als je het niet vertouwd zou ik even langs de dierenarts gaan. Geel vocht klinkt niet echt goed :huh:

Vogeltjes laten niet snel zien dat ze ziek zijn... als ze ziekte verschijnselen gaan vertonen kan het vaak al te laat zijn :unsure:

kaboutertjes

hoi gsus,

Ook ik zou bij twijfel naar de dierenarts gaan en als er vocht uit het oogje komt zou ik daar zeker heen gaan.

Groetjes van Sylvia, Nanoe en Dippie

Parkieten-Freak

Kun je iets aan het oogje zelf zien? Zie je bijvoorbeeld iets aan het oogje zelf?
Zo niet, dan kan het wat oorsmeer zijn.
Hou het in de gaten, en mocht het oogje ontstoken zijn, dan sowieso even naar de dierenarts gaan.


Gsus

#4
Bedankt voor jullie reacties maar ik denk toch vals alarm is geweest. Waarschijnlijk gewoon water. Zei heeft heeft een wit vaggie en het wil nog wel eens gebeure dat een wit vaggie een gelige gloed krijgt als het nat wordt, maar ik bekijk het morgen weer even, het is wel al weer droog.

Waarschijnlijk voor niks gestresst :P .

*edit: ik zie overigens niks aan het oogje zelf*

Gsus

Het was toch vals alarm, er is nu niks meer van te zien, nogmaals bedankt voor jullie recties.

Parkieten-Freak

Gelukkig Gsus! :)
Case closed! ;)