Is Jimmy Niet Zo'n Kroelert?

Gestart door Jose en jimmy, maart 10, 2006, 09:26:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jose en jimmy

Hallo allemaal,

Jimmy is nu bijna twee weken bij ons en ik besteed best veel tijd aan hem. Hij wordt ook steeds tammer. HIj word niet onrustig van mijn hand, ik mag hem aaien en onder zijn snaveltje kriebelen en ook eet hij uit mijn hand. Maar hij gaat niet op mijn hand zitten en als ik hem dwing dan springt hij er zo snel mogelijk weer vanaf. Jimmy is erg druk dat is hij vanaf de eertse dag dat hij bij ons is al. Nu fladdert hij heel vaak als een gek met zijn vleugels terwijl hij zich goed vast houdt aan iets. Ook vliegt hij van de ene kant van de kooi naar de andere kant.
Daarom lijkt het me fijn voor hem als hij zijn vleugels kan strekken en een rondje door de kamer kan vliegen.

Kan het zijn dat Jimmy niet zo'n kroelert is en daarom niet op mijn hand komt zitten maar dus wel al tam genoeg is om uit de kooi te mogen?

Ik weet verder ook echt niet meer wat ik nog moet doen om Jimmy op mijn hand te krijgen!

Liefs José

Carla

Gewoon verder doen zoals je bezig bent. Je staat al heel ver. Persoonlijk zou ik nog wachten om jimmy te laten vliegen tot hij op de vinger durft. Bedenk wel dat als je hem nu al laat rondvliegen het dan een stuk moeilijker wordt om terug in de kooi te krijgen.

Jose en jimmy

Ik kreeg van iemand de tip om te kijken of hij wel op een stokje durft te komen zitten en dat lukte!
Ik heb hem na een paar kere op het stokje in de kooi uit de kooi gehaald en hij vloog al snel de kamer in.
Elke keer als hij lande en ik mijn hand voor hem hield ging hij meteen om pijn hand zitten om vervolgens een hele tijd bij me te blijven voordat hij weer verder vloog.
Ik heb hem op mijn hand in zijn kooi terug kunnen zetten beide keren dat ik hem los had gelaten en sindsdien hupt hij op mijn  hand zodra ik die in de kooi houd!

Nu zit hij lekker uitgeput te splapen in zijn kooi!

Liefs José en Jimmy