Verzorging Bij Ziekte

Gestart door maartje, maart 09, 2006, 18:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

echt fijn te horen dat het steeds beter gaat, al ben je dan weer even flink geschrokken. Je verwacht toch ook niet dat ie er helemaal induikt he, maar goed, 1 keer en nooit meer waarschijnlijk  ;)

Ingrid

Die Isootje ;). Wel een goed teken dat de zin èn energie in badderen aanwezig is. Je hebt een dapper vogeltje, Maartje!

maartje

he,
ja nu gaat het echt goed met isodorus, maar dat baasje van m heeft een klunzen-week.

ik zat achter de computer samen met iso. Ik had al een tijdje niks van m gehoord, meestal laat ie zich 1 keer in de minuut wel horen, dus dat wekte achterdocht....
Mr. Isodorus had een hele sliert trosgierst gevonden en al voor een groot gedeelte verorbert...

Hopelijk hoef ik niet over een tijd bij jullie aan te kloppen met het topic:
"Mijn parkiet kan niet meer vliegen, hoe zet je een parkiet op dieet?"  :huh:

Annika

hahaha ja trosgierst kun je bij Ies echt niet laten liggen, daar was ik ook al achter en toen was de kleine schurk pas 5 weekjes oud  :lol: wat ik al zei, een echte snoeperd. Nu kan ie het nog hebben gelukkig he!  :D

kaboutertjes

Fijn om te horen dat het goed gaat met Iso.
En een beetje extra trosgierst kan denk ik nu geen kwaad, als ie er maar geen gewoonte van maakt.
Maar nu ie zijn streken weer terug krijgt, is dat ook wel fijn, om te merken dat ie zich lekkerder voelt, denk ik.

groetjes van Sylvia, en een snaveltje van Nanoe en Dippie

Parkieten-Freak

Als het hier in huis stil wordt, is dat hier reden om polshoogte te gaan nemen.
Ik heb Croky wel eens betrapt toen hij prinsheerlijk in een zak pinda's zat. Het enige wat argwaan bij me wekte was de stilte........ ;)
Fijn dat Iso weer lekker opgeknapt is! :)


Sonja

Hoi Maartje,

Wat heerlijk zeg dat het weer zo goed gaat met Iso! :D

Enne....ik zou nu nog maar heel even een oogje toeknijpen als hij een beetje veel trosgierst zit te snoepen.  ;)  (maar dat doe je vast al)

Fijn om te merken dat hij weer lekker ondeugend begint te worden! :)

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Wat een geweldig nieuws dat Iso zo is opgeknapt! En wat een dondersteentje is het ook hè? Heerlijk hoor!
Ontzettend veel plezier nog samen

Chantal

janneke

Hoi Maartje, fijn dat het beter gaat met Isodorus! Fijn dat al jouw inspanningen op deze manier beloond worden!
Groet Janneke

smartie

Hihi, grappig toch? Zeker omdat Isodorus zo mager geworden was. Hij kwam, zag en overwon de ziekte en de stengel trosgierst!

Fijn om te horen dat Iso weer lekker kattenkwaad aan het uithalen is!

maartje

:D
jullie hebben lang niks van mij gehoord. Het gaat erg goed. Ik heb isodorus zelfs nog nooit zo mee gemaakt, hij is aan het kletsen en veel aan het vliegen em erg ondernemend. Gelukkig is ie ook weer wat aangekomen, er kan nog steeds meer bij, maar het begin is gemaakt.
A.s. donderdag is zijn laatste kuur dag met de antibiotica dus dan zal ik de dierenarts even bellen. De vorige keer had ie ook gezegd dat het beter is om pellets te gaan voeren. Nu heb ik nutribird gekocht, B14. Ik wil m graag over laten schakelen, want hij eet lang niet al het voer op. Nou weet ik alleen niet of ik dat nu al kan doen omdat ie misschien nog ziek is. Maar.. misschien kan ie met de pellets beter aansterken..
weten jullie het?

Sonja

#91
Hoi Maartje,

Geweldig dat het zo goed gaat met Isodorus! :D

Zelf heb ik geen ervaring met het geven van pellets, maar het is toch een hele omschakeling, en het lijkt me dat Isodorus beter eerst helemaal goed aangesterkt is, voordat je hiermee gaat beginnen.
Dus ik zou hem eerst nog maar eventjes lekker laten eten van de gewone zaadjes, en het advies van de dierenarts even afwachten.

Je krijgt vast nog goede adviezen van de forumleden die wel ervaring hebben met het verstrekken van pellet-voeding.

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Hej Maartje,
Wat super dat het weer goed gaat met Isodorus. Echt goed!
Veel succes met de laatste kuur en veel plezier voor jou en Isodorus!
Groetjes Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chantalleke

Hoi Maartje,

Fijn hoor dat het zo goed gaat met Iso. Wat betreft de overschakeling op pellets. Je kan beter nog even wachten. Verselelaga meldt het zelf ook, dat je alleen met gezonde vogels kunt overschakelen. Zelf zijn wij begonnen 2 weken na de laatste kuurdag en dat ging wel goed (nou ja.... wij zijn nog steeds bezig met uitzoeken wat we nu het beste doen. Sjef lust geen Nutribird, Billy geen Harrisons.... Hoe bedoel je lastig  :blink: Nog een tip mocht Iso de Nutribird niet willen eten....meng het met een mespuntje pindakaas ;) )

Succes verder en veel plezier met Iso :)

smartie

Onze vorige parkiet Goofy die inmiddels overleden is was erg ziek. De dierenarts dacht al de 1e keer aan een gezwel maar wij wilden onze lieverd nog een kans geven en hoopten dat het gewoon een ontsteking was. Dus ook antibiotica meegekregen en een informatiefolder over Harrisons food. Hierin stond dat we niet mochten overschakelen op pellets bij ziekte. Eerst moet de vogel voldoende aangesterkt zijn. Niet vreemd als je je bedenkt dat ze in het begin vaak niks van pellets willen weten en dus wat zullen afvallen. En aangezien Iso al veel gewicht is verloren lijkt het mij niet verstandig om nu te willen overschakelen. Laat Iso nog eerst op zijn oude voer aansterken alvorens aan het schema te beginnen om om te schakelen op pellets. Maar wel goed dat je ermee wilt beginnen!

liefs van Pino en bazinnetje

maartje

oke, dan wacht ik er nog twee weken mee. ik heb gister de arts gebeld. ik hoef niet langs te komen en ze waren "verbaasd" dat ie het had overleeft. Nu dus de kuur afmaken en het energie papje geven (gelukkig bij het voer) om aan te sterken en na de kuur erg goed in de gaten houden.
misschien raar maar ik leer nu pas wat een parkiet zoal doet en laat.. kan nu met recht zeggen dat ik een parkiet heb.

Annika

Citeerik heb gister de arts gebeld. ik hoef niet langs te komen en ze waren "verbaasd" dat ie het had overleeft.

misschien raar maar ik leer nu pas wat een parkiet zoal doet en laat.. kan nu met recht zeggen dat ik een parkiet heb.
[snapback]24139[/snapback]

Komt misschien omdat zij vaak zoiets hebben van : het is maar een parkiet ...
Maar jij hebt ongelofelijk je best gedaan voor de kleine Isodorus en dat heeft dus z'n vruchten afgeworpen :D

En fijn dat je nu een kunt gaan ontdekken wat een parkietje hebben inhoudt, de leuke kanten dus.

Liefs Annika

Cutie_lover

#97
Hou je ons nog op de hoogte? Want nu Cutie nog net ziek is geweest, leef ik helemaal mee... Toen ik erachter kwam dat cutie ziek was, raakte ik helemaal in paniek: gaat hij het wel redden? En wat moet ik doen...

Ik hoop dat het goed gaat met iso.. { Is het nou voor altijd Iso geworden of doen ze dat hier omdat dat sneller te typen is } Sorry ik zag niet dat er nog 1,2,3,4, enz.. was  :blush:

Idske

Onze complimenten voor jou inzet voor Iso! :D
Ik heb je verhaal gevolgd en ben erg blij dat het weer goed gaat!

Groetjes Idske en Coco B)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

maartje

dag dag,
Geen nieuws is goed nieuws.. (erg druk geweest met afstuderen)

Dit geldt ook voor mij en isodorus. iso eet goed en is dikker aan het worden (denk dat ie bijna op het goede gewicht zit weer) , poepjes zijn mooi, krijgt meer praatjes en reageert ook weer beter op mij.. soms dan. vraag me nog steeds af wat het is, man of pop.. het lijkt elke week te veranderen. het gedrag ook trouwens..
dop is nu paars,lila met licht blauw om de neusgaatjes, maar ja twee weken terug was ie rose, dan is ie weer blauw. Misschien een hele vroege identiteitscrisis.

Ben heeel langzaam aan de pellets aan het voeren tussen het andere voer en aan het wachten op de eerste rui.. nog steeds niet het meest mooie parkietje na het vechten met de medicijnen. (wel de aller liefste, als ie zin heeft)

Wat ik heel erg heb geleerd sinds dat isodorus hier is, is geduld hebben. (phoe, heel veel geduld hebben)