Verzorging Bij Ziekte

Gestart door maartje, maart 09, 2006, 18:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

smartie

Helemaal eens met parkietenfreak. Laten we nou niet gaan gissen wat Iso precies heeft: wij zijn tenslotte geen dierenartsen. Tenslotte heeft de dierenarts al naar hem/haar gekeken en laten we hopen dat de antibiotica helpt. Deze antibiotica kreeg onze vorige parkiet, Goofy, trouwens ook. Helaas was het toch geen ontsteking maar een gezwel, dus helaas hebben we onze schat toch nog een week later moeten laten inslapen. Ook hij was broodmager en vooral toen ie eenmaal overleden was kon je zo het borstbeen voelen. Daar schrok ik echt van! Maar daardoor wist ik ook zeker dat we de goede keuze hadden gemaakt. Ik hoop alleen met heel mijn hart dat de antibiotica bij Iso wel aanslaan en dat ie snel weer beter is. Hou je vast aan wat de DA gezegd heeft: als ie de 2e dag overleeft heeft heeft ie meer kans om te overleven! Dusse, zijn kansen nemen alsmaar toe: het is een echte vechter!

Ingrid

Hoi Maartje,

Hoe is het met kleine dappere Isootje???
Ik hoop dat er al ietsje meer vooruitgang te bemerken is!

Groetjes, Ingrid

maartje

hallo allemaal,
sorry als ik jullie nu dingen hebt vertelt die niet waar zijn en wellicht bezorgd gemaakt hebben (misschien om iso en mij maar ook om jullie eigen parkietjes en wellicht eigen gezondheid).
Dit was absoluut niet bedoeling.

inderdaad PF en smartie het is alleen maar gissen en speculeren. ik was erg benieuwd naar waar het vandaan komt en ook dat kon de DA mij niet vertellen. wil het natuurlijk gaan voorkomen.
Tja en vogelziektes hebben vaak overeen komende symptomen. ik ging uit van de symptomen die bij verschillende ziektes hoorde en er waren veel vergelijkende symptomen. De volgende keer zal ik me beter inlezen voordat ik hier dingen ga spuwen. Excuses daarvoor.

Update: De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ik heb vannacht gewerkt (horeca) en durfde vanochtend (half zeven) niet in de kooi te kijken. gelukkig werd iso wakker toen ik even ging kijken. Heb de doek van de kooi gelaten (alleen de voorkant) anders zou die tot nu dus in het donker zitten en heb m zijn papje gegeven.

Nu had ik stiekem gehoopt dat ik wat langer kon slapen als nu het geval was, doordat iso zich wel stil zo houden...
Je raadt het al... bij de eerste zonnestralen begon meneer al een klein beetje te tjilpen! Ik was zo blij omdat te horen dat ik niet meer kon slapen.

Toen ik later opstond ging ie weer te keer als (bijna) vanouds, hij begon te ijsberen/tijgeren en te tjilpen omdat ie eruit wilde. (deze keer minder consequent geweest, omdat ik allang blij was dat ie zich weer bewoog) heb m eruit gehaald en zijn antibiotica gegeven. Hij was zó aan het tegen pruttelen dat ik m op mijn vinger wilde laten zitten.. alleen dat al kon ie weer doen, maar hij vloog ook weg! Ik in de stress achter het beestje aan (Annika vertelde het al eerder, hij is nergens bang voor,dus ook niet voor mij) na een paar rondjes door de kamer heb ik hem te pakken gekregen. Terug in z'n kooi gezet en afgewacht of dat ie misschien weer zou omvallen van moeheid. Dat heeft ie niet gedaan, hij begon weer te tijgeren!

Het gaat nu dus echt beter met hem en deze keer durf ik dat ook met zekerheid te zeggen!
maar ja volgende probleem (na dat zonnetje komt toch weer regen).. meneer is nog steeds erg dun en doordat gefladder en getijger verliest hij natuurlijk weer energie. Hij is nu dus wel behoorlijk aangesterkt, waardoor hij ook veel beter is geworden in het gevecht met mij en "papje". Ik denk dat ik het geven van het papje ga afbouwen (antibiotica natuurlijk niet) en hem nog meer (kracht)voer ga geven.
Het wordt ook tijd dat ik hem ontzéttend ga verwennen met trosgierst, hij vind mij namelijk niet zo heel lief meer.

Ik heb het vaker gedaan al maar toch..

:blush:  Lieve, lieve parkieten-vrienden   :blush:
heel erg bedankt voor jullie steun aan Isodorus maar ook zeker jullie onvoorwaardelijke steun aan mij! Jullie hebben mij en Isodorus er door heen geholpen! :medieval:

Heel erg bedankt voor alles








Ingrid

Hoi Maartje,

Dat is toch wel erg goed nieuws! Die dappere Iso, we blijven duimen hoor. En je hoeft geen excuses te maken, wanneer je kleine gevleugelde huisgenootje ziek is, wil je zoveel mogelijk informatie vinden.  Dat je dat hier dan neerzet geeft niet toch? Zo leren we allemaal weer wat bij.
Het is alleen zo dat je jezelf misschien ongeruster maakt dan nodig is.
We hopen met zijn allen dat Iso het gaat redden enne verwen hem/haar maar lekker met trosgierst  :D .

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

#64
Dit is goed nieuws zeg! Ongelofelijk.....ik zag het echt somber in moet ik eerlijk zeggen. :blush:
Laten we hopen dat Isodorus nu heel snel aansterkt. Het feit dat ie tjilpt en actief is, is zeer hoopvol. Laat hem nog maar goed rusten, dan komt het allemaal weer in orde!
Succes! :)

Het is heel begrijpelijk dat je zoveel mogelijk informatie wilt over je zieke vogeltje.
Mijn oproep was niet aan iemand persoonlijk gericht, maar meer in het algemeen.
We moeten allemaal bij de feiten blijven en niet speculeren op wat "het ook nog zou kunnen zijn".
Daarnaast wil ik voorkomen dat je nog meer zorgen krijgt dan dat je op dit moment al hebt met Isodorus. ;)


Annika

pffff  :) maar ook eentje met tranen in de ogen hoor, wat heb ik me (net als jij en iedereen hier) bezorgd gemaakt om dat kleine, dappere vogeltje.

Heb net even het hele verhaal aan mijn vriend voor gelezen en ook die is mega blij dat het de goede kant op gaat.  

En nu dan tijd voor aansterken (en Iso, doe jij nog een beetje rustig anders bindt mama Maartje je pootjes en vleugels aan elkaar hoor  ;) ) en natuurlijk het vertrouwen weer een beetje herstellen (al zal dat vast snel lukken!)

Heel veel succes en houd ons gewoon op de hoogte he  :rolleyes:

Liefs Annika

Maur@

Wat goed om te horen dat Iso de goede kant op gaat. Elke dag kijk ik al meerdere keren hier hoe het met hem is en ben blij met positieve berichten.

Safrena

Hey Maartje

Dit is goed nieuws dat Iso aan het herstellen is.
Het is een echt vechtertje  :D

Het vertrouwen tussen jou en iso komt zeker terug.  ;)
Verwen hem/haar maar lekker met wat trosgierst is dan ook meteen goed om wat aan te dikken  :P  ;)

Nog een spoedig herstel voor iso

vele groetjes

Meltjuh

Hoi Maartje,

Wat heb ik me zorgen gemaakt zeg om dat kleine vogeltje :rolleyes:
Ben blij om te horen dat het al een stuk beter gaat!

Het is logish dat je zoveel mogelijk wil weten, en natuurlijk ook je verhaal kwijt wil. Je heb je in ieder geval ook niet voor niets zorgen gemaakt want Iso was erg ziek :unsure:

Gelukkig dat het beestje zo sterk is!

Ik blijf voor jullie duimen

Chicowen

Wat goed dat Iso weer wat beter gaat! Hopelijk kan Iso binnenkort weer lekker vrolijk rondvliegen. ;)
Nog even volhouden.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Chantalleke

Wat een fijn bericht zeg, dat het nu eindelijk toch beter lijkt te gaan met de kleine Iso! :)
Verwen hem zeker maar met extra trosgierst en andere lekkere dingen om nog verder aan te sterken  :P
Hou hem zeker nog een tijdje wat warmer zodat hij wat energie kan sparen om nog verder beter te worden. En hoe graag hij ook wil vliegen, hij moet het in het begin toch nog wel een beetje rustig aan doen. Maar ik ben er zeker van dat jullie er met zijn tweetjes wel uitkomen, hoe het laatste beetje verder herstellen het fijnste is ;)

Groetjes Chantal

kaboutertjes

Hoi Maartje en Iso,

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met Iso, en dat hij bij de 25 % van opknappen heeft gehoord.
Wat veel liefde en goede zorgen al niet kunnen doen voor een klein diertje!!!!!
Natuurlijk is het de vechtlust van Iso dat hij opgeknapt is maar ook dat hij dankzij jou goede zorgen bij je wilde blijven.

Geniet er nu maar van nu hij weer aan de betere hand is.

Groetjes van Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie

Sonja

Hoi Maartje,

Wat ontzettend fijn dat het met Iso toch de goede kant lijkt op te gaan!! :)
Dat is nog eens goed om te lezen! Het arme beestje was tenslotte heel erg ziek.
Iso heeft tot nu toe echt laten zien dat het een klein vechtertje is.
Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort, maar dat gaat, mede dankzij jouw goede zorgen, vast wel lukken!
Verwen hem maar lekker, en geef hem de nodige rust, zodat hij goed kan aansterken.

Veel sterkte en beterschap verder voor jou en Iso. ;)

Groetjes, Sonja.


smartie

Wat goed om te horen dat Iso weer aan de beterende hand is! Ik maakte me toch ook wel zorgen, hoe snel ziekte ineens kan opzetten en hoe dat lieve dotje ineens zo ziek en mager was geworden. Zeker ook omdat het nog niet zo lang geleden is dat Goofy is overleden (januari) en het nog vers in mijn geheugen zit hoeveel zorgen en verdriet daarbij komen kijken. Door de zorgen voor mijn nieuwe vogeltje werd het verdriet minder omdat je weer iets hebt om mee bezig te zijn, maar vergeten doe je het toch nooit. En een ziekte gun je niemand, mens of dier, maar zeker niet op zo jonge leeftijd!

Vertroetel Iso maar lekker, met veel warmte en veel lekkere trosgierst. Om zo het vertrouwen tussen jullie terug te winnen en natuurlijk voor Isodorus om weer wat dikker te worden. Maaruh, het gezondste voer is natuurlijk wel het belangrijkste: daar zitten alle voedingsstoffen in die Iso nodig heeft om aan te sterken. Maar extra tussendoortjes zijn nu natuurlijk heel erg toegestaan!!!

Hou ons op de hoogte... we leven allemaal erg met jullie mee!

bo22

hey maartje,

wat fijn om te lezen dat het toch alweer wat beter gaat. verwen hem inderdaad maar goed. het is misschien maar een kleine steun maar ik weet zeker dat iedereen hier erg aan jou en iso denkt. Ik leef echt uit het diepst van me hart met  je mee.

liefs Bo :unsure:  :unsure:

maartje

#75
nou.. isodurus dag 4 na AD-bezoek

vandaag was ik gelukkig eerder wakker dan isodorus.
Hij zag er al veel beter uit dan de avond daarvoor omdat hij zelf even zijn verenpak heeft bijgwerkt. z'n bortsbeen is al minder goed te zien!

Zodra ik nu ook maar met mijn hand bij hem in de búúrt kom begint ie al te gillen en te bijten (zachtjes)! daar moet zodra de kuur afgelopen is toch aan (samen)gewerkt worden. Hij heeft ook nog jeuk aan zijn baardje en zijn evenwicht is nog niet helemaal terug (of hij is gewoon een beetje een kluns)

Op dit moment zit mijn kleuter op de bovenste stok ontzettend zijn best te doen om ook de punten van zijn vleugels bij te werken en daar komt veel lenigheid bij kijken.

zoals jullie lezen gaat het nu goed met isodorus en.. ik heb mijn "nacht"rust weer terug.

Annika

wow meis, super om te horen!  :D  Jullie zijn kanjers : BEIDEN !!!

Chicowen

Hej wat ontzettend goed nieuws!!! Nog even en Iso is weer helemaal op oude krachten!!! Echt super fijn!!!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

bo22

echt helemaal super dat t zo goed gaat, je bent echt super voor iso geweest. Hij kan echt superblij zijn met een baasje zoals jij

JULLIE HEBBEN ALLEBEI GEVOCHTEN EN MET RESULTAAT, SUPER :lol: !! :)


maartje

hoi hoi,
isodorus krijgt steeds meer praatjes!
hij ziet er ook al beter uit... na een niet zo slimme actie van mij. iso was zich aan het grondig wassen (al een paar dagen) en ik dacht laat ik eens een warm badje op hangen, want hij leek weer behoorlijk wat energie te hebben. het was warm op mijn kamer dus kou vatten kon die niet dacht ik. isodorus maakte er goed gebruik van, misschien wel iets te goed. hij dook er volledig in! drijfnat kwam ie er weer uit en hij kon niet meer vliegen! na dat ie dat zelf had ontdekt begon hij heel erg te rillen. tja en dat is dan weer schrikken ook omdat hij echt nog dun is en dat zie je goed als ie zo nat is. met veel moeite weer opgedroogt en nu ziet ie er weer een beetje uit als mijn vertrouwde isodorus. het was geen slimme actie van me, maar gelukkig is het goed afgelopen.
zijn papje krijgt ie nu minder vaak, zeg 1 keer in het uur als het kan.