Verzorging Bij Ziekte

Gestart door maartje, maart 09, 2006, 18:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

smartie

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Iso! Zo te horen is 'ie alweer bijna op het normale gewicht en inderdaad kun je dan gaan proberen om te schakelen op pellets.

Hihi, ik vond het ook moeilijk om in te schatten wat Pino nou was: pop of man. Omdat het maar lag aan de lichtinval of de neusdop lila/paars was of toch meer lichtblauw met lichtere roze stukjes om de neusgaten. Nu is het wel duidelijk: haar neusdop wordt steeds lichter van kleur: neigt zelfs naar wit. Volgens mij een duidelijk geval van een popje. Toch stiekem altijd al gedacht, omdat ze zo'n haaiepin was...

Ben benieuwd wat Isodorus voor een geslacht blijkt te hebben... Enne, dat afstuderen is inderdaad druk, druk en nog eens druk. Ik zit er zelf ook middenin. Dus veel succes met afstuderen!!

Hureyra

Ik ben blij dat het weer met Iso beter gaat.
Ik ben benieuwd wat hij/zij is. Een mannetje of een vrouwtje???
Doei Doei!!!

maartje

he hallo,
ik had gehoopt dat ik 1 dezer dagen kon zeggen dat er een slotje op dit topic kon, helaas..
Nu niet meteen met z'n alle in de stress schieten, maar ik heb eergister een tip gegeven aan iemand van het forum die niet helemaal gegrond bleek te zijn. Later heb ik daar met Anneke (PF) mail contact over gehad.

Isodorus is weer erg rustig aan het worden. Wanneer ik wakker wordt hoort iso dat en begint ie te gillen en schreeuwen dat ie eruit wil. de laatste 2 ochtenden was dit niet het geval. Met PF heb ik het gehad over het "bol zitten" en Isodorus zit de laatste tijd weer vaker bol.
Vanmorgen de DA gebeld en die vertelde (net als PF) dat het bol zitten niet vaak mag voorkomen alleen tijdens het dutten en slapen. (misschien was ik nog steeds te bezorgd, vandaar het belletje) Hij adviseerde dat ik beter toch even langs kon komen.

Nu het grootste probleem.. (ik schaam me hier heel erg voor.)  op dit moment heb ik geen geld, maar dan ook echt niks. Ik heb gelukkig kunnen regelen dat ik vnvnd kan werken en morgen dus naar de DA kan.

Wat ik wel kan zeggen nu, is dat ik er veel eerder bij ben dan de vorige keer. Als ie een tijdje wakker is, begint ie weer te fluiten en roepen. Vanmorgen met het eten klaar maken (nog steeds t energie papje) kon ie er niet bij wegblijven, dat zijn dus goede tekens, maar ja.. toch even laten checken.
... mooie lid van de maand April, 

Safrena

Hey Maartje

Wat erg dat Iso weer ziek word :-[
Het blijven eten is inderdaad positief maar toch zoals je zelf al zei kun je dit inderdaad beter opnieuw laten checken.
Hou je ons op de hoogte als je van de dierenarts komt

Citaat van: maartje op april 04, 2006, 09:54:59
... mooie lid van de maand April,

Dankzij jouw goede zorgen en de wilskracht van je parkietje heeft je parkietje het gered en was ie helemaal hersteld en dat verdiend de titel lid van de maand.
Dat je parkietje opnieuw ziek wordt daar kun jij niet aan doen.
We duimen hier allen voor jou en hopen dat Iso snel weer hersteld

veel sterkte en beterschap voor Iso

Vele groetjes

Chantalleke

Ben het helemaal met Safrena eens!
Iso leeft nog dankzij jou!  ;D Het is heel naar dat Iso nu opnieuw ziek geworden is (of een heel erge terugslag heeft?)
Je doet alles wat mogelijk is voor Iso en dat is heel veel waard!
We duimen opnieuw met je mee, maar ik heb er vertrouwen in dat het net als de vorige keer goed komt.

Sterkte
Chantal

Sonja

Hoi Maartje,

Wat erg nu toch, dat Iso weer opnieuw ziek begint te worden. :(

Maar hij heeft al laten zien dat het een vechtertje is, en dat gaat hij hopelijk nu ook weer laten blijken, en komt hij er bovenop.
Ik zal heel hard voor jullie duimen hoor!!

En natuurlijk heb je de titel "lid van de maand" verdiend!
Je hebt zoveel voor die kleine Iso gedaan, en zoals Safrena ook al aangaf: dat hij weer ziek is geworden is heel erg, maar daar kun je helemaal niets aan doen.
Het is aan jouw goede zorgen te danken dat je Iso nog steeds bij je hebt.

Hou je ons op de hoogte?

Heel veel sterkte hoor!

Groetjes, Sonja.

Annika

jee meis, dit vind ik echt heel erg  :( Natuurlijk voor Iso maar ook voor jou. Je schaft een parkietje aan omdat het je zo leuk lijkt en natuurlijk is dat het ook als ie gezond is, maar zoveel pech achter elkaar. Extra moeten gaan werken meteen voor je parkietje omdat ie naar de dierenarts moet, ik weet echt niet wat moet zeggen, behalve dat je de titel lid van de maand dubbel en dwars verdiend hebt!
Sterkte samen!

Liefs Annika

Idske

Hee!

Jemig zeg, ik schrik hier wel van! :( ik hoop dat Isodorus helemaal er bovenop komt.
Coco en ik zullen voor Iso en jou duimen!

De titel lid van de maand voor jou is helemaal terecht! ;D Echt waar!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

kaboutertjes

Wat sneu dat Iso weer wat meer verschijnselen vertoond van ziek zijn.
Maar ik vind dat je juist de titel van de maand verdiend, want je gaat meteen weer zorgen dat je naar de dierenarts kan en dat je zorgt dat iso nagekeken kan worden.
Hiermee bewijs je zekers dat je de titel verdiend
Hopelijk valt het allemaal mee.

groetjes

maartje

uh... (schaam, schaam)
zoals jullie weten is dit mijn eerste parkietje en uh... weet ik er nog niet heel erg veel vanaf.
heb het er even met Annika over gehad... en de kans is groot dat het de rui is. blijkbaar zitten ze dan ook wat boller en zijn ze stiller. hij is eigenlijk ook best lelijk nu..  zijn veren zitten door de war en vind er steeds meer op de bodem van de kooi en op de grond van mijn kamer. misschien wel een beetje vroeg voor hem want hij is nu 10 weken (toch? van 21 januari)  ik hoop dus dat het de rui is.
natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
achteraf wel grappig, maar op het moment zelf niet, sorry als ik jullie bezorgd heb gemaakt.

Annika

het lijkt mij inderdaad wel vroeg, maar die veertjes komen er niet zomaar. Hier ligt het er ook bezaaid mee, tja 4 parkieten he  :-[  Het zou zomaar kunnen, maar houd het goed in de gaten (nou ja, daar twijfel ik ook niet aan  :-X)

Sonja

Hoi Maartje,

Het zou inderdaad wel de rui kunnen zijn.
Enne.....je hoeft je helemaal niet te schamen hoor. ;)
Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog extra bezorgd bent om Iso, na alles wat hij heeft meegemaakt.

Voor zover je dat nog niet deed, kun je hem wat extra vitaminen geven, bv. wat roosvicee door zijn drinkwater, en hem verder goed in de gaten houden. (maar dat hoef ik je niet te vertellen.  ;))

Veel sterkte met Iso.

Groetjes, Sonja.


Maur@

Nou ik zou ook tienduizend groene poepies laten als mijn vogel weer bol ging zitten na alles wat je met hem meegemaakt hebt. Hij is natuurlijk ook best nog aan het genezen en als dan de rui komt is dat een hele zware klus. Ik heb wel eens ergens gelezen, ben er zelf ook mee begonnen, dat als je met de plantenspuit, niet op grote straal natuurlijk  :-X, de vogels zo nu en dan bevochtigd de rui "makkelijker" voor ze verloopt. En waar je je nooit voor moet schamen is dat je het geld niet hebt voor een dierenarts. We zijn niet allemaal multimiljonair. Kijk nou eens je gaat extra werken om de dierenarts te kunnen gaan betalen, terwijl je niets hebt voor jezelf. Even off topic, je hebt werkelijk je lid van de maand dubbel en dwars verdiend.

Laten we maar hopen dat het de rui is.

Ingrid

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers wat betreft het lid van de maand zijn, die titel heb je gewoon verdiend.
Wel balen dat Isootje misschien weer ziek is....we gaan weer duimen en hopen dat het de rui is waardoor Iso zich niet zo goed voelt. Kan me voorstellen dat het een zware klus is voor een klein vogeltje wat net heel wat narigheid achter de rug heeft.
Sterkte en beterschap voor Isootje en jou!!

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Ja, laten we hopen dat het de rui is, ik heb daar niet aan gedacht overigens....... :-[
Hou het heel goed in de gaten. Van een normale rui is een vogel niet ziek, wel wat rustiger. Een beetje meer slapen gedurende enkele dagen mag dus, maar echt bolzitten hoort niet bij de rui. ;)


smartie

Jeetje, ik hoop maar dat het de rui is. Enne, die titel heb je dubbel en dwars verdiend hoor!

Mijn Pino verliest ook veel donsveertjes: ik kan blijven stofzuigen. En ze is nog pinniger dan eerst. Ze is pas 11 weken oud, maar kennelijk is het dus toch mogelijk dat ze eerder in de rui komen. Dus ik hoop echt dat je je voor niks zorgen hebt gemaakt!

liefs van Pino en mij

birdy

#116
Hoi Maartje,wat erg dat Iso weer ziek is,ik hoop voor jou en Iso dat het de rui is,en voor de andere forumleden,ik kan me niet heugen dat Gipsy of ik hebben gezegt dat Maartje het niet verdiend heeft om lid van de maand te worden (goed lezen)nou Maartje ik hoop dat Iso gauw weer de oude is .

Niemand hier beweert dan ook
dat jij dat ooit zou gezegd hebben ;)
De forumleden reageren dan ook op een zin
van maartje zelf ;)
Gr safrena

Citaat van: maartje op april 04, 2006, 09:54:59
... mooie lid van de maand April,

birdy

#117
Sorry, dan had ik dat verkeerd begrepen  ;)

Is niet erg hoor ;)
Gr safrena

gipsy

Hoi Maartje
hoe is het met Isodorus ????????
Je bent toch vorige week ofzo naar de dierenarts geweest ??????
Of was het toch de rui ?????????

maartje

hallo hallo,
ik heb volgens mij een hele rare vogel.
ik dacht dat ie ziek was, later dachten meerdere met mij dat het de rui was omdat ie wat veertjes verloor. Nu zie ik geen veertje meer en is er verder niks aan de hand! misschien voelt ie mij heel goed aan met het afstuderen en stresst hij voor mij! haha

ik ben ook meer aan het nadenken om er nu al n vriendje te halen, maar
-ik wil geen nestje en weet het geslacht van iso nog niet
-ik wil zeker weten dat iso niks meer onder de leden heeft
-tja en iso was al tam toen ik hem kreeg en ik zal de nieuwe zelf tam moeten maken, maar heb het erg druk, maar.. dat is ook weer de reden dat ik er eentje bij wil voor iso. aan de andere kant, hij krijgt nu veel aandacht, nou ja, hij mag de hele dag los en we kletsen veel, maar ik zit wel de hele dag achter de computer. Over twee maanden is dit hopelijk voorbij want dan ben ik student af, misschien is dat ook wel overzien.

Als iso niet moeilijk nu, doet doe ik het nu wel weer!  :P