hoe herken je een albino

Gestart door boefje, maart 09, 2006, 13:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

:)  Hoi...
Mijn vraag: hoe herken je een albino? en wat voor neusdop hebben ze dan , want ik heb een parkietje gekocht die zo wit is als het maar kan ... maar ik weet nou niet of mijn parkietje een wel echt een vrouwtje is ze heeft een donker rode neusdop en gewoon zwarte oogjes!
groetjes mij

Safrena

Hey Boefje

Een albino is een sneeuwwit parkietje met rode oogjes. ;)

Bij een popje wordt de neusdop altijd bruin zowel bij albino of ieder andere kleur. Dit kun je heel goed zien van zodra ze een 7 à 8 maand zijn dan is de neusdop helemaal bruin ;)

Bij een mannetje echter is het vaak zo dat de neusdop van een albino of lutino zelden blauw wordt. Vaak blijft deze roze/paars ;)
ook bij hele lichte kleuren zoals bij jou kan het zijn dat het mannetje geen bauwe neusdop heeft, maar zoals bij de albino en lutino roze/paarse blijft ;)

Misschien kan je even een foto en de  leeftijd van je parkietje plaatsten zodat we het even duidelijk kunnen zien ;)

Vele groetjes


boefje

#2
Okeej hier zijn ze de foto's zijn niet zo duidelijk want de parkieten waren wild !
[attachmentid=654] << dit is die hele witte de neusdop is inderdaad bruin en ze heeft geen rode ogen
[attachmentid=656]<< vrouwtje met 4 jonge
[attachmentid=657]<< nog een mannetje
[attachmentid=658] << onze handtamme parkiet

[verwijderd door de beheerder]