Dierenasiels En Parkieten

Gestart door Moppers, maart 03, 2006, 21:47:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Hallo allemaal.

Via een zoektocht op het net kwam ik hier terecht. Ik ben op zoek naar dieren- of vogelsasiels die ook parkietjes ter adoptie hebben. Deze zijn echter niet makkelijk te vinden.
Ik woon in Den Haag, en daar heb je het vogelasiel De Wulp. Enkele jaren geleden heb ik daar geinformeerd of ze ook parkieten hadden, maar toen werd mij verteld dat ze een adres hebben waar de gevonden en afgestane parkietjes een nieuw thuis krijgen.
Ik ben nogal voor het adopteren van asieldieren, ook bij vogels. Waarschijnlijk ben ik binnenkort in de gelegenheid om er één een nieuw thuis te geven bij mij. Maar bestaan er eigenlijk wel asiels in Nederland die parkieten hebben die herplaatst kunnen worden? Liefst in de Randstad.
Weet hier iemand er meer over?

~
Ingrid

Ingrid

#1
Hoi Ingrid ;),

Welkom op het forum! Wat ontzettend goed dat jij er zo over denkt en een parkietje wilt "adopteren". Helaas kan ik je niet aan adressen in de Randstad helpen. Ik weet wel dat er hier in het Noorden van het land een vogelopvang is die parkietjes om wat voor reden ook opvangt en zorgt voor herplaatsting. Neem maar eens een kijkje op hun website: Vogelopvang Lovebird.

Succes met je zoektocht en misschien mag er binnenkort een parkietje bij jou een nieuw thuis vinden :).

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

#2
Kijk ook eens op deze lijst, er staat nog een adresje bij in Den Haag!
Succes! :)


Moppers

Bedankt allebei!
Tot mijn verdriet kwam mijn vermoeden vanochtend uit, Moppie is overleden. Ik weet nog niet zeker of ik een ander parkietje wil, ik kijk het even aan hoe het is zonder. Maar als ik besluit dat ik er eentje wil, zal ik er zeker eentje uitzoeken die wacht op een tweede kans, op die lijst staan veel handige adressen waar ik dan zeker contact mee op zal nemen!

birdy

Hoi,veel sterkte met het verlies van Moppie,groetjes Jolanda en haar vleugelvriendjes.

Ingrid

Och wat erg dat Moppie is overleden :(. Veel sterkte met het verlies van je gevleugelde huisgenootje.

Groetjes, Ingrid

Sara

Wat spijtig dat Moppie overleden is,

ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Moppie.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kaboutertjes

Wat erg dat Moppie overleden is,
veel sterkte met het verlies.


Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie

smartie

Wat verdrietig dat Moppie er niet meer is. Veel sterkte met het verwerken van het verlies en de stilte in huis.

Ik vind het wel super van je dat als je een ander parkietje een goed thuis gaat geven het eentje wordt uit een vogelasiel. Toppie :excl:

liefs

cocootje

wat erg vn dit verlies veel sterkte  groetjes ilona en coco

Moppers

Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Ik had het vooral moeilijk toen ik haar kooi ging verschonen.
Inmiddels is het vooral raar, en stil. Mijn andere beestjes maken ook wel geluid, maar niet zoals het verwelkomende getwiet als ik de trap op kom bijvoorbeeld. En het is vreemd om geen antwoord te krijgen als ik uit automatisme naar haar fluit. Of als ik in de spiegel kijk en geen kooi in het speigelbeeld zie hangen. Het is een waar gemis....

Ik heb daarom besloten een tweetal parkietjes te adopteren. Ik wacht er nog wel even mee, want het gaat nu ook nog eens slecht met een van mijn twee gerbils. Hoeveel pech kan je hebben in een korte tijd.....

Ik heb al 1 naam bedacht voor mijn toekomstige gevleugelde huisgenoot: Deuntje. Vind het zelf een erg schattige naam. Heeft er iemand suggesties voor een naam voor de ander?

Parkieten-Freak

eh....Wijsje?  :blink:  
Deuntje en Wijsje. hihihihi :P
Laten we hopen dat je gerbil snel opknapt! ;)


Meltjuh

Ohwje veel sterkte met de gerbil :unsure:

Ik vind pimmetje wel bij deuntje passen :P