Geluid..

Gestart door bluebird23, maart 08, 2006, 14:50:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluebird23

Hallo, ik heb 2 vragen, ten eerste:

Brammetje mijn parkiet, heb ik nu bijna 8 weken, en hij voelt zich in zijn element. Mag er af en toe es uit. enz... en jubelt af en toe.

Op zich is het een rustige vogel met een rustig karakter.

Hij maakt niet altijd geluid, fluit geluiden. Gewoon het geluid wat ze meestal maken.Nu sinds een week maakt hij ook andere geluiden die ik voorheen nog niet gehoord had.
kleine geluidjes (zachtjes) alsof "hij zit te praten in zichzelf". Ik kan het niet goed uitleggen. Ook totaal andere geluiden, piepgeluiden, fluitgeluiden, echte 'jubelgeluiden'.. vreemde fluitgeluiden..

Apart?

2e vraag.

Eerst wou brammetje niet in uit zijn kooi, nu er niet meer in.
Ik lok hem met trosgirest, maar af en toe loopt hij van me weg, want hij weet dat hij in zijn kooi moet als ik hem trosgierst aanbied. ( Ik hud het voor hem, en zorg dat hij op mijn hand zit. Hij rent dan eraf richting draad of wat dan ook, alleen als ik zijn zicht belemmer zodat hij niet kan zien waar hij op moet springen lukt het. Soms lukt het niet. Ik laat hem dan een poosje met rust. EN probeer het later nog eens. Ik durf hem niet te pakken want dan wordt hij bang.


Cutie_lover

CiteerHallo, ik heb 2 vragen, ten eerste:

Brammetje mijn parkiet, heb ik nu bijna 8 weken, en hij voelt zich in zijn element. Mag er af en toe es uit. enz... en jubelt af en toe.

Op zich is het een rustige vogel met een rustig karakter.

Hij maakt niet altijd geluid, fluit geluiden. Gewoon het geluid wat ze meestal maken.Nu sinds een week maakt hij ook andere geluiden die ik voorheen nog niet gehoord had.
kleine geluidjes (zachtjes) alsof "hij zit te praten in zichzelf". Ik kan het niet goed uitleggen. Ook totaal andere geluiden, piepgeluiden, fluitgeluiden, echte 'jubelgeluiden'.. vreemde fluitgeluiden..

Apart?


[snapback]23062[/snapback]

Hallo Bluebird...

Op zich weet ik niet zoveel over dat brabbelen,, behalve dat mijn vogel het ook doet ;)  Ik denk dus niet zo apart... Mijn vogel doet het vooral als jij moe is, dan trekt hij zijn ene pootje op, en begint in zichzelf te brabbelen... Best wel schattig als ik het mag zeggen........  
Je tweede vraag daar kan ik niets op antwoorden... Behalve misschien lust hij trosgierst, daarmee kan je hem lokken, en als hij erin zit hem belonen door hem van het trosgierst te laten eten...

gr.

Mr Freaky

CiteerHallo Bluebird...

Op zich weet ik niet zoveel over dat brabbelen,, behalve dat mijn vogel het ook doet ;)  Ik denk dus niet zo apart... Mijn vogel doet het vooral als jij moe is, dan trekt hij zijn ene pootje op, en begint in zichzelf te brabbelen... Best wel schattig als ik het mag zeggen........ 
Je tweede vraag daar kan ik niets op antwoorden... Behalve misschien lust hij trosgierst, daarmee kan je hem lokken, en als hij erin zit hem belonen door hem van het trosgierst te laten eten...

gr.
[snapback]23068[/snapback]
Het brabbelen is een teken dat je vogel zich opperbest voelt, zo heb ik t toch begrepen... Dus geen zorgen, is een goed teken... Mijn Unix is nog een beetje stil, verstaanbaar, t is slechts zijn tweede dag hier...