Onze Lynxi Vertoond Kuren

Gestart door Robert, maart 08, 2006, 11:37:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert

Hallo allemaal,

Wij hebben een vogel van nu 5 weken jong,wij vinden hem erg lief maar er is iets raars met deze vogel denk ik.
Hij heeft een enorme kooi (binnen Voillere) voor hem zelf met stokken  wilgentakken,speeltjes,een badje etc etc.En een spiegeltje,nu als je hem uit zijn kooi haalt begint hij aggeresief gedrag te vertonen en rare geluidjes te maken,Maar dit doet hij alleen als ie bij zij spiegeltje zit.Is dat een soort jaloersie ofzo iets?
Dus nu hebben wij zijn spiegeltje wat lager gehangen en niet meer bij een stok zodat hij er moeite voor doen moet om erbij te komen is dit goed? of juist vragen om moeilijkheden?

Meltjuh

Hoi robert,

Wat bedoel je precies met agresief gedrag?
Gaat hij er tegen aan tikken met zijn snavel?
Het kan namelijk ook imponeer gedrag zijn  :rolleyes:

Parkieten-Freak

Je parkiet zit graag bij zijn spiegeltje, hij denkt namelijk dat het zijn vriendje is. ;)


Robert

Wat ik bedoel is dat als ik dan mijn hand in zijn kooi steek dan probeert hij te bijten en gaat ie schreeuwen tegen mij.
Ik laat mij natuurlijk niet aftroeven maar leuk vinden wij het niet .En als we dit kunnen voorkomen zou dit mooi zijn natuurlijk

Idske

Hoi Robert,

Coco had het ook erg, als ik mijn hand in de kooi steek begon hij te mopperen en regelmatig haalde hij ook naar mij uit door te bijten.
Dit is nu minder maar het komt nu wel vooral nog voor als hij bij zijn spiegeltje zit, zoals ook met jouw parkiet gebeurd.

Wat je wel kunt doen is hem vooral duidelijk maken dat bijten niet kan, ik doe dat dmv een beetje een bromstem op te zetten, te zeggen dat bijten niet mag etc, boos aan te kijken en met mijn vinger heen en weer te zwaaien op de manier van o o dat mag niet! Dat zal even tijd nodig hebben denk ik voordat je parkiet door krijgt dat bijten niet mag. Maar als je bij de zoekfunctie "bijten" invult zal je nog heel veel tips kunnen lezen.

Groetjes Idske en Coco

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Annika

zou je parkietje het spiegeltje niet nog als ouder zien? 5 weken is erg jong ...

Parkieten-Freak

Het vogeltje vind ik nog wel te jong voor territorium gedrag, maar toch zou ik geen aandacht schenken aan het "mopperen", en gewoon de vogel uit de kooi halen.
Hij/zij moet dit gewoon leren.


smartie

Wat is jong? Sommige vogels zijn er gewoon vroeg bij: vroege vogels! Pino at al heel snel zelfsstandig dat mensen hier het bijna niet zouden geloven dat ze zo jong was, maar het was toch echt zo.

Ze is nu 7 a 7.5 week oud en inmiddels eet ze Harrisons voer. Ze vindt het absoluut minder lekker als Xtra Vital, maar ze eet haar bakje netjes leeg (ligt zo goed als niks op de grond). Sinds ze alleen dat voer nog maar krijgt is ze kribbiger. Ze pikt naar me en vanmorgen beet ze me zelfs weer. Net of ze zeggen wil: jij niet lief tegen mij (geen lekker eten), ik niet lief tegen jou. Uiteraard gewoon NEE gezegd en volhardend uit haar kooi gehaald. Ze was dit keer echter zo weer terug. Net nog een keer geprobeerd, maar weer bijten. Is dit opstandig gedrag door de verandering van voer of is ze er weer eens te vroeg bij en is ze aan het pre-puberen?

Kan het ook iets te maken hebben met de vogelgeluiden om mijn huis? Er zitten namelijk heel veel vogels in de buurt en daar reageert ze enorm op. Gister heeft ze wel ruim een uur op mijn fitnessapparaat gezeten omdat ze daar het beste uitzicht had naar buiten...