Kaal Rond Zijn Oogjes

Gestart door cocootje, maart 07, 2006, 18:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cocootje

hallo allemaal mij coco heeft een beetje kaal rond zijn oogjes hoord dat zo of hebben alle parkietjes dat? :blush:  groetjes ilona en coco

en hij laat veel veren los er liggen allemaal veren in de kooi


Berichtjes samengevoegd
Dit kun je ook doen door op
de edit knop te klikken ;)
Gr safrena

sasjuh

Heb je er misschien een foto van.. dat is voor mij wat duidelijker.. misschien dat de rest wel beter weet wat je bedoeld..

Safrena

#2
Hey ilona

Kaal rond de oogjes hoort niet
Misschien het begin van schurftmijt. Ook dat veroorzaakt vaak kale plekken rond de oogjes

Maar om heel zeker te zijn kun je misschien hier even een foto plaatsen

De vele veertjes in de kooi is waarschijnlijk door de rui ;)

Vele groetjes

cocootje

#3
sorry ik heb geen foto maar het is maar bij 1 oog

maar is het gevaarlijk dan?

Ik heb je berichtjes samengevoegd, wanneer je nog iets aan je berichtje wilt toevoegen kun je de editknop gebruiken. Gr. Ingrid

Carla

Schurfmijt kan heel snel beginnen woekeren rond de ogen, snavel en ook op de poten. Als je dit niet laat verzorgen dan kan de snavel onherstelbaar aangetast worden en kunnen er zelfs gaten vallen in de snavel in een laat stadium. Om een juiste diagnose te stellen breng je best een bezoekje aan de DA. Shurftmijt kan je behandelen met niet geparfumeerde vaseline.

Geert

Hallo,

Kijk anders ook even bij mijn vraag (Jeuk aan oogje) van 24 februari.
Hier staat ook een foto van mijn parkiet, die inderdaad schurftmijt heeft rond zijn oogje.
Hij wordt daarvoor behandeld bij de dierenarts, maar zoals je kunt lezen kun je er zelf ook veel aan doen: voedsel, vitaminen, plaats van de kooi etc.

Succes!

Geert