Wie Kan Mij Helpen?

Gestart door stephanie_lucky, maart 07, 2006, 10:22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stephanie_lucky

hallo,

ik ben nieuw hier.

gisteren heb ik een parkietje gekregen voor mijn verjaardag, van mijn nichtje zij zit ook hier op het forum.

Lucky kan niet vliegen en is 24-01-2006 geboren hij heeft de milde vorm van de kruipersziekten denken we.

Maar nu ligt hij heel veel te slapen, komt dit omdat hij pas sinds gisteren bij mij is, en alles  even moet verwerken?

Of komt het doordat hij niet kan vliegen en dus moe word van al het klimmen?

Hij slaapt wel gewoon de ene keer op 2 pootjes en de andere keer op 1 pootje, en als je hem op je vinger hebt, en even met hem heb getut, wilt hij ook het liefst daarna even bij je slapen.

Hij eet en drinkt wel.

Ook schrikt hij wel eens wakker en begint dan in eens te piepen/ roepen/ fluiten, weet niet echt wat ik ervan moet maken.

groetjes Stephanie

Carla

Lucky is wel nog wat aan de jonge kant vind ik. Dat hij veel slaapt is op zich wel normaal voor zo'n jong parkietje. Dat piepen of roepen zo kunnen betekenen dat hij zijn ouders roept. Vogeltjes die uitgevlogen zijn worden nog steeds verder gevoerd door het mannetje ook leren ze vliegen van het mannetje.

Chantalleke

Hoi Stephanie,

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje!! :D
Jonge parkietjes slapen wat meer dan volwassen parkietjes. En net wat je zelf zegt, hij is gisteren verhuisd en dat is allemaal heel spannend. Alles is nieuw en al die nieuwe indrukken kunnen hem behoorlijk uitputten. De meeste parkietjes slapen gewoonlijk op 1 pootje. Maar wij hebben ook een parkietje dat áltijd op 2 pootjes heeft geslapen en dat nog steeds doet (hij is een beetje een vreemde piet)
Belangrijk is dat je parkietje niet continu bol zit zoals op de foto uit deze link: http://members.home.nl/isd/ziekten.html Dan is je vogeltje waarschijnlijk wel ziek
Als parkietjes slapen kunnen ze ook best een beetje hun veertjes opzetten, dat is natuurlijk niet erg (je ziet ook wel een duidelijk verschil tussen bol zitten en gewoon 'lekker de veertjes opzetten')

Ik zou het gewoon even aankijken, want hij is pas zo kort bij je. Als hij gewoon eet, zijn poepjes zijn nornaal en hij stiekempjes toch wel zijn kooi probeert te verkennen denk ik dat het gewoon door alle spannende nieuwe dingen komt.

Heel veel plezier met je nieuwe vriendje!
Chantal

maartje

hoi Stephanie,
ik heb ook bijna een week een jong parkietje van 6 weken. Parkietjes slapen veel als ze jong zijn en natuurlijk moet ie ook nog wennen aan z'n nieuwe kooi en omgeving. Ik maakte me ook een beetje zorgen, maar het is heel normaal. ik heb isodorus nu 6 dagen en nu is ie een beetje gewent. Hij vliegt al meer en gaat al wat meer op onderzoek uit, maar hij slaapt nog steeds veel. De rust heeft ie ook nodig. Of dat ie kan vliegen of niet maakt denk ik niet veel uit. Klimmen en vliegen kosten beide veel energie.
mij is vertelt me geen zorgen te maken dus bij deze aan jou.. maak je geen zorgen.
en over de eventuele kruipersziekte, op dit forum zeggen ze dat dit pas echt duidelijk wordt als ie de eerste rui heeft gehad. (leden, correct me if i'm wrong)

Daisy1988

@ maartje
dat van die ziekte is denk ik wel zo hoor want der vallen nu helepennen uit en ben der ook eentje tegen gekomen met een beetje bloed

* Vogeltje komt namelijk bij mij vandaan.*

@ STEF. hij heeft bij jou gewoon rust hier bij mij wa die iets actiever omdat ik ook al die andere vogel heb dus daar ken die tegen kwettere.

Groetjesss Manu


Annika

Citeer@ maartje
dat van die ziekte is denk ik wel zo hoor want der vallen nu helepennen uit en ben der ook eentje tegen gekomen met een beetje bloed

* Vogeltje komt namelijk bij mij vandaan.*
[snapback]23011[/snapback]


heb je enig idee of 1 van jouw parkieten (of de ouders van dit humpie) kruipersziekte heeft? Want zomaar krijgen ze dat toch niet dacht ik? of zit ik er nu naast?

Daisy1988

Citeerheb je enig idee of 1 van jouw parkieten (of de ouders van dit humpie) kruipersziekte heeft? Want zomaar krijgen ze dat toch niet dacht ik? of zit ik er nu naast?
[snapback]23012[/snapback]

ik zou het echt niet weten want ik heb die parkieten van mensen gekocht en dat jonkie was afgestoten door de moeder en ik heb dus het parkietje gekocht met de pleegouder zeg maar. die zelf ook al 2 jongen hadden waar ik er ook 1 van heb.

verder dat toen ik die mensen ermee confronteerde zeiden ze dat ze hret niet wisten en dat ze niet een wisten wat kruiperziekte was


Groetjes Manuela