Nog Steeds Niet Tam

Gestart door deb, maart 06, 2006, 19:01:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deb

hallo allemaal,

ik heb in januari gevraagd at te doen als je parkiet eerst wel tam was en inens niet meer, wat ik dan moest doen.

ik had een spiegeltje waar mijn parkiet binkie, helemaal gek van was, nu had ik die eruit gehaald, om heb weer tam te krijgen. maar helaas

de spiegel is er nog steeds uit, maar nog niet tam, hij vliegt nu af en toe los, maar blijft bij zijn kooi als hij boven op zijn kooi zit. springt hij wel op mijn hoofd. want mijn haar vind hij interesant.
maar van handen en vingers wil hij nog steeds niks weten. zodra er een hand in de kooi komt wordt hij gek, en gaat hij rond vliegen. zodat hij er niet bij hoeft te zijn.

nu zijn spiegel eruit was, is hij blij geworden met een soort van trap wat er ook al in hing, en daaronder een belletje.
dat belletje is iets waar hij veel mee speelt, hij praat er in enzo.

wat kan ik nog doen om heb tam te krijgen!

groetjes deb.

maartje

hoi deb,
ik weet niet meer precies wat er de vorige keer tegen je is gezegd, maar misschien moet je van voor af aan beginnen. In de kooi laten en aan je hand laten wennen. Op de vinger laten zitten enzovoort. Waarschijnlijk is ie aan het puberen en hebben anderen daar meer ervaring mee.
ik kan wel veel zeggen maar heb net 5 dagen een parkiet van 6 weken, dus veel weet ik er niet van, maar missschien het proberen waard.


deb

ja ik was al opnieuw begonnen, maar het is nog niet zo makkelijk.

daarom heb ik hier weer wat tips gevraagd.

ik hoop dat iemand me kan helpen en wat tips kan geven.

ik weet dat ik opnieuw moet beginnen, en lokken met fruit ofzo, zou ook kunnen, maar die gekke parkiet van mij, vindt zelfs vreemd eten eng.
hahaha
dus wordt ook een beetje moeilijk.

groetjes deb

Sonja

#3
Hoi Deb,

Eerst even een vraagje aan jou:

Wat doe je als je parkietje gaat fladderen als je met je hand in de buurt komt? Als je je hand dan weghaalt zal er niets veranderen. Binkie denkt dan dat hij op deze manier je hand heeft verjaagd, en zal telkens zo reageren.
Hou je hand net zolang rustig in de kooi, totdat Binkie niet meer fladdert, en haal dan je hand pas weg.
Als dit goed gaat, kun je na enige tijd eens wat lekkers aanbieden met je hand, en zo verder.
De meeste parkietjes willen in het begin van fruit e.d. nog niet zoveel weten, maar blijf het gewoon aanbieden. Op den duur zal Binkie toch nieuwsgierig worden.

Op de site staan ook heel veel tips over tam maken, lees het maar eens op je gemak door.

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Tam maken is een kwestie van veel geduld, maar dan zal het echt wel lukken. ;)

Veel succes.

Groetjes, Sonja.

Meltjuh

Hoi deb,

Het lijkt mij niet dat wij op dit forum hebben geadviseerd om je spiegeltje eruit te halen.
Als je parkietje zo gek op dat spiegeltje is, zou je dat in je hand kunnen houden en kijken of hij daar op af komt.

Lukt dat niet... geef hem dan even geen voer en wacht tot hij honger krijgt. Probeer dan of hij op je hand afkomt als je daar wat eten in heb.
Je kunt het ook met een stukje trosgierst proberen

succes

riesje

hoi,

Ik ben de mijne ook nog aan t tam maken, heb m nu 5 dagen en gaat heel goed en hij is eigenlijk al tam! Ik zit erg veel met mijn hand in de kooi, tot ik een lamme arm krijg :P soms wel 20 minuten of langer en niet altijd met succes...Ik blijf gewoon een beetje praten op dezelfde toon, ook al fladdert ie of zelfs toen ie in t begin nog wel eens pikte (niks laten merken...). Lok hem gewoon met iets waarvan je zeker weet dat hij het lekker vind! Als hij het voer niet kent word het waarschijnlijk nog minder interessant om op je hand te komen. Nog even over dat spiegeltje; klinkt stom maar ik 'aai' als het ware het spiegeltje ook en praat er dan wat tegen (als ie in de kooi hangt...) :unsure: mijn parkietje vind dat erg interessant en komt dan kijken en op mijn vinger zitten (waarschijnlijk is ie benieuwd waarom zijn spiegelbeeld vriendje zich wel laat aanraken, haha).

misschien heb je er wat aan...succes ermee!