Ik Wil Een Parkiet!

Gestart door -x-inge-x-, maart 05, 2006, 21:57:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-x-inge-x-

heey all.. :)

ik heb een probleem :( ik wil heeeeel graag een parkiet maar het mag niet :( ik heb al gezegt dat ik alles wel wilt betalen enzo, maar het mag niet :angry: :( weten jullie nog een manier om mijn moeder over te halen?? plz.. tell me!!

kissis inge

smartie

Hoi Inge.

Wat leuk dat je graag een parkietje zou willen, maar wat jammer dat je niet mag van je moeder. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en of je daadwerkelijk de kosten en zorgen van een parkiet op je kan nemen en ik weet ook niet waar jij in gedachten had waar de parkiet moet komen: in de huiskamer of op je eigen kamer? En of er iemand allergisch is binnen de familie?

Als je hierboven geen bezwaren ziet dan zou je je moeder kunnen overtuigen om op papier te zetten wat een parkiet aan kosten meebrengt per week/maand en benodigheden zoals kooi, speeltjes, voer, bodembedekking en eventueel een bezoek aan de dierenarts. En weet waar je aan begint: parkietjes zijn intelligente dieren maar maken ook een hoop rommel. Dus zeg tegen je moeder dat jij elke dag de omgeving om de kooi stofzuigt en benadruk dat jij dit echt zult doen. Net als de kooi verschonen, eten en drinken geven, spelen met de parkiet.

Als je dit allemaal gedaan hebt en het mag nog steeds niet, vraag dan aan je moeder waarom het niet mag van haar. Vertrouwt ze je niet op je woord (heb je dat al eerder gebroken bijvoorbeeld) of wat?

Succes en we horen wel of het mag...

Parkieten-Freak

#2
En wat moeders ook nog wel eens over de streep wil trekken: laat foto's van jonge grasparkietjes zien. :P
Laat haar vervolgens het hele "Dagboek van een jonge grasparkiet" lezen! :)
Wedden dat het lukt? ;)


Meltjuh

Benadruk vooral de leuke dingetjes van parkietjes.
Dat ze super inteligent zijn heel tam kunnen worden en zelfs kunnen leren praten!~

Een hele goede tip van Anneke is inderdaad het dagboek van Croky. Heb het zelf ook met veel plezier gelezen :D

sasjuh

Zo heb ik het ook geregeld met mijn ma  :D

Elke dag op parkietenfreak kijken en foto's van grasparkietjes op je bureaublad van je computer zetten  ;)

Vooral bewijzen dat je elke dag de ruimte van de kooi schoonmaakt en de kooi zelf natuurlijk  :P  en dat doe ik natuurlijk nog steeds..

kortom het zelfde wat hier boven staat.... bij mij heeft het geholpen en ik hoop ook bij jou  :D

Groetjes saskia

-x-inge-x-

hey..

bedankt voor al jullie tips!! voor zover ik weet is er niemand allergisch voor de parkiet.. en... ik heb bijna mijn moeder overgehaalt nog heel eventjes overhalen en het mag :D  :D  :D  :D  :D  :D ik betaal het zelf ( ben 15 jaar voor degene die het willen weten:P) maar goed ik krijg zakgeld daar betaal ik het van en ik ga het zelf schoonmaken, moet zelf voor een adres zorgen waar mijn parkiet terecht kan met vakanties.. mijn moeder belde gister mijn tante die helemaal vogelfreak is:D en die heeft mijn moeder min of meer ook een beetje overgehaalt leuk he!!:D:D

ik ga nog effe doorzeuren en misschien mag ik er wel 1 binnenkort:D ik laat het jullie zo snel mogelijk meer weten:D

kissis inge

boefje

Heeej wat leuk voor je !! hoop echt dat het door gaat heb je thuis ook een gezellige kwekkende vriend!

Xemio

Hallo!

Ik ben ook 15, en ben ook helemaal weg van parkietjes.
Ik heb al alles geprobeerd: zeggen dat ik alles onderhoud, stofzuigen, water geven, eten geven, spelen, tam maken...
Maar niets helpt.

Komt nog eens bij dat m'n moeder een vriendin heeft, wiens kinderen enkele jaren parkieten hebben gehouden. En die moeder moest zonodig vertellen wat een rommel die diertjes maken.  :(

Ik doe de hele dag niets anders dan subtiel "parkieten" roepen door het hele huis, maar niets helpt.
We hebben sinds kort een magnetisch schrijfbord in de keuken wat ik altijd volklad met IK WIL PARKIETEN, PARKIETEN ZIJN LEUK!

Maar niets helpt.
Ze zeggen dat ik me met m'n tropisch aquarium maar moet bezighouden...  <_<

Ik blijf volhouden. :)

Wat leuk voor je dat het je gelukt is ;)

-x-inge-x-

hey Xemio ( en ook de rest  ;) )

wat rot voor je dat de vriendin van je moeder al die domme verhalen vertelt!! maar bij mij is het nog niet 100 % gelukt hoor :(  k hoopt het binnenkort wel!! zodra ik meer weet horen jullie het wel  :)

kississ inge

Xemio

#9
Wacht tot ze een volgend obstakel vinden: Het geluid

Ik hoor hen al bezig: "Hoe denk jij te studeren met dat gepiep om je oren?"
:angry2:
Het geld is het probleem niet (verjaardag+eindejaarsfeestjes ;)), ik zie echt het probleem niet in.
Ze weten dat ik graag dieren zie, dat ik ze graag verzorg (dat zien ze aan m'n aquarium) en toch mag het niet.

Als ik dan iemand zie met een volière in de tuin, dan zeg ik dat, en dat komt m'n moeder op de proppen met: "Vraag of je die vogels mag verzorgen"  :glare:
"Niet grappig mam..."

Let op :excl:
dat het hier niet chatten wordt
Dat doen we in de daarvoor voorzien
chatbox ;)
Gr safrena

-x-inge-x-

#10
hey...

okee we houden op :P maar heeft iemand anders nog tips om mijn moeder over te halen?? ik mag het bijna!!!!  :D  :D  :D dus nog effe door zeuren op een manier maar weet nog niet echt hoe.... help!!!  ;)

kisiss inge

nog effe snel wat :P

de tips die jullie mij gegeven hebben zoals het dagboekje laten lezen en de foto als achtergrond doen heb ik al toegepast, heeft wel geholpen bedankt daarvoor!!  maar mijn moeder moet nog een kleine schop onder de kont hebben dan mag het :P

again kissis inge :P

Berichtjes samengevoegd, wanneer je nog iets wilt toevoegen aan je bericht kun je de editknop gebruiken ;). Gr. Ingrid

kaboutertjes

#11
Natuurlijk hebben wij parkieten (en andere dieren) omdat we ze zelf heel leuk vinden, maar ook vind ik het belangrijk dat mijn kinderen leren om respectvol met dieren om te gaan, en dat lukt naar mijn idee het beste als je ze zelf hebt.
misschien kan je daar wat mee.
Nu Dippie haar pootje heeft gebroken, maar ook met de andere dieren weten ze ook dat als dieren ziek zijn dat je er heel goed voor moet zorgen dat ze weer beter kunnen worden.

Ik vind het heel belangrijk dat kinderen en ook grote mensen leren respect te hebben voor dieren.


En verder kan je natuurlijk vertellen dat het heel gezellig is om een parkietje in huis te hebben en dat ze voor veel lol in huis zorgen.

groetjes van Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie

wend.Y!

weetje wat je moet doen !! B)
Je moet je ouders meenemen naar een dierenwinkel en dan heletijd zeggen
aaaaawhhh aaaawwwhh kijk nou hoe lieff  :lol: heb ik ook gedaan :)
xxx wendy :rolleyes:

Parkieten-Freak

Laten we allemaal gaan duimen voor wend.Y.
Wie meer tips en trucs heeft voor Wend.Y mag haar dat middels een PM laten weten. :)
dit topic gaat dicht ;)