Schuurpapier-kokertjes

Gestart door Elbie, maart 04, 2006, 10:59:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elbie

Oh ja nog een vraag:

Ik las ergens dat het niet goed is om schuurpapier-kokertjes om de stokjes te doen. Klopt dat?
Ik heb ze (op aanraden van het meisje in de dierenwinkel) gekocht omdat z'n nagels een beetje lang worden.

groetjes Elbie

Safrena

Hey Elbie

Die schuur dingentjes zijn inderdaad niet goed voor je parkietjes pootjes

Ze kunnen wondjes veroorzaken aan de pootjes met als gevolg ontstekingen of infecties

Beter kun je takken van fruitbomem van verschillende diktes halen voor je parkietje

wat nu ook hier in de dierenwinkel is is een zitstok van kalk en is heel poot vriendelijk. Kun je een beetje vergelijken met een mineraalsteen voor het snaveltje maar dan voor de nageltjes.
Het ondersteunt ook de drukpunten in de pootjes waardoor ze makkelijk kunnen zitten en nog een groot voordeel is daarin dat ze niet alleen hun nageltes afslijten daarop maar dat ze er ook nog mogen in bijten wat dan ook weer goed is voor de snavel ;)

[attachmentid=635]

Vele groetjes

[verwijderd door de beheerder]

Elbie

Bedankt voor je snelle reacties!!
Ik ga meteen zo'n stok halen en verwijder de kokertjes (al lijkt he of hij het wel geweldig vindt).
fijn weekend!

NoNNePoN

ow, ik heb die dingen ook dus pas gekocht
die hoef ik dus ook niet te gebruiken haha
weet ik da ook weer:D

Daisy1988

ik heb ook van die mineraal stokken in me kooi en ze eten er ook behoorlijk van en vinden het lekker ( mis al hele stukken van zo;n stok :P)

Groetjes

NoNNePoN

ow misschien heb ik dattan ook
er zitten er 4 in en allemaal van die korreltjes voor de snavel enzo
zijn die dan wel weer goed?  :blush:

Idske

Nou dan weet ik dat ook en haal ik de omhulsels eraf.
Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Leika

nou onze 7vogels zitten al een jaar op kokers
als je ze er aan de onderkant opdoet, heeft het 't beste effect,
ze raken dan ook alleen de nagels en niet de pootjes.
heb je een dunnere tak of stok dan doe je de kleintjes erop.

onze luco vind het machtig spul en vind het ook erg leuk om mee te spelen, slopen dus.

maar als je ze dus goed ophangt doet de vogels zich geen pijn en helpt het wel.
met alleen takken zal je zien dat de nagels toch weer gaan groeien.

Liefs
Tanja ;D

Kleintjes

Hoihoi,

Ook ik gebruikk van die zandkokertjes. Ik doe ze er van de onderkant omheen zodat de open kant v/h rolletje boven zit. De zooltjes van de voetjes blijven op die manier inderdaad gespaard en de nageltjes lekker kort, tenzij dat ze de rolletjes al vermeubeld hebben ( lees gesloopt   :o ).

Ik gebruik die rolletjes al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad. Als de rolletjes afgesleten zijn laat ik ze nog 'n tijdje zitten omdat ze er graag mee spelen. Stukjes afscheuren, mee gaan schuiven over de stokken en nog meer van die truukjes  ;).

Zo'n mineraal-stok heb ik ook overwogen, maar ze zijn best prijzig aangezien ik 't ( nog ) niet zo heel breed heb. Uiteindelijk ga ik wel eens op zoek naar iets prijsgunstigere mineraalstokken maar dan is 't wel handig dat ik 't geld ervoor heb. Ik zou er ongeveer 4 tot 6 moeten hebben aangezien ze overal graag zitten en alles slopen wat ze tegenkomen.

Klinkt misschien 'n beetje dom wat ik net typte, maar ondanks dat ik 't niet erg breed heb krijgen de kleintjes alles wat ze zich kunnen wensen. De DA als 't nodig is, en evt. medicijnen of prikken of wat dan ook, lekkere gezonde snacks en zo. Dan gaat 't maar even wat minder breed, zolang mijn kleintjes 't maar goed hebben; ze zijn alles voor mij.

Maar goed, die kokertjes zijn best 'n uitkomst als je ze er van de onderkant omheen doet zodat boenkant open is. Helpt goed tegen te lange nagels, hoewel ik soms de nageltjes van Pino ( de oudste ) moet afknippen omdat ze niet naar goed groeien ( krullen 'n beetje op, allebei de voetjes 1 nagel die ook geheel wit is, dus je ziet de bloedvaten niet ). Gelukkig is dit maar af en toe nodig en hij laat dit ook toe. De andere 3 hebben lekker korte nageltjes ( gezond kort ), dankzij die kokertjes dus :).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ik gebruikte ze zelf ook, totdat ik een keer met parkiet (inclusief kooi) bij de (vogel)dierenarts kwam.
Hij vroeg aan mij hoe ik het zou vinden om zelf de hele dag met blote voeten op schuurpapier te moeten lopen...... :o
Hij vertelde dat het veel beter was voor zowel de voetzooltjes als de nageltjes om stokken van verschillende dikte in de kooi te hangen. Beetje logisch eigenlijk wel vond ik achteraf. ;)


Nina

Ja, dat vind ik ook. Mensen uit de dierenwinkel raadde het mij ook aan, ik heb toen gezegd "dat dat nog wel een keertje kwam", het zat me niet lekker; op schuurpapier lopen. De mineraal-stokken kon ik alleen in grote maten vinden en ik wilde 2 kleinere.

Ik heb toen zitstokken van puimsteen gekocht. Slijten ook hun nageltjes van (en hun snaveltje als ze eraan knabbelen). Op de verpakking staat dat het helemaal natuurlijk is. Je hebt ze in allerlei kleuren en maten en de prijzen vind ik nog wel meevallen. Misschien een aanrader?

Groetjes, Nina&Kipje

Parkieten-Freak

Zeker Nina!
Ik ken ze overigens niet, ik geloof niet dat ze die hier verkopen.


Jippie

Ik heb nog een kleine toevoeging!

Een paar jaar geleden had ik een andere parkiet (Coco) en ook ik had op aanraden van de dierenwinkel de hoesjes van schuurpapier voor de stokjes gekocht. Op dat moment wist ik nog helemaal niet dat dat niet goed was voor de pootjes. Coco vond het ook erg leuk om die dingen van voor tot achter te slopen en er is toen een stukje blijven "hangen". Hij is dus gestikt. Kijk hier alsjeblieft mee uit! Voor mij nooit meer die kokertjes van schuurpapier! Behalve verwondingen kan het ook de dood tot gevolg hebben!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!