Koppetje Duikelen

Gestart door Jose en jimmy, februari 28, 2006, 19:05:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jose en jimmy

Hallo allemaal,

Sinds zondag is Jimmy bij ons, hij is zes weken oud en is heel levendig en gezond.

Hij is echt een schatje, alleen een ontzettende klungel. Mischien is ie een beetje te levendig. Hij zit bijna geen moment stil overdag op een paar uitzonderlijke momenten na. Wat ik nog het vreemdst vind is dat hij krampachtig in zijn eten en (nog lege, staat een dekseltje met water op de bodem) drinkbak probeert te kruipen. Ook probeert hij steeds koppeltje te duiken in alle hoeken van zijn kooi. Echt steeds achter elkaar, hij kan dat wel een half uur volhouden, waarbij hij steeds op zijn hoofd landt.

Wat moet ik hiermee? Gewoon aankijken?
Hij wordt rustig als ik een doek over drie zijden van de kooi doe....

Liefs José

Carla

Dat is heel normaal gedrag hoor. Je hebt een jonge clown in huis. Jonge parkietjes halen de gekste kuren uit en de ene is al wat heviger dan de andere. Met dat lege drinkbakje waar hij probeert in te kruipen moet je wel opletten hij zou er wel eens in vast komen te zitten. Ik hing vroeger een badje met een zakdoekje in de kooi en dat vinden jonge parkietjes de max om in te woelen.
Veel geluk met je kleine acrobaat !!

Jose en jimmy

Na hem gisteren nog eens te observeren begon ik al te vermoeden dat hij gewoon aan het spelen is. Toch is het wel fijn om een bevestiging te krijgen van een meer ervaren parkietenliefhebber.
Ik heb voor de zekerheid het lege drinkbakje weggehaald en ook zijn voerbakje op de bodem gezet in plaats van op te hangen. Ik zag al helemaal voor me dat ie vast zou komen te zitten ofzo.
Zijn badje met een zakdoekje ga ik ook proberen, kan ie alvast droogzwemmen!

Liefs José

Carla

Je mag gerust het eetbakje laten hangen waar je van plan was. Zo zal je parkietje de vaste voederplaats leren kennen. Je kan dat in het begin wat zaadjes los op de bodum strooien. Het probleempje met het waterbakje kan je zo oplossen hang een drinkfontein, je parkiet kan er niet in vast zitten en het water blijft langer proper, op de bodum van de kooi raakt het immers snel vervuilt door bodumbedekker en uitwerpselen.

Maur@

#4
Charlie die bij ons kwam, vond ik liggend op zijn rug steeds in een hoekje van de kooi. Ik schrok me te pletter, bleek mevrouw, bleek achteraf een vrouwtje te zijn, op die manier te proberen onder de tralies, uit de kooi te willen komen. Als ik niet door de deur kan, kan ik misschien wel onder de aanhechting van de tralies en de bak eruit komen. Ook Charlie hield ervan om koppeltje te duikelen. Helaas doet ze dat niet meer, maar het was wel heel grappig om te zien.

Vandaag, vrijdag de 3e, Charlie is weer als een gek aan het koppeltje duikelen. Zo zie je maar, als je zegt ze doen het niet meer, dan kun je beter je mond houden.

Jose en jimmy

Ik begin er ook steeds meer van te genietn om gewoon naar Jimmy te kijken terwijl hij de raarste stunts uithaalt.
Hij is zo speels, als ik even weg ben geweest en ik ga zijn drinkwater verversen staat alles wat los in zijn kooi ligt op een compleet andere plek.
Vind het wel moeilijk om geduldig te blijven met tam maken omdat ik de neiging heb lekker wild met hem mee te gaan doen. Maar ik hou me in, ik wil hem niet bang maken!

Super bedankt voor de reacties, leuk om hier het wel en wee van mijn nieuwe huisgenoot te kunnen delen met anderen.

Liefs José