Poep Aan Kontje En Beetje Een Kaal Kontje!

Gestart door Bono, maart 02, 2006, 00:50:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bono

Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik ook weer een parkietje.Ik zag dat ie ook wat poep aan zijn kontje heeft hangen en ik heb het er ook nu een paar keer afgehaald.
Nu las ik hier dat dat vaker voorkomt bij jonge parkietjes, alleen is mijn vraag ook: Ik heb gezien dat zijn staartpennen nog niet helemaal goed uitgekomen zijn en een klein deel van zijn kontje is nog kaal. Kan het zijn dat mijn parkietje gewoon nog heel erg jong is? Hij eet wel prima en hij heeft zelfs nog een beetje een donker streepje in zijn snavel. Hij klimt ook wel, maar het lijkt wel alsof ie een nog niet goed vliegen kan, de afstand tussen de voerbak en de stok lijkt ie niet goed in te kunnen schatten. Is ie nu ziek of gewoon nog heel erg jong?

Groeten van Astrid

Carla

Als de staartpennen nog niet helemaal zijn uitgekomen is je parkietje inderdaad nog heel jong. Hou het goed in de gaten mocht dit blijven aanhouden dan breng je toch beter een bezoekje aan de DA.

Safrena

Hey Bono

Welkom op het forum

Het zwarte streepje op het snaveltje wijst inderdaar erop dat je parkietje nog jong is.
Echter normaal zouden alle veertjes goed gegroeid moeten zijn als zes à zeven weken zijn
Enkel de staart kan nog wat korter zijn op jonge leeftijd ;)

De afstand inschatten is inderdaad wat moeilijk met jonge parkietjes maar dat leren ze vrij snel hoor ;)

Wat betreft de poepjes en het blote kontje zoals Carla al zei:
Het zou kunnen dat het kale kontje komt omdat hij/zij nog jong is en de poepjes die blijven plakken komen hoogstwaarschijnlijk door de stress van een nieuwe woning en omgeving

Echter hou het goed in het oog moest het toch aanblijven kun je beste een bezoekje bengen bij de dierenarts

vele groetjes

smartie

Leuk dat je weer een nieuw parkietje hebt. Zo te horen is ie nog erg jong. Bij mijne waren de staartveren ook nog niet helemaal door toen ik haar kreeg. Sommige staartpennen zaten nog in zo'n wit omhulsel. Maar als ie verder echt goed zelfstandig kan eten is dat geen probleem. Dat er poepjes aan zijn kontje blijven plakken hoort eigenlijk niet, maar zoals voor mij al werd gezegd kan dat komen door stress van het verhuizen naar een nieuwe omgeving. Het slecht kunnen inschatten is bij alle jonge parkietjes zo. Mijne vloog in het begin zelfs tegen de muren op. Nu is het een echte Houdini en vliegt in vergelijking met eerdere parkieten zeer goed. Ze weet mijn hoofd te vinden als landingsplaats, ook als ik rondloop. En heeft al heel veel plekjes gevonden waar ze nog meer kan landen: nu is het echt leuk om te zien. Eerst hield ik mijn hart vast. Hou het gewoon in de gaten en vertrouw je het niet dan zou ik een bezoekje aan de dierenarts brengen.