Moedervogel Geeft Geen Eten Meer Aan Kleine Vogel

Gestart door kaboutertjes, februari 28, 2006, 21:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonja

Hoi Sylvia,

Och die arme Dippie toch. :(  Het zit hem ook aan alle kanten tegen.

Ik hoop dat het kraagje hem bespaard zal blijven, heel veel sterkte met je kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

kaboutertjes

Okee, Dippie weer gehaald, en alles is goed gegaan vannacht hij hoeft geen kraag om maar moet nog wel in de doos blijven, bij de dierenarts zal hij wel in een kooitje met daarvoor tralies en daar klom die meteen in toen hij ons zag.
En toen het deurtje opgenging wist hij niet hoe snel hij op onze hand moest gaan zitten.
We zijn blij dat hij weer thuis is, maar hij is nu steeds als een gek in de doos aan het fladderen en probeert steeds eruit te komen, de handoek ligt er wel overheen, maar die zie je soms omhoog komen.
Als iemand nog tips heeft hoe we hem rustig kunnen houden, zij die welkom.

groetjes van Sylvia, Nanoe en mankepootje Dippie

smartie

Gelukkig dat Dippie weer thuis is en geen kraagje om moest. Lastig om hem rustig te houden. Ik denk dat alle jonge parkieten toch ontdekkingsreizigers blijven en de clown blijven uithangen ondanks een ingegipst pootje. Ik zou niet weten wat je zou kunnen verzinnen om hem rustig te houden. Ja, tijdelijk wat trosgierst geven of kroelen, maar daar hou je hem natuurlijk niet de hele dag mee zoet. Dus gewoon afwachten. Ik had Pino toen ze nog maar een paar weekjes oud was ook in een schoenendoos. Op de bodem lag een gastendoekje, een knuffeltje, een bakje met eten en water. Toen ze steeds levendiger werd vond ik het eng om haar gedurende de nacht in de doos met half handdoekje erover neer te zetten: bang dat ze eruit zou klimmen. Dus de nacht moest ze doorbrengen met de deksel op de doos. Uiteraard had ik er ruime langwerpige gaten in gemaakt, want het lijkt mij wel fijn om te kunnen ademen. Zo kon ze er niet uit klimmen en niet van de verwarming vallen (waar ze toen nog op stond vanwege de temperatuur behaaglijk houden). Uiteindelijk klom ze er toch uit terwijl ik thuis was, maar was ik er op tijd bij om haar op te vangen voor ze kon vallen. Dus misschien is dat ook een optie voor jou: 's avonds het deksel met gaten op de doos...???

kaboutertjes

Hier dan weer het vervolg over Dippie.
Vandaag de dierenarts weer opgebeld om te horen hoe verder, hij wilde hem nog even zien om te kijken of zijn pootje al wat minder dik is.
Het zag er allemaal goed uit, Dippie moet nog wel een week in de doos blijven, maar volgende week woensdag moet ik terug komen en dan mag het gips er af als het zo goed blijft gaan.
We halen Nanoe en Dippie er nu wel eens samen uit, laten ze dan op de grond omdat Dippie nu niet kan vliegen en omdat  hij als hij probeert weg te komen hij niet op zijn pootje mag landen.
Nanoe en Dippie zitten erg te kroelen alleen is Nanoe soms erg wild met Dippie dus halen we ze even uit elkaar.
Volgende week laat ik weten om het gips er ook echt af is.


Groetjes van Sylvia en een snaveltje van Nanoe en mankepootje Dippie.

Sonja

Hoi Sylvia,

Wat fijn dat het steeds beter gaat met het pootje van Dippie! :)
Het is natuurlijk wel sneu voor het beestje dat hij nog een week in de doos moet blijven, maar het belangrijkste is dat zijn pootje straks weer helemaal hersteld is.

Sterkte verder en beterschap voor Dippie. ;)

Groetjes, Sonja.

kaboutertjes

Vanmiddag weer naar de dierenarts geweest, en het gips is van Dippie zijn pootje gehaald, het restant dan, want hij had er zelf al flink aan zitten knabbelen.
Van de dierenarts mocht ie weer in zijn eigen kooi.
Zijn pootje staat wel scheef, maar daar is niets aan te doen.
Je merkt wel dat hij zijn kooi niet gewend is.
Wil er de hele tijd uit als we in de buurt komen.
Hier geven we niet aan toe omdat we willen dat hij toch een beetje aan zijn kooi gaat wennen.
Af en toe zit hij wel op zijn stokje, maar ook nog heel veel op de grond.
Hij heeft nog moeilijk door zijn kromme pootje om goed te zitten, krijgt zijn tenen niet goed om de stok heen, maar dit zal gewenning zijn en een kwestie van tijd denken we.
Nu maar wachten tot zij vleugels weer gegroeid zijn zodat hij samen met Nanoe kan vliegen, want ze zijn er wel veel samen uit, maar hij kan Nanoe natuurlijk niet bijhouden als deze wegvliegt.

Bedankt nogmaals voor jullie medeleven en adviezen.

Groetjes van Sylvia en een kroeltje van Nanoe en Dippie

kaboutertjes

Wat mij betreft mag er een slotje op, want alles gaat goed met ons Dippie.
Hij klimt en klautert als een gek door zijn kooi en weet niet hoe gek die moet doen om proberen aandacht te krijgen om er uit te mogen want na de doos is het in het kooitje opgesloten zitten ook niet alles vind Dippie.
Het liefst zit ie bij ons uit zijn kooi.

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat de dierenarts in Prinsenbeek een hele goede dierenarts is en qau kosten voor ons alles is meegevallen. De behandeling en bellangstelling van de dierenartsen daar is uitstekend.

Groetjes van Syvlia, en een snavelkusje van Nanoe en Dippie

Safrena

#47
Hey Sylvia

Blij te horen dat alles heel goed gaat met Dippie :D

Veel succes en plezier nog met je kleintje :P

en op vraag een slotje ;)

Vele groetjes