De Hond

Gestart door bernadet, februari 28, 2006, 21:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bernadet

hallo! :D

puk is tegenwoordig erg brutaal en houd er van om lekker savonds uit de kooi te komen en rond te fladderen tot hij het zat is,.. maar iets heel geks weet ook totaal niet wat de rede is van dit gedrag, is dat wanneer hij op zijn  kooi zit klaar om te vliegen, hij eerst aandachtig naar de hond kijkt en er dan vrolijk op af vliegt.. maar niet 1 keer neej echt vaak.. recht op de kop van de hond af ( deze is niet groot ofzo dus nou ook geen perfecte landingsbaan zou je zeggen)nou moet ik de hond gewoon goed in de gaten houden want deze is nogal speels en hapt naar alles wat klein is en beweegt.. maar ik vraag me af waarom puk dit doet? is het nieuwsgierigheid, of uitdagen? want hij lijkt niet aggresief ofzo hij bliegt de hond niet aan!

alvast bedankt

Denise

Hooii,

Ik denk dat Puk dit doet uit nieuwsgierigheid. Ik had ook een parkiet die altijd op mijn hond probeerde te landen. Sinds ie dat deed letten we erop dat de hond weg is uit de omgeving waar de parkiet rondvliegt. Zekerheid voor alles ;)

Groetjes, denise

Annika

De eerste avond dat we Kiki hadden was onze hond ook zo'n beetje de eerste landingsbaan die ze vond. Ze kroop helemaal tegen hem aan (labrador) op zoek naar warmte. Maar dat is natuurlijk weer wat anders.

Douwe vertrouwen we voor 200%, ook al 'hapt' ie als een parkiet langs zijn kop scheert, hij zal nooit wat doen, daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Wij hebben dus hond en parkieten gewoon altijd in 1 kamer, maar niet bij iedere hond kan dat.

Bij jouw parkietje is het denk ik inderdaad nieuwsgierigheid. Houd ze dus allebei goed in de gaten en zorg dat ze noooooit alleen kunnen zijn samen!!