Ontlasting

Gestart door Kaat, februari 26, 2006, 17:08:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaat

Guus is behoorlijk tam, ik kan er alles mee en ze zit graag op m'n schouder.
Ik heb opgemerkt dat soms als ik met Guus bezig ben, de ontlasting heel waterig wordt.  Aan het begin is er niets aan de hand en is alles normaal, maar als ik haar 'n tijdje bij me heb, dan wordt de ontlasting heel erg waterig. Het gaat ook weer over, het is meestal iets van 2 of 3 keer (soms ietsje langer) en daarna is 't weer normaal.

Kan dit 'n kleine vorm van stress zijn, omdat voor haar alles nog nieuw en onwennig is?
Ik merk dat als ik haar gewoon rustig op m'n hand of schouder laat zitten, de ontlasting vrij snel weer normaal is.

Ze drinkt niet extreem veel, maar zit wel zo af en toe in het badje. Maar ik denk niet dat dát een oorzaak kan zijn.

Parkieten-Freak

Het kan zeker een vorm van stress zijn. Parkieten kunnen als ze wat opgewonden zijn of bijvoorbeeld ergens van schrikken tijdelijk wat dunnere ontlasting hebben.
Ook na een badje kan dat wel eens voorkomen.
Als de ontlasting in de kooi verder goed is, zou ik me geen zorgen maken. ;)


Kaat

#2
Thanx voor de bevestiging, PF!
In de kooi, en als je haar met rust laat, is alles meestal in orde.
Badderen vind ze heerlijk, een van haar nieuwste hobbies.
Heb laatst bewust 't badje even niet gehangen, om te kijken of 't daar iets mee te maken heeft, maar 't is echt alleen als ze effe bij je zit.
Het gaat ook vanzelf weer over, soms zelfs vóór ze weer bij me weg is!

PS: Dat ze zoveel poept/plast, is dat normaal voor haar leeftijd? Ze kan goed in 5 minuten 5 keer wat laten vallen...  :unsure: