Klaar Om Te Vliegen?

Gestart door kriskros, februari 26, 2006, 15:54:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kriskros

Hoi, mijn parkietje Disco woont nu een week bij me, het is nog een jonkie (weet niet precies hoe oud) en hij tjiplt wel tevreden, ik denk dat ie wel een beetje gewend is. Hij zit ook wel op mijn hand in de kooi, maar meestal niet zo heel lang. Uit de hand eten vind ie ook wel gezellig geloof ik. Is Disco klaar voor een rondvlucht? Ik las dat parkieten dit zeker nodig hebben, en dat ze anders een slechte conditie krijgen enzo, nu zit Disco dus al een week stil.. Hoe pak ik die eerste keer vliegen aan? Gordijnen dicht en loslaten maar?? En hoe lang is goed voor m?
Alvast bedankt weer!
Krista

Sonja

Hoi Krista,

Hoe je dit het beste kunt aanpakken, staat beschreven in onderstaande link  ;) :

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel plezier met je parkietenvriendje.

Groetjes, Sonja.

Meltjuh

#2
Hoi Krista,

Als je parkietje helemaal aan jou gewend is je vertouwd en uit zichzelf op je vinger komt zitten, is hij klaar voor zijn eerste rondvlucht. Pas inderdaard wel op met het raam, hou die de eerste paar keren maar bedekt met de gordijnen. Kijk ook even rond of er geen giftige planten in je woonkamer zijn of andere gevaarlijke dingen waar hij zich misschien aan zou kunnen bezeren.

Als je Disco weer terug in zijn kooi wil doen probeer dan of hij via je vinger weer terug in de kooi wil. Doet hij dit niet hou dan de kooi voor zijn neus en hij zal waarschijnlijk uit zichzelf er wel in gaan.

Je was me net voor Sonja hihi :rolleyes:

kriskros

Hoi allebei! Super bedankt voor de snelle reactie, ga t zo maar ns proberen met m! Wel spannend hoor, laat nog wel een keer horen hoe Disco t vond!
Groetjes
Krista