Nieuwe Kooi

Gestart door Gerdientje, februari 26, 2006, 17:17:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerdientje

Aanstaande zaterdag gaat het gebeuren dan komt er een vriendje voor henkie  :D

Ik had gelezen dat ze in het begin appart moeten zitten ieder in een eigen kooi.
Nu ben ik van plan om een nieuwe kooi te kopen, maar zal ik daar dan gelijk henkie in doen en het andere vogeltje in henkie zijn oude kooi dan of andersom?

Wat kan ik het beste doen, haha ik maak het wel weer ingewikkelt misschien.

Uiteindelijk moeten ze dan samen in de nieuwe kooi.  ;)

Nadine

Ik zou eerst henkie laten wennen aan zijn nieuwe grote kooi daarna dat nieuwe vogeltje gaan uitzoeken die aan jou henkie en het kleinere kooitje laten wennen en als dat alemaal goed gaat hem over zetten n aar henkie;)

Anders krijgt henkie het druk met en een  nieuwe kooi en een nieuw vogeltje erbij;)

Gerdientje

Ja ik was van plan om henkie en het nieuwe grasje pas na een paar weken bij elkaar te zetten.
:rolleyes:

Nadine

#3
Dat zou ik wel doen ja, anders heb je kans dat ze ruzie gaan maken. Als je ze eerst gescheiden houdt kunnen ze elkaar langzaam leren kennen;)

Gerdientje

En na hoe lang mogen ze dan bij elkaar?? :P

Parkieten-Freak

#5
Dat hangt er van af. Ik zou zeggen: zet de kooien naast elkaar. Als het nieuwe vogeltje een beetje tam is (als je dat wilt tenminste) kun je ze samen laten vliegen en dan kijk je hoe het gaat. Wellicht gaan ze bij elkaar in de kooi kijken.
Meestal kun je ze binnen 2 weken bij elkaar zetten. ;)


Gerdientje

oke bedankt voor alle info  :D

ik vind het wel spannend hoe henke reageert op dat andere vogeltje :blush: