Wat Is Dit Nu?

Gestart door jakje, februari 24, 2006, 15:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakje

Hallo,

INmiddels heb ik 3 weken 2 nieuwe parkieten en het gaat erg goed en heb er veel plezier aan.

Maar vanmiddag zat eentje ineens te kokhalzen en ging dan heel hard met zijn hoofd schudden en vervolgens vlogen er een hele hoop zaadjes uit zijn bek. Dat is zo een half uur doorgegaan en toen is ie op de bodem gaan zitten en zit daar nu al een paar uur te trillen.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, bij de dierenarts kan ik pas morgen terecht (die heeft vandaag geen plek meer), maar ik vraag me af op het vogeltje het tot morgen redt. Wat moet ik nu doen???

Heb in ieder geval een bakje water op de bodem gezet zodat ie zeker kan drinken, maar dat heeft ie nog niet aangeraakt. Ik weet het nu ook niet meer, dus als iemand tips heeft??????

Safrena

Hey jakje

Met de kop schudden en braken en op de bodem van de kooi bol zitten wijzen op ziekte
ik vermoed dat dit kropziekte is en het beste kun je inderdaad zo snel mogelijk even langs de dierenart gaan

vermist je pas morgen kan kun je ondertussen zorgen dat je parkietje lekker warm heeft door een warmte lamp te plaatsen boven de kooi

hoe dat moet kun je lezen op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Veel beterschap voor je parkietje

Vele groetjes

ps hou je ons op de hoogte

jakje

Safrena, klinkt logisch wat je zegt. Bedankt voor je snelle reactie!!!

De lamp is geregeld, heb wat voer op de bodem gelegd, maar ik kan nog geen verbetering zien.


jakje

Nou je zult het geloven of niet, maar vanmorgen kwam ik beneden en hij zat het hoogste stokje gezellig te fluiten. Helemaal bekomen, nergens meer last van.

Apart he?

Sonja

Hoi Jakje,

Het is fijn dat je parkietje zich blijkbaar weer beter voelt.

Maar toch zou ik je op je hart willen drukken om hem heel goed in de gaten te houden.
Vroeger had ik nl. een parkietje met kropontsteking, en die maakte (in eerste instantie) ook niet een hele zieke indruk.
Helaas was ik er toen te laat bij, en heb ik mijn kleine lieverdje op weg van de dierenarts naar huis, moeten verliezen.
Verschrikkelijk vond ik dat, dus vandaar dat ik je wil waarschuwen.
Je kunt beter een keer voor niets naar de dierenarts gaan, dan te laat :excl:

Groetjes, Sonja.