Sponge Hoe Verder

Gestart door thexfile, februari 28, 2006, 11:29:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi hoi spong is nu al een tijdje bij mij en het gaat goed met hem.

sponge is al tam en zit nu aan tijdje bij de andere...

het rare is dat als sponge allen is bijv met mij in de badkamer dan is hij vreselijk tam ....

dat wil zeggen hij eet uit mijn hand , ladderd perfect , komt zelfs bij me zitten en kletst lekker met mij.....

maar zodra hij dus bij de andere vogels is die "minder" tam zijn , dan is hij eigenzinnig....

niet dat sponge bang is want hij komt dicht bij me en eet nog uit mijn hand , maar het "op" komando schijnt hij in eens niet meer te willen pikken....

zo van de ander doen het ook niet dus ik ook niet....

nu heb ik al de andere ook al getraind in zijn bijzijn in de badkamer ( kleinste ruimte kunnen ze nergens anders landen als op mijn hand ) ......

en dat werkt goed , zelfs de oudste laderd dan.....

maar zodra ze dus allemaal in de woonkamer zijn vertikken ze het.....

de enige die luisters is mijn popje sandy.....

ze hebben het goed op hun gemaak en spelen soms met zijn 3e op de grond en zo.... sponge leerd de oude selfs nieuwe trukjes.... want sponge probeerd ook meer nieuwe dingen uit en zo.....

hoe pak je dat nu verder aan ???

tanx...

Cutie_lover

Halllo tex { nogwa }

Ik denk dat je pietje 2 persoonlijkheden heeft: als hij alleen bij jouw is wil hij jouw vriend zijn, maar zodra hij bij de andere pietjes is, is hij hun vriend....

Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar geef niet op, blijf doorgaan... Speel met ze...  Hebben ze spiegeltjes? Ja? Zijn ze er dol op? Ja? Speel daaar dan mee...

Fr. Ingrid

Safrena

#2
Hey thexfile

Gewoon met zijn allen blijven verder oefen en spelen ;)

Dit ken ik hier ook. Mijn meisjes zijn supertam en maar als ze lekker met zijn allen vrij vliegen dan willen ze ook niet altijd komen als ik dat wil ;)

Dan speel ik met hen gewoon mee of laat ze gewoon even rustig met elkaar spelen of rusten en komen ze toch uitzichzelf bij me zitten of bij me aan tafel spelen als ze daar zin in hebben hihi


Vele groetjes

Parkieten-Freak

Parkieten hebben ook zo hun eigen leventje. Mijn parkiet heeft echt niet altijd zin om te doen wat ik wil. De ene keer is hij aanhankelijk, de andere keer veel minder.
De ene keer wil hij wel spelen, de volgende keer wenst Croky rustig in zijn parkietenboom te zitten.
Grasparkieten zijn karaktervolle vogeltjes met een eigen willetje.
Geniet daarvan, en respecteer het als je parkiet met zijn vogelvrienden wil spelen en niet met jou. De grasparkieten staan hem het meeste na, het zijn immers zijn soortgenootjes..... :excl:


thexfile

#4
tanx....

ze hebben wel veel vrijheid......ze weten wel dat ze niet alles kunnen maken en zoeken soms ook wel de grens op en zo....

zoals jullie allicht weten praat ik veel met ze en ja ze kennen mijn gedrag wel....

als ik ook thuis kom om 5e en gaat de kooi open en ja ze weten dat het om 10e bedtijd is en dan zitten ze er al voor die tijd uit hun eigen in....

dus gaat goed....

ben wel blij dat sponge er nu bij is want zoals ik al gehoopt had heeft dit voor een aflijding gezorgd voor mijn oudste blauwtje zodat mijn popje wat minder aandacht krijgt en dus nu meer happy is omdat ze ook tijd allen heeft , plaats van dat blauw de hele dag druk om haar heen doet.....

en ja sponge en blauwtje spelen leuk , en soms ook met zijn 3e en zo....
met spong op kop gaan ze op verkenning door mijn hele flat....

al is blauw niet blij als sponge met zijn meisje flirt....

dus ja ze hebben gelukkig hun eigen leven , en kan ik soms ook even lekker msn-en ;) ahahah

ze zijn ook al lekker met mij in bad geweest en dat vonden ze ook weer geweldig ..... en ja doe mijn dagelijks praatje , hoe het gaat met ze , of ze een fijne dag gehad hebben , of ze lief zijn geweest tegen elkaar.... etc....

en ja soms komen ze ook bij mij zitten of roepen ze mijn naam en zo en als ik kom begind sponge lekker te praten en zo....

was alleen bang dat doordat ik ze bij elkaar gezet had dat ze allicht de slechte eigenschappen hadden over genomen van elkaar zeg maar.....

maar toen ik spong gister even apart nam werd hij weer lekker aanhankelijk....

vind het wel grappig.... hopenlijk houd hij tog bij dat ik zijn lieve baasje ben....

a ja verder zoals ik al zij ze mogen alles doen als ik thuis kom , vliegen , op dee grond spelen , op de speeltuin spelen , net waar ze zelf zin in hebben .... enige eis is dat ze om 10e terug thuis zijn zoals ik dat noem en ja daar heb ik  nog geen problemen mee gehad.....

zal verder wel goed zijn denk ik zo.....want kan gewoon bij de kooi staan als ze all 3 buiten spelen op de kooi en dan zijn ze niet bang....meer eigenwijs dus....

p.s.

ik had inderdaad meer grote spiegels....
die heeft mijn popje tot 4x zelf vewijderd dus toen heb ik ze er maar uit gelaten....

zelfs blauw zijn favorite spiegel is er uit en ja zou denken dat hij er niet zonder kon ( omdat hij die spiegel al zijn hele leven heeft ) maar gaat goed...

denk dat sandy het popje jaloers was dat hij te veel tijd met die spiegel bezig was in plaats van haar.... en ja sandy is nu echt een vrouwtje aan het worden na een jaar tijd en dat zie je goed... blauw is nu ook meer een vaderfiguur geworden sinds die spiegels er uit zijn....

enige spiegels die er nog in zitten zijn zeg maar die "draai spiegels"
en 1 daar van heeft sponge een paar dagen geleden ondekt.....
hij is inderdaad nu minder allen als blauwtje en sandy aan het knuffelen zijn , en hij kletst er dan fors tegen.....

als ik dan tegen sponge zeg "hey jonge klets je lekker met je vriendje" dan komt hij met zijn kop zo achter de spiegel vandan en al pratende knikt hij en gaat dan weer verder met zijn verhaal......

enige vreemde aan sponge zijn gedrag is dit :

hij houd altijd een oude omhulsul van een rond zaadje in zijn krop / snavel.
hij stopt het zeg maar achter zijn kiezen....

en dan als hij het naar zijn zin heeft , en waar andere parkieten dan gaan knarsen pakt sponge dat omhulsel achter zijn kiezen vandaan zeg maar en maakt kouwbewegingen..... je ziet dat omhulsel heen en weergaan in zijn snavel , en hij slikt het noooid door , laat het ook niet vallen , maar doet net alsof hij op kauwgum kouwt of zoals sommige mensen op een tandenstoker kouwen.....

vind het niet erg.... sterker nog ik weet als ik dat zie dat sponge het heeeeel erg naar zijn zin heeft.....

het enige vreemde er aan is de rest doet het niet.... zou niet weten van wie hij het heeft....  :glare:

enige wat ik kan verklaren is dat ik soms een dropje eet en dezelvde bewegingen maak.... dat zou hij dan van dag 1 moeten hebben opgepakt van me.....

maar hij doet het dus ook als ik geen drop eet.....

ken van geen vogel die hetzelvde doet jullie wel ???