Maak Me Heel Erg Zorgen Om Baby

Gestart door Maur@, februari 23, 2006, 23:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Baby reageert op bijna niets. Terwijl hij normaal de hele dag uit de kooi wil, zit hij sinds vanmorgen de hele dag te slapen en gaat bij Ivory en de eitjes in het blok zitten. Hij ademt normaal, eet en drinkt normaal, maar toen ik hem vanavond uit de kooi haalde kon ik hem kroelen en kussen en bevoelen en knuffelen zonder dat hij wegvloog. Toen hij weg wilde vliegen kon hij niet eens hoogte halen. Hij poept normaal. Ik snap er niets van. Hij slaapt op één poot en met zijn kop in zijn nek. Maar het is absoluut niet de vogel die we normaal hebben die alles er aan doet om te kunnen ontsnappen uit de kooi, schreeuwen, en roepen. We hebben nu een heel stil vogeltje die enkel slaapt en in het blok bij zijn vrouwtje en eitjes zit. Gezocht op het internet, kropontsteking, maar hij spuugt niet. Iemand een idee, of morgen even dierenarts.

smartie

Ik begrijp dat Baby samen met Ivory een nestje heeft? Is dit het eerste nestje? Ik moet bekennen dat ik hier geen verstand van heb, maar zou het bij zo'n eerste nestje ook niet gewoon heel spannend voor het stel kunnen zijn? Dus dat daar de moeheid vandaan komt?

Misschien kan je dat Annika vragen, zij heeft ook meerdere nestjes gehad. Anders zou ik toch snel de dierenarts raadplegen. Beter 1 x voor niks geweest als 1x te weinig!!

Maur@

Het is niet het eerste nest, maar waarschijnlijk wel het eerste nest wat waarschijnlijk wel wat gaat worden. Vorige leg was wel bevrucht maar niet uitgekomen. Vanmorgen is hij al iets alerter, maar nog niet de oude vogel. Ik heb hem al vitamine in het water gegeven zal straks ook nog even snuffelen op het internet. Snap er niets van. Maar misschien heb je wel gelijk en is hij gewoon moe van "de wacht" houden.

Parkieten-Freak

Ik kan me niet voorstellen dat het gedrag van Baby iets met het broeden van de pop te maken heeft eigenlijk.
Dit gedrag past bij een zieke vogel. Ik zou Baby heel goed in de gaten houden, en als het vanmiddag niet "over" is, zou ik contact opnemen met de dierenarts.


Maur@

Vandaag ging het echt beter met hem. Hij komt zijn kooi weer uit, roept weer. Ik denk toch dat hij erg moe was van het "op wacht" zitten voor het blok. Wel gaat hij steeds het blok in. Maar ach is wel gezellig voor Ivory en hij doet niets met de eieren.
Bedankt voor jullie aandacht. Ik maakte me echt zorgen. Mede omdat het eerste nest niet goed gegaan was.