Walnoten En Hazelnoten Eten

Gestart door Jimmy, februari 22, 2006, 11:20:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jimmy

ik weet het niet zeker of dit goed is maar om de een andere reden is mijn parkietje dol op walnoten als ie ze ziet wilt ie ze gelijk opeten, ik geef hem er wel eens een paar maar is dit wel goed voor hem, ook hazelnoten vind ie heerlijk. kan ik hem dit blijven geven ;)

smartie

Ja hoor, noten zijn ook goed voor vogels. Maar er blijft een hoop vet in zitten dus net als bij mensen: geef het met mate!

Parkieten-Freak

#2
Hoe krijgt jouw parkiet het voor elkaar om met name hazelnoten te eten?
Daarnasst: Zoals Smartie al zegt: noten bevatten erg veel vet. Zaden ook trouwens.
Vandaar je beter zou kunnen kiezen voor een ander soort "snack" in de vorm van fruit/groente.
Heel af en toe een stukje noot kan geen kwaad, maar maak er geen gewoonte van.


Jimmy

#3
ooh dat is heel simpel ik maak de noot open en hakt in het stukken met vlindermess ;), dan doe ik het in zijn voederbak en dan rent ie er op af om het op te eten. helaas heeft ie een traumatje. maar als we het over groenten en fruit hebben wat is dan het idee, appel, sinaasappel, of brocoli, en bloemkool, zou ze ook een klein stukje vlees mogen

Sonja

#4
Hoi Jimmy,

Als je deze link doorleest, dan zie je wat je Otto allemaal mag geven, en ook wat je hem zeker niet mag geven:

http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Groetjes, Sonja.