Recepten

Gestart door amiga, februari 22, 2006, 16:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amiga

heej,, ik vroeg me af of er iemand recepten heeft voor grasparkietjes, want al die zaadjes steeds maar weer ;)
doej groetjes amiga :P

Sonja


amiga

waar kun je brinta vinden?? ik heb de hele dier all in, en de welkoop afgezocht maar geen resultaat!!! :unsure:

Sonja

Brinta koop je gewoon in de supermarkt, bij de babyvoeding. ;)

Groetjes, Sonja.

amiga

#4
haha dankjewel ;) loop ik als een gek in die dierenwinkels te zoeken :P


hoo nee ik snap het al, misverstand,, ik had eens brinta voor parkieten gezien!! daarom keek ik ook in de dierenwinkel, maar het blijkt dus dat het gewoon van die 'bambix' kan zijn??!!


Berichtjes samengevoegd
Je kan je berichtjes zelf aanpassen
door op de edit knop te drukken ;)
gr safrena


haha dankje ;)

paul en pepper theirselves

brinta staat bij de ontbijtgranen
als muesli en havermout

succes!

amiga

dnkje ;)  je moet het ook echt opwarmen enzo?? of  gewoon zo uit het pakje geven.

NoNNePoN

staat denk ik wel op de verpakking toch?
ik gaf et ooit aan mijn hammies
maar nooit warm
lauw

Ingrid

Denk erom: niet aanlengen met melk :excl:  Gewoon een beetje roosvicee verdund met water toevoegen ;).

Groetjes, Ingrid

maartje

hoi ingrid,
dat van dat aanlengen met melk is dat gevaarlijk in combinatie of is de melk zelf ook al gevaarlijk? gezien de zuivelprodukten mogen ze wel een klein beetje kaas.(had ik eerlijk gezegd nog niet gelezen over de melk)
en hoe zit het dan met avocado toetjes? ik bedoel is de avocado alleen zelf giftig of ook als (mensen)toetje? bijvoorbeeld in drinkyoghurts en kwark. Niet dat ik het m wil gaan voeren, maar ik lees dat ze wel eens wat van een bord kunnen bietsen, dus daar wil ik wel rekening mee houden met mijn eigen eten en drinken.
maartje

Safrena

#10
Hey maartje

Om melk te kunnen verteren heb je een enzym nodig en dat enzym hebben parkietje niet en kunnen dus melk niet verteren
Je parkietje  kan daar heel ziek van worden
In de melk producten zoals kaas en youghurt is dit al afgebroken vandaar dat dit geen probleem is om af een toe een heel klein beetje te geven

Avocado op zich is giftig voor parkietje (voor de mens echter heel gezond) en ook producten waar het in verwerkt zit kun je dit maar beter niet geven want het fruit blijft giftig

vele groetjes

amiga

mijn parkietje moet nix van brinta hebben!!! ik heb er zelfs trosgierst in gelegd maar ze is niet eens geïnteresseerd :angry:

Nadine

Oohh zo gierig, zit jij even alle winkels voor ze af te zoeken, zien ze het niet staan..
Ik denk dat je gewoon moet doorzetten net als bij fruit...
Ik heb zelf ook nog wat recepten:

*****:
Je prakt 2 blokjes banaan,
Je doet er beetje zaad door heen
dan 2 theelepels yogurt
weer wat zaadjes door heen doen
en dan een stukje appel of mandarijn erdoor heen

(kan er ook nog een heel klein beetje rosevicee door heen doen)

*****:
ook Krackers vinden parkietjes erg lekker..

*****:
Groenten en fruit maar GEEN advokado!

*****:
Paardenbloem blaadjes MAAR dan wel zelf gekweekt!

*****:
KAAS, ongeveer 2 X 2cm niet meer als eens per 2 weken!

*****:
Ongepelde pinda's Zo af en toe


Sommige wist je miss al :P


amiga

heel erg bedankt :D  ik zal het proberen te maken, en die krackers heb ik ze ook gegeven en die vinden ze echt heel lekker :P  en fruit eten ze ook wel alleen als ik ze echt zichtbaar ophang bij hun stokjes anders gaan ze er niet op af :)

Nadine

je moet zover ik onthouden heb wel oppassen met krakers niet te veel en gewoon van die brood ontbijt krekkers en die van die extra krekkers zeg maar voor als je feestje hebt of zo:)

Heb ik dit goed onthouden of..:$ Ik geef het eigenlijk nooit..

Ingrid

Hoi Maartje,

Zoals Safrena ook al zei, is melk niet goed voor parkieten. Vogels zijn lactose-intolerant en in melk zit veel lactose. In yoghurt ook, maar door de bewerking is dat nog maar minimaal. Nederlandse harde kazen bevatten helemaal geen lactose, de overige nog wel iets, maar zo minimaal dat dat geen problemen geeft. Voor het afbreken van lactose is lactase (enzym waar Safrena over spreekt) nodig, en vogels missen dit enzym.

Groetjes, Ingrid

Nadine

Ow dus ik kan die yogurt maar beter niet meer geven??
dat had ik ook eens hier gevonden in het forumd at recept van daar;)
Ze atan er nooit van maar ik zal het dan maar niet meer aanbieden:)

Parkieten-Freak

Yoghurt en dan het liefst biogarde mag je gerust geven, het bevat weinig lactose.


Meltjuh

ik doe brita meestal met wat sinasappelsap versgeperst en dan prak ik er een banaantje doorheen en doe er wat zaadjes bij en opfok korrels...
welke vogel dat kan laten staan;).....

riesje

Haai,

Nog even een vraagje over die brinta mix. (hoop niet dat deze ook al weer gesteld is, wel gekeken maar kon t niet vinden...) Hoe lang kun je dat ongeveer laten staan? Heb een jonkie en die van mij heeft niet meteen zin om t uit te proberen... Ik bedoel na een paar uurtjes begint het denk ik wel in te drogen en het lijkt me ook niet erg fris om t zo lang te laten staan...  :unsure: Vallen die van jullie meteen aan? Of hoe lang laten jullie het in de kooi staan?

Greetz Richelle

amiga

hej Riesje,, brinta kun je vinden in de supermarkt bij babyvoeding :) , als je parkietje het nog niet lust dn kun je mischien proberen er wat zaadjes doorheen te doen, en ik zou zelf eigenlijk ook niet weten hoe lang je het kunt laten staan.
dat was het succes doej doejj