Slapen

Gestart door Barrie, februari 18, 2006, 18:59:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barrie

hallo,
mijn parkietje slaapt ineens en dat doet hij op de grond gewoon overdag is hij gewoon moe of heeft hij wat anders. hij slaapt altijd gewoon s'nachts.
groeten barrie

henkie

hallo
mischien kan hij 's avonds niet slapen door de tv en word het laat en dan is hij overdag moe en dan valt hij in slaap
(als dit het geval is raad ik je om 's avond een doek over de kooi te doen)
groetjes danny en henkie

Sonja

#2
Hoi Barrie,

Een parkietje wat overdag op de grond zit te slapen voelt zich hoogstwaarschijnlijk niet in orde.
Parkietjes doen weleens een tukje overdag, maar niet op de bodem van de kooi, en de hele dag slapen duidt op ziekte.

Kijk maar even bij deze link of je daar jouw parkietje in herkent:

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Het lijkt me verstandig om met je kleine vriendje naar de dierenarts te gaan.

Laat je nog weten hoe het is gegaan?

Groetjes, Sonja.

Barrie

oke,
maar ik snap het echt niet hoe het komt dit is nou al mijn 5e parkiet vanaf oktober al, en telkens  als ze tussen 2 en de vier weken bij ons in huis al zitten gaat het mis en ik snap er niks van maar ik wil toch weten wat het is en daarom ga ik denk binnenkort maar even naar de dierenarts. want hier wordt ik echt niet vrolijk van en als deze parkiet ook dood zou gaan dan neem ik ook geen nieuwe meer want het is voor mij niet leuk om die vogeltjes dood te zien gaan en voor de vogels ook niet.

Ingrid

Hoi Barrie,

Ik zou niet wachten en morgen meteen een afspraak maken bij de dierenarts. Ook omdat je zegt dat er al meerdere parkieten zijn gestorven, zou ik geen risico nemen.
Heb je nog nagevraagd of jullie pannen met Teflon gebruiken??

Groetjes, Ingrid

Barrie

mijn moeder zegt dat we geen teflon pannen gebruiken.maar misschien kan het door meerdere pannen.maar ik snap er echt niks van. en ik ga morgen ook meteen maar een afspraak maken.

janet simone

Hoi Barrie,  

Ik snap goed dat je hier niet vrolijk van wordt. Maar ga inderdaad wel een afspraak maken met de dierenarts want deze onzekerheid is ook niet fijn bovendien heeft je parkiet misschien wel medische hulp nodig. Wat ik wel wil zeggen is dat je je vorige parkietjes niet met deze moet vergelijken want misschien was er wel een verklaring voor waarom ze zijn doodgegaan. Er kan heel veel fout gaan bij de fokker terwijl jij denkt dat je een gezonde parkit in huis haalt hebben ze misschien al een ziekte bij zich. Bovendien zijn vogels ook heel gevoelige dieren dus kan er makkelijk wat mis gaan. Dus voel je niet schuldig maar ga ervoor er kan nog van alles gebeuren en missxhien valt het ook mee dus positief denken. Laat je ons even weten hoe het afloopt met je parkiet.

Groetjes Janet

smartie

Wat naar!

Teflon is het zogenaamde anti-aanbaklaagje in pannen als ik het goed heb begrepen! Volgens mij zit het tegenwoordig in bijna alle koekenpannen.

Ga inderdaad zo snel mogelijk langs bij een vogelarts en kijk nog eens goed naar de plek waar ie staat: misschien op de tocht? Of misschien heeft 1 van je eerdere vogeltjes een besmettelijke ziekte gehad en is de kooi niet goed ontsmet?? Of komen ze allemaal van dezelfde kweker en gaat daar iets niet goed? Brainstorm ook zelf even zodat je dit mogelijke oorzaken ook aan de dierenarts kunt melden. Alles wat je opgevallen is aan deze en van de vorige parkieten.

Veel sterkte!!

Barrie

#8
hallo,
ik ben vandaag naar de dierenarts geweest en hij heeft de ontlasting even nagekeken of er parasieten in zaten maar daar zat niks in maar hij heeft me toch een antibioticum met bananensmaak meegegeven. en hij vertelde dat hij krachtvoer nodig heeft dat gaf ik hem ook niet ik gaf hem alleen parkietenzaad dus ik maar gauw met hem naar de dierenwinkel gegaan toen ik uit de dierenarts kwam hij begon in een keer heel erg tefluiten daar ik hield 'm even voor de parkieten en ze communiceren dan ook echt met elkaar allemaal tegen de tralies aan echt prachtig. maar ik denk dat ik de kooi op een andere plek zet omdat de deur telkens open en dicht gaat en dan krijg je van die windvlagen naar de kooi heb ik vanmorgen ontdekt. dus ik hoop dat het nu beter mag gaan. bedankt voor jullie reacties.
ik voel me nu een stuk opgeluchter.
groeten barrie