Hoe Krijg Ik Hem Op Mijn Schouder?

Gestart door woody, februari 19, 2006, 20:47:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

woody

we hebben sinds kort een turquoisine parkiet echt een heel leuk beestje :D  
We hebben hem nu ongeveer 2 maanden en hij is ongeveer 4 maanden oud.
We hebben hem nu hand tam gemaakt,maar hij wilt niet lang op de schouder blijven zitten.(hij vliegt er bijna tegelijk van af en wilt steeds terug naar zijn kooi)
Lokken met trosgierst lukt ook niet echt want hij lust het wel maar echt gek is hij er niet op. :excl:

hoe moet ik dit op lossen al vast bedankt
groetjes woody

Ingrid

Hoi Woody,

Welkom op het forum. Tja, helaas kun je parkietjes niet dwingen daar te gaan zitten waar wij willen ;). Je kunt proberen als je parkietje op je schouder zit hem uitbundig te prijzen. Als beloning zou je hem dan een stukje trosgierst of fruit kunnen geven. Hierbij zul je geduld moeten hebben en consequent moeten zijn.
Maar nogmaals, als jouw parkietje jouw schouder geen fijn plekje vindt om te zitten, dan kun je hem niet dwingen.

Groetjes, Ingrid

Cutie_lover

Hoi Woody :)

Ik weet niet precies wat ik moet zeggen, maar mijn grasparkiet was eerst ook bang voor "de schouder" en ik heb hem gelokt met een spiegeltje! :closedeyes:  nu kan hij gewoon op m'n schouder, en is hij de angst er voor kwijt.

Cutie_lover

p.s. ik had eerst het spiegeltje ong bij het begin van m'n mouw gedaan, en dan steeds verder lokken ;)

Idske

Heehee!

Dat komt vanzelf hoor, Coco landde ook altijd op zijn kooi totdat ik mijn arm uitstak en hem liet zien dat er ook andere landingsbanen zijn! hij landt nu ook graag op mijn hoofd :D Komt vanzelf!
Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!