Kan Niet Wachten

Gestart door maartje, januari 27, 2006, 18:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

hallo allemaal,
ik ben zeer ongeduldig aan het worden... ben nu een korte tijd lid van deze site, maar dan wel zonder kromsnavel-vriendje! :huh: Mij is verteld dat ik beter even kan wachten met het aanschaffen van een parkietje tot het broedseizoen. Ik kan alleen niet meer wachten... ben even bij de gallerij gaan kijken en kreeg toen HELEMAAL de kriebels.. kan iemand mij helpen?

heb ook al gegoogled, maar kon in de buurt niks vinden. ook al de vele sites bezocht die jullie al hadden aan gedragen, maar ben bang om ver te reizen voor de stress van de vogel.

ben op zoek naar een parkietje net uit het blok en het liefst al 1-tje die un petite peu met mensen handen in aanraking is geweest in de omgeving van nijmegen (zelfs al bij de Vereniging Vogelrijk van Nijmegen gekeken).
dank je wel voor het mee denken.
maartje

Annika

over een week of 5 zou ik je pas kunnen helpen (zie te koop berichtje), als Doetinchem niet al te ver is. Anders veel succes met zoeken!

Groetjes Annika

maartje

hoi Annika,
dank je wel voor het denken aan mij. ik zal even map24.nl erbij halen om te kijken hoe ver het reizen is. misschien kan iemand mij al vertellen dat dit goed te doen is of te ver voor een erg jong parkietje. wil natuurlijk niet dat ie over gestressd aan komt.
hoe zien de ouders er uit? of zegt dit niks over de kleur of man/ pop?
maartje

Annika

uit vorige nestjes zijn een aantal parkietjes naar nog verder gegaan (bij Venray en Weert). Het is ver, maar als je met iemand samen komt, die rustig tijdens de reis tegen het kleintje kan praten enz moet het te doen zijn.
Voor foto's van de ouders en de kleintjes uit vorige nesten kun je mijn website bezoeken. Daar zul je zien dat de kleur van de ouders overeen kan komen, maar ook meerdere keren niet.
Zo is onze Joey heel donker blauw/grijs, zijn zusje licht turqoise en eentje uit vorig nest donker turqoise.
De rug kan donker (zoals van moeder) of juist licht grijs (zoals van vader) worden, ik in vind het altijd erg spannend!

Puk

Op marktplaats staat een kweker in Oss die binnenkort jonge parkietjes heeft. Oss is maar een klein stukje vanaf Nijmegen.

maartje

hallo Annika en Puk,
Puk, dank je wel voor je tip, maar ik was even op de site van Annika gaan kijken en eerlijk gezegd heb ik daar veel vertrouwen.
Annika wil je me alsjeblieft op de hoogte houden van de ontwikkelingen?
maartje

Annika

meestal houd ik het forum wel een beetje op de hoogte en verder houd ik natuurlijk mijn website zoveel mogelijk up-to-date, dus alle foto's die ik maak kun je daar terug vinden.
Bedankt voor je berichtje in mijn gastenboek, erg leuk!

GRoetjes Annika

maartje

#7
mag een slotje op van mij!
word namelijk de nieuwe vriendin van de kleine van annika
maartje

Bij deze *klik* Gr. Ingrid