Isodorus

Gestart door maartje, februari 18, 2006, 13:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

CiteerProbleem: mijn kamer is 4 meter hoog, ik 1,80 en mijn stokkie 1 meter, m.a.w. ik mis een stukje om "het" weer naar beneden te krijgen :glare:

Geweldig diertje is het, blijft lekker al op mijn vinger zitten en kijkt mee naar de tv. nog weinig gekletst maar dat zal niet lang meer duren.
[snapback]22702[/snapback]

lekker handig  :rolleyes:  hopelijk gaat Isodorus dan niet aan het plafond hangen  :P  Werkt het niet als je trosgierst voorlopig alleen gebruikt om Iesje bij je te krijgen?
Als 'het'  ;) zag dat ik het in mijn hand had was het gelijk een vlucht naar mijn hand, dus wie weet ... Dan klein stukje laten eten, niet teveel, want dan heb je dadelijk een tientonner in huis  :lol:

Verder echt super dat Ies al zo aanhankelijk is, zal z'n speelmaatjes wel missen, maak er gebruik van  :D

Enne wat betreft het geluid, zal vast vandaag al beter zijn en zo niet : geniet nog even van de rust  ;)  :lol:

smartie

Wat leuk om te lezen dat Iso nu bij je thuis is! Gefeliciteerd!

Enne, Annika, zal wel even wennen zijn zonder de kleine. Maar gelukkig zal je hem/haar kunnen volgen via het forum/mail/foto's. Dus dat lijkt me wel super leuk!

Ik hoop dat Iso geen acrobaat wordt en ondersteboven aan het plafond ga hangen. Zeker niet als hij/zij het kooitje weer in moet!

maartje

he hallo allemaal,
misschien zijn jullie benieuwd naar hoe het met isodorus gaat. Bij deze.. het gaat goed. (denk ik, het is mijn eerste dus veel referenties heb ik niet)

Hij/zij is sinds woensdag eigenlijk alleen 's nachts in de kooi. ( en als ik even de kamer uit ga, durven 'm niet alleen te laten) Wordt dus erg verwend.
In het begin at ie niet dus krachtvoer papje geprobeerd, stiekem toch wat trosgierst en op de bodem van de kooi voer gestrooid. Gister heeft ie eindelijk gegeten, wel van de bodem maar ja het is iets. die onrust is dus uit mijn donder.

"Het" speelt weinig, niet in de kooi en niet buiten de kooi. Zit alleen op z'n stokkie in de kooi te dutten of naast mij bij de comp in de schommel.
Ik lees veel dat ze (de jonge grasjes) nieuwsgierig zijn, maar doet dus weinig. Vandaag dacht ik laat ik 'm maar eens in de kooi laten, zodat ie kan gaan snuffelen in de kooi. Mooi niet dus, als een neuroot door de kooi vliegen springen fladderen tijgeren en ijsberen. Was erg moeilijk om consequent te zijn en er niet op te reageren tot dat ie weer rustig is. Dacht dat ik er beter in zou zijn, maar viel vies tegen, had best medelijden met 'm. Het is uiteindelijk toch gelukt. "het" was weer rustig, beloond en uit de kooi gehaald. "Het" kan ook als een idioot rond gaan vliegen, tegen het plafond en de muur. Durf de gordijnen ook nog niet een stukje open te doen (jammer want het zonnetje schijnt zo lekker)

Is dit nou omdat ie jong is, te veel verwend wordt of een toch een saaie kooi heeft. (heb er speeltjes uit moeten halen want hij kon zijn kont niet keren, dus daar zal het niet een liggen)

Mijn vraag: ben ik eigenlijk wel goed bezig?

Verder.. "het" is een scheet, blijft lekker bij me en houdt me goed in de gaten, als ie ergens van schrikt zit ie binnen de kortste keren op mijn hoofd.

Mijn vriend is langzaam aan ook verliefd aan het worden, hij dacht eerst dat een parkiet een goudvis-gehalte had (niks tegen vissen bij deze, maar je snapt wat ik bedoel)

Groetjes,
Misschien een overdreven bezorgde vriendin

smartie

He Maartje.

Je bent goed bezig hoor. Als ze jong zijn zijn ze wel nieuwsgierig, maar ze moeten ook nog leren te spelen. Pino deed in het begin ook nog niks met zijn speelgoed, maar nu heeft ie de ringen ontdekt en vindt ze het geweldig om daardoorheen te kruipen. Ook de belletjes aan het speelgoed is erg leuk: wat een hoop herrie kun je daarmee maken!!

Alles is nieuw: nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe kooi, ander speelgoed. Iso moet gewoon nog erg wennen en zal langzamerhand dingen gaan uitproberen.

Maak dan je borst maar nat. Vandaag sprong Pino in mijn afwaswater! Je schrikt je te pletter en kan dan het dier gerust gaan stellen, droog fohnen en hopen dat ze er geen water trauma aan over heeft gehouden zodat ze nooit meer wil badderen! Ook vindt ze het nu ineens erg leuk om in truien te bijten en in het muisknopje van mijn laptop (zo'n rubberen rondje). Maar haar speelgoed voor buiten de kooi vindt ze ook nog niks aan. Het is veel leuker om mij dwars te zitten door toch stiekem te proberen gaatjes in mijn trui te bijten!

Dusse, wacht maar: jou tijd komt nog wel!!!

Parkieten-Freak

Het gedrag van Isosorus is volkomen normaal.
Hele jonge parkieten spelen nog niet zoveel, dat komt over enkele weken pas goed op gang.
Ook het drukke, fladderende gedrag IN de kooi is geheel normaal. Jonge vogels moeten echt nog wennen. Komt vanzelf goed! ;)


maartje

he gelukkig,
altijd weer fijn om door ervaren mensen gerust gesteld te worden.