Isodorus

Gestart door maartje, februari 18, 2006, 13:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonja

Hoi Annika,

Ook ik blijf bij mijn eerste standpunt, nl. dat dit een heel knap mannetjesparkietje is. :)

Groetjes, Sonja.

smartie

Na de laatste foto ga ik toch voor mijn eerste ingeving: een man!

Maar zoals Annika al zei blijft dat moeilijk te bepalen. Soms is het net met iets andere lichtinval dat de neusdop er anders van kleur uitziet. Bij mijn Pino is het bij minder licht net zo paars als bij Isodorus maar als je het in het licht bekijkt lijken er lichtere cirkels om de neusdop te zitten. Dus blijft lastig. We moeten maar gewoon rustig afwachten... de tijd zal het leren!

Meltjuh

Ik denk ook een man :D als ik hem vergelijk met macho toen hij jong was

Beetje onduidelijk maar je ziet wel dat het roze is  :rolleyes:

smartie

Jullie foto's qua neusdoppen lijken op mijn vogeltje. Toch wel... Zou mijn Pino dan toch een mannetje zijn? Jeetje, elke keer als ik het denk te weten word ik weer van mijn gedachte afgebracht door foto's die toch wel erg gelijk zijn aan de mijne.

Maar roze achtige snavels hebben toch alle hele jonge parkietjes? Het kan toch ook van lichtblauw naar beige (dus pop) kleuren? Enne, na de eerste jeugdrui zou je moeten kunnen zien of het een mannetje is toch? En kleurt de dop niet duidelijk blauw, dan zou ik kunnen zeggen dat het een pop is? Want alhoewel poppen soms pas na 7-8 maanden van neusdop verkleuren en mannen na 3-4 maanden, zou je dan als er na 3-4 maanden geen verkleuring is opgetreden de conclusie kunnen trekken dat het een pop is??

Om heel eerlijk te zijn maakt het me eigenlijk niet zoveel uit. Pino is lief en ik zou het beestje echt niet meer kwijt willen. Maar mocht ik ooit een 2e vogel willen en met stiekem in het achterhoofd om ooit een nestje te kunnen krijgen, is het uiteraard wel van belang ivm of je er over een tijdje een pop of een man bij zou moeten nemen...

Parkieten-Freak

#24
Als een neusdop na 4 maanden nog niet blauw is, kun je er inderdaad van uitgaan dat het een popje is. (Geld overigens niet voor alle kleurslagen!)
Een duidelijk beeld van de verkleuring van de neusdop kun je zien in het "Dagboek van een jonge grasparkiet" in delen 4 en 5

Croky en Twiggy zijn even oud.
Croky is een mannetje en heeft op de leeftijd van totaal 10 weken een paarse neusdop.
Twiggy is een vrouwtje, zij had bij 10 weken aanvankelijk een lichtblauwe neusdop met wat roomwit rond de neusgaatjes.


kaboutertjes

#25
Citaat van: smartie,Feb 24 2006, 10:58 AM
Maar roze achtige snavels hebben toch alle hele jonge parkietjes? [/color]

Het snaveltje van ons jonge parkietje die één dag jonger is dan Isodorus is niet rose, deze is licht blauw bij de neus gaten en paars bijna zwart aan de buiten kanten.

Wij zijn ook erg nieuwsgierig wat Dippie zal zijn een mannetje of een popje.

Ik zal proberen er een foto bij te plaatsen, maar dit lukte verleden keer niet anders doe ik hem in het foto album

Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie

[verwijderd door de beheerder]

Annika

 

en toch hoeft een roze neusdop dus niet altijd man te betekenen  ;) Inderdaad, de tijd zal het leren.

Meltjuh

#27
Mijn popje jong :D

een witte neusdop met een beetje blauw... zij heeft in ieder geval geen roze neudop gehad :)
dus niet alle jonge parkietjes hebben dat

ben nu wel benieuwd wat het gaat worden :D even geduld ;)


Annika

de twee weken die Maartje verwacht had worden wat korter!!!

Isodorus is geheel zelfstandig, al een aantal dagen met zekerheid, dus morgen mogen ze, ik denk toch haar (lila neusdop met licht blauw rond neusgaatjes inmiddels) ophalen.

Wel een beetje jammer, want 'ze' is echt ontzettend lief en tam al (komt sinds gisteren naar mijn hand gevlogen van een afstandje, vooral voor wat lekkers, de snoepdoos  :D ), maar uiteindelijk voor mij dus ook beter, want het zal nu met de dag moeilijker worden  :(

Gelukkig weet ik dat Iso (Iesje, ben al eigen namen aan het geven  :rolleyes:  :blush: ) heel veel liefde zal krijgen in 'haar' nieuwe huisje en dat ik alles kan volgen hier op het forum (hopelijk!)

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is zo'n kleintje te laten gaan....
Maar....hij of zij zal het goed hebben bij Maartje! :D


maartje

dank je wel allemaal,
erg fijn om te horen dat jullie al het vertrouwen in mij hebben als parkiet-nitwit zijnde..
kan eigenlijk ook niet meer wachten.. vannacht zal er weinig geslapen worden door de spanning... vind het best een beetje eng... annika heeft zo ontzettend haar best gedaan en ik hoop dat ik dat voort kan zetten. Ook omdat annika aan het gedrag denkt te zien dat het een vrouwtje is. beetje bitchy, maar daar zal ik (of zij natuurlijk) al mijn geduld voor testen wat ik in me heb.

Bij deze heel erg bedankt allemaal voor jullie adviezen, ik zal ze te harten nemen en jullie zeker op de hoogte blijven houden. Jullie hebben mij heel erg geholpen en vooral vertrouwen in mezelf gegeven dat het goed zal gaan!

jemig.... ik krijg morgen eindelijk mijn huisgenootje!
maartje

Annika

dat bitchy is vooral te merken aan het geirriteerde geluidje dat Iso maakt als er anderen in de buurt van 'haar' eten komen of als ik met mijn hand kom wanneer ze daar geen zin in heeft. Tuurlijk hapt ze ook af en toe, maar dat is ook gewoon uittesten. Het valt me trouwens op dat het bij haar geen zeer doet, wat bij bijv Pino uit het eerste nest wel even anders was!

smartie

What's in a name? Mijn Pino beet een paar weekjes geleden ook nog echt door. Deed echt gemeen zeer. Nu bijt ze zelden meer in mijn handen en helemaal niet meer in het gezicht. Ze houdt er alleen nog van op mijn truien kapot te bijten. Pino vertoont ook bitch gedrag: als het haar niet zint om van de kast gehaald te worden of omdat ze even moet 'brommen' na teveel waarschuwingen na het knagen aan mijn trui of niet snel genoeg naar haar zin eten krijgt wil ze gewoon niet opstappen of vliegt weg. Dus voor straf in haar kooi zit er niet echt meer in. Maar goed, ik doe ook niet bitchie tegen haar dus ik hoop dat ze het goede voorbeeld van mij overneemt... ;-)

Annika

en weg is Iesje  :( zal d'r (of toch hem ...) echt gaan missen, de kleine schat!

Ingrid

#34
Hoi Annika,

Kan me voorstellen dat je die kleine Iesje zal gaan missen. Maar een schrale troost is wel dat je weet dat waar zij/hij terechtkomt zij/hij het goed zal hebben.

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Annika,

Dat zal zeker wel wennen zijn zo zonder Iesje.....
Maar Maartje houdt je vast en zeker op de hoogte hoe het verder gaat met dit lieve kromsnaveltje. ;) Dat scheelt toch weer een beetje. ;)

Groetjes, Sonja.

Meltjuh

#36
Hey Annika,

Tsja dat zal ni makkelijk zijn :( dat is weer de minder leuke kant...
Maar gelukkig zal hij/zij het naar zijn/haar zin krijgen bij maartje!

En Maartje gefeliciteerd met dit mooie parkietje :D
ik wens je veel plezier

maartje

Isodurus, Iso of Iesje is veilig aan gekomen. :D
eerst even een beetje koekeloeren in de kooi. als gewenning trosgierst gegeven wat erg goed beviel, de snoepkont, en net na ander half uur hier te zijn ingetrokken de eerste vlucht al gehad! Probleem: mijn kamer is 4 meter hoog, ik 1,80 en mijn stokkie 1 meter, m.a.w. ik mis een stukje om "het" weer naar beneden te krijgen :glare: . stiekem n beetje opgejaagd zodat ie lager zou landen. Nu zit ie weer lekker in de kooi.
Geweldig diertje is het, blijft lekker al op mijn vinger zitten en kijkt mee naar de tv. nog weinig gekletst maar dat zal niet lang meer duren.

ben benieuwd naar morgen.

Annika je hebt "het" al geweldig opgevoed, ik mag heel erg in mijn handjes klappen dat ik van iesje mag genieten.
maartje

Elfje

Hoi Maartje,

Veel plezier met je nieuwe vriendje! Wat een leuke naam Isodorus!
Ook complimenten aan Annika, die alweer zo'n scheetje heeft afgeleverd!

Liefs Elfje

Parkieten-Freak

Proficiat Maartje! :thumbsupsmiley:
Heel veel succes met Isodorus, hou je ons op de hoogte? ;)