Sponge

Gestart door thexfile, februari 14, 2006, 11:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

Hoera gister is sponge deel geworden van onze familie  :D
hij is nu 9 weken oud en een schatje  :D

voor meer info ga naar mijn foto album en lees over sponge...


Annika

wat een prachtig parkietje en een aparte naam zeg  :D en meteen al in het badje  :lol: dat wordt vast een kleine waterrat!
Veel plezier met deze kleine en ik ga gauw je fotoalbum bekijken!

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Erg leuk Thexfile, ik hoop dat je veel mooie en plezierige momenten mag beleven met Sponge en de andere parkieten!


thexfile

tanx allemaal... zal wel goed komen denk ik zo....

moet zeggen is best wennen want mijn ander perkieten waren nooid zo tam so vlug....

sponge sit van de 1e dag al op mijn hand en nam gister zijn 1e hapje trosgierst uit mijn hand en vanmorgen ook al...

hij is zo tam dat ik al bang was dat hij ziek zou zijn , maar lijkt er  op dat hij zich gewoon erg thuis voeld al...

gister om 10e op slapenstijd ging hij naar nu zijn badje .... draaide 3 rondjes en ging er in zitten.... daar heeft hij de hele nacht gezeten waar hij alles kon zien....

heb vanacht nog 2x gekeken of hij nog leevde en het enige wat ik deed is de arme stakker wakker maken....

vanochtend zat hij nog zo , en opnieuw was ik bang dat hij ziek was of zo , maar toen ik het licht aan deed kwam meneer van de vloer en toen ik hem wat trosgierst aan bood nam hij een paar hapjes....

dus denk niet dat hij ziek is , hij was ook gewoon de hele avond actief en aan het klimmen en vliegen en zo....

maar is wel wennen / schrikken dat hij al zo tam is want kon hem vannacht zelfs in het donker aaien  :blink:

nou dat is me bij de ander nog noooooooid gelukt laat staan zo vlug....

de kweker zij dat hij heeeeel snel tam zou worden , mar dit wekt bij mij dus al bijna argwaan.....

zal wel zien hoe hij vanmiddag is....

hij is echt een  schatje..... zou ook niet willen dat hem wat over kwam , maar dat geld ook voor de andere....

Sonja

Hoi Thexfile,

Wat leuk dat je zulke vorderingen maakt met Sponge. :)
Je hoeft je geen zorgen te maken dat hij/zij ziek is hoor.
Het lijkt me dat Sponge nog een beetje op zoek is naar de geborgenheid van het nestje, en daarom in het badje geslapen heeft.
Als hij verder goed eet en levendig is, zoals je schrijft in je berichtje, is het allemaal in orde.

Veel plezier met je gevleugelde vriendjes allemaal. ;)

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

#5
Geniet er maar lekker van!
Het verbaast me overigens wel een beetje met name omdat Sponge een volwassen vogel is.


thexfile

sponge was gister toen ik thuis kwam inderdaad tip top in orde.
toen ik binnen kwam en ik mijn dagelijkse groet uitsprak naar mijn vogels en vroeg hoe de dag vergaan was konk een blij getjilp van spong en de andere...

hij was just lekker in zijn kooi aan het vliegen en klimmen en springen...
kortom zijn kooi aan het verkennen....

is wel grappig want als ik dacht dat blauwtje adhd had nou dan heeft spong dat zeker ... maarja jonge dieren / mensne hebben altijd veel energie en je vraagd je altijd af waar ze het van daan halen ahahah...

nog een gekkigheidje , sponge weet allicht niet dat het de olymische spelen is en zo , maar hij schaats wel op de stokjes zo van links naar rechts van het ene been op het adere hihihi best wel lagge om te zien....

spong heeft trouwens vannacht weer op zijn stok geslapen zoals  de 1e nacht  :glare:

verder info over sponge staat wederom in mijn foto galery waar ik gister een tog best mooie foto van sponge gemaakt heb....

Irisje

Hoi,

Wat een mooie vogel en inderdaad een aparte naam.
Leuk om te lezen hoe snel tam hij is. Dat wil allemaal na 4 week nog niet eens bij mij lukken. (Ben wel een beetje jaloers)

Veel plezier met je nieuwe vriendje.

Groetjes Iris

thexfile

#8
CiteerHoi,

Wat een mooie vogel en inderdaad een aparte naam.
Leuk om te lezen hoe snel tam hij is. Dat wil allemaal na 4 week nog niet eens bij mij lukken. (Ben wel een beetje jaloers)

Veel plezier met je nieuwe vriendje.

Groetjes Iris
[snapback]21467[/snapback]

hihih nou gek genoeg is het voor mij ook wennen...

vooral omdat ik de 1e blauwtje dus geerft heb van mijn ex en die hem al 7 jaar had en hem nooid getraind had en hem eigenlijk een beetje verwaarloosd had...
die train ik nu nog maar is strond eigenwijs en ja hij komt al op mijn arm zitten maar allen als het hem zind... en dat na 8 maand....

de 2e sandy heb ik gekocht na dat blauw bij mij was en ik kiwie had die toen vlak na sandy dood ging na 3 weken.... sandy komt uit een grote dieren keten en ja was nooid echt tam te krijgen na mijn inzien omdat ze met vele in een hok zat waar vaak de hand in kwam om vogels mee te nemen en in die zin tog getroumatizeerd was vanaf het begin....

sandy is wel meer tam als blauw en die komt ook op je vinger zitten als je op zecht , alhoewel dat ook van haar bui af hangd... maar die blijft dus gerust op je schouder zitten en als ze op de vloer loopt en je vinger uitsteekt gaat ze er op zitten.... ze is lui... liever dat ik haar van de vloer naar de kooi breng dan dat ze zelf moet vliegen....  :glare:

en ja sponge....
gewoon heel vreemd , tog wel best mak , maar zeer pienter....
zo pienter dus dat hij nu al de grenzen probeerd op te zoeken , maar tog genoeg vertrouwen heeft om al uit mijn hand te eten wat de andere dus niet doen....

darentegen negeerd hij het op teken totaal , en ja ladderen zit er na 2 dagen nog niet in , maar hij zit inderdaad soms op mijn hand gelang zijn bui...

en zoals gezecht hij speelt spelletjes met te kijken wat nu het harde "goed zo sponge "geluid ter geweeg brengt....

echt grappig...
je ziet hem badje-stok-hand-stok...
de volgende keer slaat hij de 1e stok over dus word het badje-hand-stok...
dan wipt hij van de 1e naar de laaste stok over mijn hand dus badje-stok-stok.... als laaste van het badje naar mijn hand dus badje-hand-badje....

dit alles in nog geen 1.5 minuut of zo... en een goede 5 tal keer na elkaar...

die vogel is echt pienter....
niet dat de andere dat niet zijn... mijn sandy kan bijv elke spiegel haak losmaken die ook maar van een dun stuk metaal gemaakt is .... met gevolg dat als je haar te wijnig aandacht heeft er een paar spiegels op de grond liggen....
blauwtje kan dat dus echt nie.....

dus ja tis ook allemaal nieuw voor me...
is wel waar ik op gehoopt had omdat ik hier zo vaak hoor dat een vogel van een kweker vele male makkelijker tam te krijgen is dan uit een winkel....

wilde zoals bij alles wat ik doe en hier meld de proef op de som nemen....
ondanks dat had ik tog niet verwacht dat er zo vlug zo een groot verschil in zou zitten....

maar het klopt dus....altans bij mij en de tijd moet nog leren hoe tam sponge word uiteraard....