Huidschilfers

Gestart door ciska, februari 13, 2006, 20:40:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Hallo!
Mijn Kippie zit de laatste weken in de kooi steeds op hetzelfde stokje. Nu valt me op dat er steeds allemaal hele kleine, witte schilfertjes (stipjes) op dat stokje zitten. Het is een rose stokje, vandaar dat je het zo goed ziet. Is dit normaal?! Bij mijn vorige parkiet heb ik dit nooit gezien, maar die had dan ook geen roze stokje....!
Verder lijkt er niks aan de hand met Kip.
Bedankt!
Groetjes Ciska

Safrena

Hey ciska

Is je parkietje net in de rui geweest?

Vaak zie je die schilfertjes op het einde en vlak na de rui van een parkietje
Dat is geen probleem, wel kunnen ze daar meer jeuk van hebben

Een badje of je parkietje even nat spuiten met een plantenspuit gevuld met lauw water kan dan goed helpen

vele groetjes

ciska

CiteerHey ciska

Is je parkietje net in de rui geweest?

Vaak zie je die schilfertjes op het einde en vlak na de rui van een parkietje
Dat is geen probleem, wel kunnen ze daar meer jeuk van hebben

Een badje of je parkietje even nat spuiten met een plantenspuit gevuld met lauw water kan dan goed helpen

vele groetjes
[snapback]21308[/snapback]


O, wat goed zeg, zou dat het zijn?! Hij zit nu namelijk midden in de rui!!
Hoop dat dat het dan is, ik houd het wel even in de gaten. En ik zal hem gaan besproeien, waar ie niet blij mee zal zijn...
Enne, nu je er toch bent, worden parkieten een beetje chagerijnig en suf van ruien...?!

Ingrid

Hoi Ciska,

Parkietjes kunnen inderdaad wat minder hebben als ze in de rui zijn ;). Ze worden wat kribbiger omdat het verwisselen van de veertjes natuurlijk wel wat ongemak met zich meebrengt. Ze hebben jeuk en de nieuwe veertjes die doorkomen kunnen best ietsje irriteren.

Groetjes, Ingrid

ciska

CiteerHoi Ciska,

Parkietjes kunnen inderdaad wat minder hebben als ze in de rui zijn ;). Ze worden wat kribbiger omdat het verwisselen van de veertjes natuurlijk wel wat ongemak met zich meebrengt. Ze hebben jeuk en de nieuwe veertjes die doorkomen kunnen best ietsje irriteren.

Groetjes, Ingrid
[snapback]21312[/snapback]

Dan hebben ze er deze keer denk ik meer last van dan de vorige keren. Ze zijn nu echt heel rustig en gaan bijna de kooi niet uit. Maar goed, dat zal dan wel normaal zijn, want verder zien ze er goed uit en eten en drinken voldoende.
Bedankt!!