Pino Bijt

Gestart door Maartje Emons, februari 13, 2006, 20:33:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartje Emons

Ik heb een vraag, ik heb gekeken of ik oude topics kon vinden over dit onderwerp maar mijn probleem kon ik niet terugvinden.

Zoals jullie allemaal wel weten heb ik drie parkieten, 2 grasparkieten en 1 roodrugparkiet en de laatste dus is Pino. Pino is dus geen grasparkiet (al denkt hij zelf van wel). Pino heeft het altijd uitstekend kunnen vinden met mijn grasparkietjes, natuurlijk wel op afstand omdat ik grote Pino niet bij kleine Chico en Sergio durf te zetten maar het ging altijd goed. Ze fluiten volop met elkaar en Pino speelt ook altijd heel lief met mij. Maar sinds twee weken is Pino in eens gaan bijten en als ik al in zijn buurt kom maakt hij een geluidje dat ik dus nog nooit heb gehoord maar wat zeker niet vriendelijk klinkt.

Pino zit er verder gewoon normaal bij, zijn verenpak ziet er super goed uit en hij eet en drinkt ook prima. Verder zit hij wel de halve tijd in een bepaald hoekje van de kooi op de grond te rommelen en als ik dan in de buurt kom is het helemaal oorlog.

In het begin dacht ik dat hij ziek was, misschien dat hij denkt dat als ik zie dat hij ziek is dat ik naar de dierenarts ga en dat hij dan gepakt moet worden (want zo kent hij de dierenarts). Maar hij is gewoon normaal fit en als ik hem op afstand observeer doet hij ook gewoon normaal. Maar dus niet als ik in zijn buurt ben.

Nu is het natuurlijk wel zo dat Chica in december dood is gegaan en dat ik begin januari een nieuw parkietje bij Chico heb geplaatst. Misschien vind hij dat niet zo leuk, maar ja dat is ook al weer zo lang geleden. Nu hebben Chico en Sergio wel een tijdje uit elkaar gezeten omdat ze ruzie maakten en zitten ze eigenlijk sinds 2,5 week weer bij elkaar en sindsdien zitten ze nog meer te vrijen en knuffelen dan ooit tevoren. Kan het dan zo zijn dat Pino ook graag een vrouwtje zou willen? Pino is wel al 23 jaar oud (terwijl de gemiddelde roodrug 15 wordt) daarom heb ik er voor gekozen om er geen vogeltje bij te plaatsen. Ik snap dat hij dat heel leuk zou vinden en ik zelf zou dat ook geweldig vinden maar ja dat is een jonkie bij een opa'tje plaatsen.

Kortom ik ben helemaal radeloos en hoop dat jullie me goede tips kunnen geven. Ik wil in elk geval wel met hem naar de dierenarts gaan om voor alle zekerheid te controleren maar ik denk dat hij jalours is op Chico en Sergio en dat hij graag een vrouwtje wil hebben.

Pino krijgt overigens volop aandacht en komt zeker niks te kort. En hij krijgt ook absoluut niet meer of minder aandacht als Sergio en Chico. Ik speel met hem, zo nu en dan krijgt hij wat lekkers dus ook dat is eigenlijk niet veranderd. Omdat ik hem zo zielig vind krijgt hij nu wel ietsje meer aandacht, maar ja dat helpt helaas niet.

In elk geval ontzettend bedankt voor het lezen van mijn verhaal en hopelijk krijg ik een paar fijne tips.

groetjes
Maartje

Kleintjes

Hoihoi naamgenootje  :D

Wat 'n vervelend probleem, maar helaas ken ik 't probleem ook.

Pino (in mijn geval wel 'n grasje) is ook erg bijtgraag sinds 'n tijd en 'grommen' doet hij ook. Normaal was er niks aan de hand, maar nu bijt hij echt en hard ook nog. Ik heb zelf geprobeerd om hem met 'n stukje trosgierst of iets anders dat ie lekker vindt af te leiden zodat ik toch bij hem kan komen en/of hem kan pakken.

Helaas trapt 't kleine duiveltje er niet meer in. Hij eet wat van 't lekkers en bijt dan alsnog.... Ik weet ook geen raad meer met hem, maar ja, 't is en blijft n lekker ventje.

Misschien dat je dat ook eens zou kunnen proberen, om hem met iets wat ie lekker vindt af te leiden. Wie weet werkt 't bij jouw Pino wel.

Ik wens je in elk geval veel succes met je 'oudje' Pino en ik hoop dat je nog lang plezier van hem zult hebben :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maartje Emons

Sorrie dat ik nu pas reageer, de griep heeft me een tijdje bezig gehouden.

Tsja Pino is een apart verhaal. De truc met de trosgierst heb ik al geprobeerd. Hij bijt daar ook heel boos naar toe en als hij dan doorheeft dat het trosgierst is gaat hij er wel van eten maar daarna is hij ook weer heel snel weg.

Nee wat ik ook probeer Pino blijft bijten en mopperen. Ik laat hem nu maar een beetje meer met rust en houd het spelen maar even bij praten tegen Pino. Misschien dat hij wel gewoon te oud is om veel te spelen.