Verliefd Op Spiegeltje

Gestart door ciska, februari 13, 2006, 20:50:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Ik heb twee parkieten van (vandaag precies!) een jaar oud.
Ze waren altijd dikke vrienden, deden echt alles samen. Todat Kip het spiegeltje ondekt heeft. Nu zit ie alleen nog maar voor het spiegeltje en komt ie bijna de kooi niet meer uit. Dat vind ik dus zielig voor de ander, Leo, want die moet zich nu opeens alleen vermaken. Gaat dan ook roepen naar Kip en aandacht vragen van zijn (ex)vriendje, maar die reageert niet. Echt sneu!
Maar wil eigenlijk ook niet het spiegeltje uit de kooi halen, want dat is dan toch weer zielig voor Kip..?! Want die ziet nu toch in zijn spiegelbeeld een maatje, waar hij plezier aan beleeft en die hij dan kwijt raakt?! Wat vinden jullie?
Groetjes Ciska

Sonja

#1
Hoi Ciska,

Om te beginnen: Van harte gefeliciteerd met je jarige parkieten-duo! :)

Zelf zou ik het spiegeltje er waarschijnlijk (tijdelijk) eventjes uithalen en na een tijdje weer ophangen, om te zien hoe Kip dan op het spiegeltje reageert.

Maar.....als je dat echt te zielig vindt, dan zou je misschien eens kunnen proberen om voor Leo ook een spiegeltje aan te schaffen?

Op die manier hebben ze zowel elkaar, als allebei een maatje in de spiegel! ;)
Misschien iets om te proberen?

Groetjes, Sonja.

boefje

#2
Ik ben het eens met Sonja , probeer het eens een tijdje zonder spiegel misschien geeft ie dan weer de aandacht aan Kip! natuurlijk kan het zijn dat Leo verliefd is op een ander (door middel dus van het spiegeltje !) zelf zou ik persoonlijk geen spiegel in de kooi hangen als er al 2 parkietjes in zitten om dat ze het eerder goed met elkaar konden vinden en nu alles veranderd. Hierdoor zijn ze dus eigelijk een koppeltje

groetjes boefje

P.S gefeliciteerd met het duootje:)

ciska

#3
Hoi
Ja, jullie hebben gelijk, ik zal het bewuste spiegeltje er dan maar uithalen.
Er hing al een ander spiegeltje in de kooi, vanaf het begin, maar die is een stuk minder interessant. Daar kletsten ze gewoon af en toe even tegen. Vandaar dat ik dacht dat die tweede, dat vond ik zo'n grappig speeltje, er wel bij kon, geen probleem. Wel dus!
Hoop dat het dan weer dikke vriendjes gaan worden....!!
Groetjes Ciska
p.s er is dus ook wel een spiegeltje/maatje voor Leo, maar die interesseert het niet.

Elfje

Hoi Ciska,

Bij ons heeft precies dezelfde situatie zich voorgedaan, alleen gebruikte Joep ook de grote spiegel in de kamer als vriendje. Pino mocht er van Joep dan ook nooit bij zitten. Als Pino ook maar een poging deed om bij de spiegel te komen, werd ie meteen weggejaagd door Joep. De grote speigel hebben we dus maar uit de woonkamer verwijderd. Ook alle spiegeltjes uit de kooi gehaald, we hadden er ook 2, maar het was alleen Joep die daar druk mee in de weer was. Pino vond de spiegeltjes wat minder interessant, maar mocht er ook vaak niet bij van Joep.

Nu een tijdje zonder spiegels gaat het stukken beter in de kooi, echter lebbert Joep nu de 'hele dag' aan belletjes en andere speeltjes. Dat lebber-gedoe is dus gebeleven, maar Joep en Pino zijn wel wat closer geworden. Ik denk simpelweg omdat er geen geel vriendje meer is (in de spiegel).

Mijn advies is dus ook spiegeltjes weghalen en wellicht later weer eens proberen.

Groetjes Elfje