Tweede Parkietje

Gestart door lycke, februari 12, 2006, 09:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lycke

Ik heb sinds drie weken een vriendje erbij voor mijn parkiet. Ze hebben de eerste week in verschillende kooien gezeten, en het ging eigenlijk harstikke goed. De nieuwe parkiet (Obi) zat op mijn vinger, en bij het los vliegen was hij gemakkelijk in en uit zijn kooi te halen. Pietje en Obi werden al snel vriendjes, dus ze zitten nu bij elkaar in de kooi.

Voordat Obi kwam was Pietje hartstikke tam. Hij kwam altijd bij me zitten en een beetje tegen me aan fluiten, en vloog zelfs achter me aan als ik weg liep. Nu Obi er is wil Pietje niks meer van me weten  :(  als ik probeer hem op mijn vinger te laten stappen vliegt hij weg. En dan gaat Obi er achter aan... de eerste dagen had ik het idee dat Obi veel leerde van Pietje. Ze zaten al snel samen op mijn schouder enzo. Maar nu zitten ze alleen met z'n tweetjes een beetje naar elkaar te fluiten en heel hard rondjes achter elkaar aan te vliegen.

Is dit normaal? Ik snap dat het nu allemaal nog 'nieuw' is en dat ze even aan elkaar moeten wennen. Obi is op dit moment natuurlijk spannender voor Pietje dan ik. Maar hoe zorg ik dat ze ook weer graag bij mij komen zitten? Moet ik gewoon doorgaan met ze regelmatig op mijn vinger laten stappen?

Alvast bedankt!!
Groetjes Lycke

Chicko

Dit is een beetje raar, dus Obi is dus Tamme dan Pietje ,,
Samen zijn die 2 dus lekker ondeugend !
Ga eens alleen met Pietje bezug !
Praat met hem en hij heeft de aandacht niet meer bij Obi

Meer heb ik niet te melden ! Doeii doeii

birdy

Hoi Lycke,ik heb dat ook gehad hoor, mijn eerste parkietje was ook heel tam,hij kwam bij me op de schouder zitten en gaf me kusjes ,en toen nam ik er een tweede bij en toen was ik ook even niet meer in tel hahahaha,maar heus het komt vanzelf weer hoor,na een poosje kwamen ze gezellig met z'n tweeen bij me zitten ,je hoeft je hier over echt geen zorgen te maken hoor het komt vanzelf weer,groetjes jolanda